Wiedźmin 3 celuje w 60 FPS na Xbox One X - wydano aktualizację
Dwa tryby wydajności.
Dzisiaj wspominaliśmy już, że Wiedźmin 3 powinien „wkrótce” otrzymać pełne wsparcie możliwości Xbox One X. Okazało się, że oczekiwanie faktycznie było krótkie - łatka jest już dostępna.
„Konsola PS4 Pro otrzymała podobną aktualizację kilka tygodni temu” - czytamy w opisie.
Są jednak pewne różnice. Twórcy wprowadzili bowiem dwie opcje płynności i oprawy do wyboru: tryb 4K oraz tryb wydajności.
„Grając w trybie 4K, obraz wyświetlany jest w rozdzielczości 4K i maksymalnie 30 klatkach na sekundę. W przypadku gry na ekranie, który nie wspiera rozdzielczości 4K, grafika ulepszana jest poprzez skalowanie obrazu do faktycznego rozmiaru ekranu (tak zwany supersampling)” - wyjaśnia CD Projekt.
Tryb wydajności zapowiada się już ciekawiej, ponieważ włącza dynamiczne skalowanie liczby pikseli na ekranie (od 1080p do pełnego 4K), ale „celuje” jednocześnie w 60 klatek na sekundę. Digital Foundry na pewno sprawdzi, jak blisko do takiego celu dociera polska produkcja.
Opcję zmienimy w menu gry. W obu przypadkach zobaczymy też format barw HDR, jeśli oczywiście posiadamy odpowiedni telewizor. Obsługa high dynamic range trafi wkrótce także na PS4 Pro.
Poza tym lista zmian i nowości na Xbox One X wymienia także wyższą rozdzielczość tekstur, ładniejsze cienie, ambient occlusion oraz filtrowanie powierzchni.