Skip to main content

Wiedźmin 3 - Dziady

Guślarz, upiory, łowcy czarownic - zadanie poboczne w Velen.

Dziady to misja poboczna w Wiedźmin 3, której podejmiesz się w Velen. W jej trakcie weźmiesz udział w tytułowym rytuale, w trakcie którego musisz chronić ludzi przed kolejnymi falami wrogów i spotkasz łowców czarownic.

Uwaga - sugerowany poziom doświadczenia: 7


Na tej stronie:


Dziady - odblokowanie zadanie, dotarcie na wyspę

Zadanie możesz otrzymać od Guślarza (1) po ukończeniu misji pobocznej Mysia wieża. Spotkasz go przy domu Keiry (2), po zakończeniu wspomnianego zadania.

Po rozmowie ze zleceniodawcą uda się on na Kłomnicę (3).

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Na wyspę najlepiej dostać się jedną z okolicznych łodzi lub skorzystać ze znaku szybkiego przemieszczania się - który odblokowałeś chociażby w trakcie misji Mysia wieża. Guślarza (4) spotkasz przy kamiennym kręgu, gdzie modli się wśród licznej rzeszy chłopów.


Rytuał - walka z upiorami i wodną babą

Aby przejść do dalszej części zadania musisz z nim porozmawiać o północy - możesz przewinąć czas dzięki medytacji (wystarczy wybrać ikonę z księżycem na dole koła).

Po chwili Guślarz rozpocznie rytuał. W jego trakcie musisz bronić ludzi przed kilkoma utopcami i wodną babą (5). Najlepiej jest korzystać ze znaku Igni, aby podpalać potwory i krążyć wokół nich. Kiedy któryś z nich oddali się nieco od grupy atakuj go z zachowaniem ostrożności.

Nie wchodź w grupę wrogów, ponieważ szybko się z tobą rozprawią. Uważaj również na pociski wypluwane przez wodną babę, które mogą cię na chwilę ogłuszyć (to samo robią z przeciwnikami, jeśli w nich trafi).


Łowcy czarownic

Kiedy uporasz się z potworami na placu boju pojawią się łowcy czarownic, którzy będą chcieli przerwać rytuał. Masz tutaj dwa wybory:

  • Możesz przegonić łowców (6) - zakończy się to walką z nimi, jednak będziesz mógł kontynuować zadanie dla Guślarza;
  • Umyć ręce i przerwać rytuał (7) - ominie cię walka z łowcami, ale zadanie zakończy się już w tym momencie.

Jeśli zdecydujesz się na walkę, wykorzystaj znak Igni, by podpalić łowców czarownic (8), najlepiej wtedy, gdy są w grupie. Przeciwnicy ci nie powinni stanowić dla ciebie większego zagrożenia i szybko się z nimi rozprawisz.


Moczary, Jamruz

Po uporaniu się z łowcami czarownic Guślarz powie ci, że niedobrze się stało, że rytuał został przerwany. Po chwili na polu bitwy pojawią się upiory (9), z którymi stań do walki. Po ich zabiciu wypytaj Guślarza dlaczego przyzwany duch nazwał go ojcobójcą.

Zleceniodawca nie odpowie ci na to, ale powie, abyś poszukał ciała jego ojca, Jamruza, na moczarach na wschodzie (10). W tym momencie otrzymasz 200 punktów doświadczenia. By dostać się na moczary, wykorzystaj pobliską łódź (11).

Kiedy dotrzesz na moczary rozpraw się z okolicznymi zgnilcami (12) - uważaj, ponieważ wybuchają przed śmiercią. Następnie skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów, żeby odszukać ciało (3) (będzie zaznaczone na czerwono).

Przyjrzyj mu się, a po oględzinach spal znakiem Igni. Po wszystkim wróć do chaty Guślarza i powiadom go o spaleniu zwłok. W ramach podziękowania otrzymasz 50 koron i zniżkę na towary, zyskasz też 50 punktów doświadczenia.

Zobacz także: Wiedźmin 3 - Zadania poboczne (spis alfabetyczny)

Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja

Zobacz także