Wiedźmin 3 był lepszy niż Dragon Age: Inquisition - przyznaje były szef Bioware
Z powodu wersji konsolowych.
Aaryn Flynn w czasie prac nad Dragon Age: Inquisition zarządzał całym BioWare Edmonton. Menedżer dzisiaj odpowiada już za inną firmę i uczciwie przyznaje, że wydany nieco ponad pół roku później Wiedźmin 3 był produkcją lepszą, jeśli mowa o rozbudowanych grach RPG.
Zasłużony deweloper zdecydował się na ocenę w rozmowie z USA Today. Podał też przyczyny: twórcy mieli wielkie problemy z przejściem na silnik Frostbite, nie do końca przystosowany wtedy do wielkich gier z otwartymi światami.
Co więcej, tworzono także odsłony PlayStation 3 i Xbox 360, z których Wiedźmin 3 zrezygnował. Kłopoty takiego podejścia CD Projekt miał poznać na własnej skórze dużo później, przy okazji Cyberpunk 2077 i PS4 oraz Xbox One.
- Największe kompromisy wiązały się zapewne z faktem, że musieliśmy wydać Inquisition na X360 i PS3 w tym samym czasie, co wersje PS4 i Xbox One. To zrujnowało wiele ambicji, ponieważ nie mieliśmy wystarczająco dużo ludzi i czasu – wyjaśnił Flynn.
- Trzeba było szukać najniższych wspólnych mianowników, co z pewnością obniżało oczekiwania i ambicje związane z niektórymi fajnymi elementami rozgrywki. Dla porównania, CD Projekt nie robił tego samego w Wiedźminie 3 kilka miesięcy później i uważam, że dzięki temu ich gra była lepsza – przyznał.
Dzisiaj Aaryn Flynn jest szefem studia Inflexion, które zajmuje się projektem Nightingale, sieciową pozycją z gatunku survival, z naciskiem na system rzemiosła i nietypowe uniwersum, stanowiące alternatywną wersję wiktoriańskich czasów w Anglii.