Wiedźmin 3: Dziki Gon oficjalnie zapowiedziany
AKTUALIZACJA: CD Projekt potwierdził, że gra zostanie wydana na PlayStation 4.
Aktualizacja #2 (21.02.2013): CD Projekt RED potwierdził, że Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się na PlayStation 4 w 2014 roku. Gra zostanie wydana w tym samym czasie na wszystkie konsole nowej generacji, więc również na następcę Xboksa 360.
- Byliśmy zachwyceni, gdy kilka miesięcy temu zostaliśmy poproszeni o dołączenie do studiów deweloperskich, które otrzymają jako jedne z pierwszych dostęp do PlayStation 4 - mówi Adam Badowski, szef warszawskiego CD Projekt RED. - To wspaniały moment znaleźć się w towarzystwie tak legendarnych deweloperów, jak Bethesda, EA, LucasArts, Ubisoft czy Activision we wczesnym cyklu życia konsoli.
- Obecnie możemy obiecać: Wiedźmin 3 nadchodzi na PlayStation 4 - dodaje Badowski.
- Nowy sprzęt oferuje możliwości, by stworzyć coś wspaniałego. Możemy pracować z nową konsolą od momentu jej narodzin, co umożliwia naszemu silnikowi, REDengine 3, przekraczać pod względem graficznym granice tego, co PlayStation może wyświetlić. Konsola jest świeża i zawiera kilka innowacyjnych rozwiązań, które zamierzamy wykorzystać w naszej grze - kończy szef CD Projekt RED.
Aktualizacja #1 (06.02.2013): Game Informer prezentuje obrazki z gry - pochodzą one z bardzo wczesnej wersji i nie odzwierciedlają ostatecznego wyglądu gry na konsolach nowej generacji i PC.
Oryginalna wiadomość (05.02.2013): Ukazał się nowy numer magazynu Game Informer, którego okładkę poświęcono trzeciej części serii Wiedźmin - The Witcher 3: Wild Hunt (Wiedźmin 3: Dziki Gon). Gra ukaże się w 2014 roku na PC i „wszystkie zaawansowane konsole”, co prawdopodobnie oznacza także następną generację sprzętu.
Geralt, główny bohater gry zestarzał się, zapuścił brodę, ale odzyskał pamięć. Głównym wątkiem w fabule będzie poszukiwanie tytułowego Dzikiego Gonu. Twórcy obiecują otwarty świat, około 20 procent większy niż prowincja Skyrim w najnowszej odsłonie serii The Elder Scrolls. Przemierzenie całego dostępnego terenu gry (na koniu!) zajmie 30-40 minut.
Historia opowiedziana w grze nie będzie podzielona na akty. Odwiedzimy kilka sektorów, takich jak archipelag Skellige czy Wolne Miasto Novigrad - największą metropolię w sadze Sapkowskiego. Poza wspomnianym już Dzikim Gonem, Geralt zostanie wplątany w szereg pobocznych intryg, jak choćby polityczne spiski związane z inwazją Nilfgaardu. Wiedźmin 3 nie skupi się tylko na szlachtowaniu potworów, nie zabraknie także rozwiązywania zagadek; powrócą wybory moralne, które znów znacząco wpłyną na przebieg rozgrywki.
Polowanie na monstra nabierze nieco innego charakteru. Na łowy ruszymy dopiero po zebraniu odpowiednich wskazówek od okolicznych mieszkańców i informacji z książek. Wpływ za zachowanie i występowanie potworów będzie miała pora dnia. Trafienie w odpowiednią część ciała spowoduje większe obrażenia, o ile wcześniej poznaliśmy słabe strony przeciwników.
Od nowa napisano system sztucznej inteligencji, zrezygnowano ze skryptowanych walk z bossami. Pojawią się interaktywne elementy otoczenia, które będziemy mogli wykorzystać podczas walki. Drobnych zmian doczekają się drzewka umiejętności.
Twórcy gry zdają sobie sprawę, że zarządzanie ekwipunkiem nie należało do przyjemności w poprzedniej części serii, więc chcą uprościć ten element. Dodatkowe wyposażenie przechowamy w sakwach, na koniu, lub w tawernach, za odpowiednią opłatą. Już od początku gry możemy korzystać z usług fryzjerów, choć farbowanie włosów Białego Wilka jest absolutnie wykluczone.
Dziennikarze Game Informera oglądali screeny z nowej gry, ale twórcy obiecują, że zrzuty z ekranu nie prezentują ostatecznej jakości produkcji - CD Projekt RED wciąż pracuje nad nowym silnikiem renderującym, który znacząco poprawi jakość wyświetlanej grafiki, dynamiczne oświetlenie i cienie wyświetlane na skórze postaci.