Wiedźmin 3 - Akt III - Łysa góra
Zadanie główne: Bierzemy udział w szabacie.
Misja rozpocznie się automatycznie po ukończeniu zadania Krajobraz po bitwie. Wyrusz za Ciri kierującą się na górę, na której ma się odbyć szabat. Po dotarciu do wioski odbądź rozmowę z jej gospodarzem. W jej trakcie dowiesz się więcej na temat zlotu czarownic oraz jego genezą.
Po dialogu zacznij kierować się do Tekli. Po drodze natkniesz się na Janka, bożątko z którym spotkałeś się w trakcie jednej z misji fabularnych. Jeżeli podczas zadania Sen w wielkim mieście wypędziłeś z domu drugie bożątko, Sarę, to również ona będzie obecna, a Janek zapyta cię czemu postąpiłeś z nią w ten sposób. Jeśli jej nie przepędziłeś, to Janek będzie sam. Po rozmowie z nim kontynuuj drogę do namiotu, w którym przebywa Tekla.
Stara, niewidoma kobieta rozpocznie rozmowę w trakcie której pozwoli przejść Ciri. Przepuści również Geralta, ale tylko pod warunkiem wypełnienia pewnego zadania. Twoim celem będzie wyłowienie z jeziora monety, którą Tekla do niego wrzuci. Zeskocz z pomostu do wody, zanurkuj i popłyń w lewo, gdzie na dnie znajdziesz monetę (uważaj przy tym na topielców).
Po jej zabraniu wypłyń na powierzchnię i zacznij kierować się w stronę kobiety. Po kilku krokach zaatakuje cię bies. Możesz go ominąć lub rozprawić się z nim. Następnie wskocz na górę po półkach skalnych i udaj się do namiotu z Teklą, która przepuści cię dalej. Wyrusz za Marikę w górę ścieżki, a na jej końcu wejdź do jaskini.
Walka z Fugasem i wiedźmami
W środku natkniesz się na potwora o imieniu Fugas. Po rozmowie rozpocznie się walka. Ponieważ bestia zalicza się do kategorii reliktów, dlatego przed pojedynkiem możesz posmarować ostrze olejem na relikty. Oprócz tego możesz wspomagać się petardami (samum i czarcia purchawa) oraz znakami (Quen, Aksji).
W trakcie starcia uważaj przede wszystkim na ogniowe i falowe ataki wroga. W pierwszym przypadku rzuca w twoim kierunku ognistą petardą, która podpala nie tylko miejsce, w które uderzy, ale także okolicę. Drugi niebezpieczny atak, to tupnięcie - jeśli widzisz, że Fugas przygotowuje się do niego, to szybko odskocz na bezpieczną odległość, ponieważ przebywając obok niego poniesiesz uszczerbek na zdrowiu.
Po walce wcielisz się w Ciri. Rusz przed siebie i wskocz do dziury, gdzie wpływa mały wodospad. Po znalezieniu się w wodzie płyń w stronę tunelu i ruszaj przed siebie. W końcu dotrzesz do pomieszczenia z trzema wiedźmami, gdzie rozpocznie się walka. W jej trakcie staraj się przede wszystkim zachować dystans tak, aby nie wejść w pole ataku kilku wrogów naraz. Kiedy tylko nadarzy się okazja i zobaczysz, że jedna z wiedźm stoi samotnie, kieruj się do niej, zadawaj kilka ataków, po czym odskakuj.
Podczas pojedynku warto się również wspomagać specjalną zdolność Ciri. Im dłużej przytrzymasz klawisz jej naładowania, tym większy obszar zaatakujesz (symbolizuje go niebieska „kopuła" rozciągająca się nad polem bitwy). Dzięki temu możesz od razu atakować nawet trzy wiedźmy. Po uczynieniu tego oddal się, poczekaj, aż pasek zdolności się naładuje i powielaj w ten sposób ataki. Jeśli chcesz zachować dystans do przeciwniczek, to uważaj na rzucane przez jedną z nich przedmioty oraz wzywane grupy kruków. Jeśli wejdziesz w ich chmurę, to stracisz nieco życia.
Walka z Imlerithem
Po walce z czarownicami wrócisz do postaci Geralta. Zacznij iść przed siebie kierując się na szczyt wzgórza. Ścieżka przebiega przy kamieniu mocy podnoszącego statystyki znaku Quen. Skorzystaj z niego i kontynuuj wzdłuż ścieżki. Wdrap się na półkę z skalną z prawej i ruszaj dalej, aż dotrzesz do Imleritha siedzącego na tronie.
Po rozmowie rozpocznie się walka. Przeciwnik posiada dużą tarczę, w którą nie warto uderzać - tylko przyspieszysz w ten sposób zużycie broni. Najważniejsze, to sprowokowanie przeciwnika do ataku wielką maczugą. Kiedy zacznie nią machać odskocz, po czym zaatakuj go z flanki lub z tyłu. Po kilku ciosach odskocz, przygotuj się i ponownie podejdź blisko, aby sprowokować go do ataku.
W trakcie pojedynku warto posiłkować się znakiem Quen. Jeśli Imlerith cię trafi, to nie stracisz życia tylko tarczę, którą szybko zregeneruj. Jeżeli chcesz zadawać wrogowi większe rany, to możesz podpalić jego lodowy pancerz znakiem Igni. Dzięki temu twoje ataki będą efektywniejsze.
Uważaj na możliwość teleportowania się przeciwnika. Kiedy tylko ma to miejsce, to szybko odskakuj, ponieważ Imlerith najczęściej przenosi się w pobliże Geralta i od razu wyprowadza ciosy. Jeśli nie będziesz wystarczająco szybki, to zostaniesz trafiony.
Po zabraniu przeciwnikowi 2/3 zdrowia odrzuci on tarczę i przystąpi do walki tylko z maczugą. Uważaj, ponieważ teraz jego ataki będą nieustanne i połączone z teleportacją. Warto wzmocnić się tarczą Quen i non stop wykonywać uniki. Kiedy Imlerith wyprowadza ataki skup się tylko na ich unikaniu. Dopiero kiedy wróg na chwilę przystanie, aby złapać oddech (poznasz to po tym, jak wbije maczugę w ziemię i przestanie się ruszać), podbiegaj i wyprowadzaj kilka ataków. Potem znów wykonuj uniki czekając na dogodny moment wyprowadzenia paru ciosów.
Po walce rozpocznie się scena rozmowy Geralta z Ciri. W jej trakcie zdecyduj czy chcesz wyruszyć do Novigradu od razu czy też chcesz się nieco rozejrzeć. W drugim przypadku porozmawiaj z Ciri ponownie, kiedy zdecydujesz się wyruszyć.
Następna strona: Wiedźmin 3 - Ostatnie przygotowania
Powrót do spisu misji fabularnych: Wiedźmin 3 - Zadania główne, opis przejścia
Powrót głównego spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze