Skip to main content

Wiedźmin 3 bez łatek działa na Xbox One X w 60 FPS

Jeśli nie boimy się błędów.

Jeśli włożymy płytę z Wiedźminem 3 do napędu konsoli Xbox One X i włączymy grę bez instalowania łatek, produkcja CD Projektu zadziała nawet w 60 klatkach na sekundę.

Polski tytuł był jednym z niewielu, który pierwotnie trafił na konsolę Microsoftu bez wbudowanego ograniczenia płynność działania. Obserwujemy więc czystą moc obliczeniową modelu X w akcji.

Serwis NX Gamer przeprowadził analizę, razem z porównaniem z załataną odsłoną na standardowym Xbox One:

Zobacz na YouTube

Pominięcie procesu instalacji łatek ma jednak swoje minusy. Wiedźmin 3 debiutował z rozdzielczością 1600 × 900, co dopiero w aktualizacjach podniesiono do 1080p (nawet jeśli tę wartość widać na ekranie bardzo rzadko).

Wydaje się, że to właśnie wyświetlanie tylko 900p umożliwia konsoli przekazanie większości mocy obliczeniowych na inne cele, co przekłada się na stałe 60 FPS.

Taki profil wydajności nie jest także absolutnie stały. Nie brakuje spadków, choć głównie w najbardziej wymagających scenach, jak centrum Novigradu czy Krzywouchowe Moczary.

Jeśli zainstalujemy łatki, gra wprowadzi automatycznie ograniczenie do 30 klatek na sekundę.

Nie trzeba chyba dodawać, że wiele przygotowanych dla Wiedźmina 3 aktualizacji koncentrowało się na łataniu błędów i z tych udogodnień także nie skorzystamy, jeśli pominiemy patche.

Wiemy także, że CD Projekt pracuje obecnie nad oficjalnym wsparciem dla Xbox One X, lecz nie jest obecnie jasne, kiedy stosowna łatka zostanie wydana.

Zobacz także