Wiedźmin 3 - do czego służy adrenalina
Zbieranie i wykorzystywanie.
Adrenalina w grze Wiedźmin 3 to bojowy zasób mocy, który zdobywamy podczas walki, a następnie „wydajemy” na różnego rodzaju wzmocnienia lub umiejętności.
Na tej stronie:
Jak działa Adrenalina
Adrenalina to zasób, który wzrasta przy każdym ciosie zadanym przeciwnikom, a stopniowo maleje, gdy nie wykonujemy w walce ataków - lub gdy ta walka po prostu się skończy.
Aktualny stan Adrenaliny (1) obrazuje czerwony pasek pod wytrzymałością Geralta. Pasek podzielony jest na trzy segmenty, zwane punktami.
Im więcej punktów rozwoju postaci zainwestowanych w umiejętności z sekcji Szermierka (czerwone zdolności), tym większy przyrost Adrenaliny w walce.
- Każdy zainwestowany w Szermierkę punkt zwiększa przyrost Adrenaliny o 1-5%
- Procent przyrostu (2) widzisz po wskazaniu umiejętności
Warto też nadmienić, że wśród żółtych zdolności znajdziesz umiejętność o nazwie Najlepszą obroną jest atak (3), która generuje Adrenalinę również podczas wykonywania parowania, uniku i kontrataku.
Wykorzystywanie Adrenaliny
system Adrenaliny w Wiedźminie 3 może być nieco niezrozumiały na początku gry, jako że zdolności, które ją wykorzystują, możemy wykupić dopiero w późniejszych partiach przygody - mimo że już od startu Adrenalinę zbieramy.
Adrenalinę wykorzystują w większości czerwone zdolności z kategorii Szermierka, ale są też wyjątki, które znajdziesz poniżej.
Oto wszystkie umiejętności, które wykorzystują Adrenalinę - z podziałem na sekcje:
Szermierka (czerwone umiejętności):
- Niezabijalność - gdy żywotność spadnie do 0, zostaje odnowiona z premią 25% (wymaga przynajmniej 1 pkt. Adrenaliny)
- Młynek - lekki atak specjalny wymierzony we wrogów wokół Geralta. Jego podtrzymywanie zużywa najpierw Wytrzymałość, a potem Adrenalinę
- Rozpłatanie - ciężki atak specjalny. Punkty Adrenaliny zwiększają obrażenia o 33%
- Mordercza precyzja - każdy punkt Adrenaliny zwiększa o 1% szansę na natychmiastowe zabicie przeciwnika
- Przelanie gniewu - za 3 pkt. Adrenaliny pozwala rzucić Znak na najwyższym poziomie i zwiększa moc Znaków o 25%
Alchemia (zielone umiejętności):
- Instynkt łowcy - przy maksymalnej liczbie pkt. Adrenaliny, obrażenia krytyczne zadawane potworowi podatnemu na olej zwiększają się o 20%
Zdolności (żółte umiejętności):
- Skupienie - punkty Adrenaliny zwiększają nie tylko obrażenia zadawane bronią, ale też moc Znaków
- Pobudzenie - punkty Adrenaliny zostają zużyte do zmniejszenia toksyczności eliksiru. Każdy pkt. zmniejsza toksyczność o 33% (nie wpływa na odwary)
- Szał bojowy - zamiast dotychczasowego działania, Trans Bojowy zwiększa szansę na zadanie obrażeń krytycznych o 8% za każdy pkt. Adrenaliny
Jak widzisz, system Adrenaliny jest dość skomplikowany, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by nie wnikać w sposób jego działania i ukończyć grę bez przykładania wagi do tego zasobu.
Następnie: Wiedźmin 3 - oleje: tworzenie i używanie
Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Wiedźmin 3 - kamienie runiczne i glify: jak włożyć i usunąć