Wiedźmin 3: Krew i Wino - Jak zacząć dodatek
Uruchamiamy dodatek z gotową postacią lub z zapisanego stanu gry.
Istnieją dwie możliwości rozpoczęcia dodatku Krew i Wino - wybierając gotową postać, którą graliśmy w wersję podstawową (plus ewentualnie drugie rozszerzenie - Serca z Kamienia) lub zaczynając zupełnie nową, przygotowaną przez twórców postacią Geralta. W przypadku pierwszego rozwiązania musimy posiadać zapisy gry, dzięki którym możesz zaimportować do rozszerzenia wykreowanego przez siebie wcześniej bohatera.
W drugim przypadku możemy uruchomić dodatek od razu z rozwiniętą postacią przygotowaną przez twórców. Jest to bohater na 34. poziomie doświadczenia, posiadający sporo składników związanych z rzemiosłem i alchemią, w tym kilka rodzajów mutagenów (od małych, przez zwykłe po duże).
Wśród przedmiotów fabularnych gotowej postaci Geralta znajdują się trzy, które mogliśmy zdobyć w podstawowej wersji gry. Są to: Oko Nehaleni (pozwala odkrywać tajne przejścia w niektórych ściana), Magiczny kaganek (umożliwiający widzenie i słyszenie duchów) oraz Redański Glejt (umożliwia przekraczanie posterunków na rzece Pontar).
Oprócz tego w ekwipunku znajdziesz zróżnicowane oleje, eliksiry i petardy, a także nieco glifów i kamieni runicznych. Jeśli chodzi o broń i pancerz, to Geralt korzysta z typowego wiedźmińskiego zestawu z Kaer Morhen na 34. poziomie (średni pancerz i wiedźmińskie miecze: srebrny oraz stalowy).
Warto dodać, że przygotowana postać posiada 44 nierozdysponowane punkty zdolności. Przed przystąpieniem do gry warto więc poświęcić chwilę na ich przydzielenie.
Uwaga - gotowa postać nie posiada specjalnego ekwipunku w postaci broni czy pancerzy z poszczególnych rynsztunków, w tym mistrzowskich, które są wymagane do tworzenia rynsztunków arcymistrzowskich (pojawiają się w dodatku).
Jeśli będziesz chciał je wykonać, to najpierw będziesz musiał zdobyć ich wersje: zwykłe, ulepszone, wyśmienite oraz mistrzowskie. Dopiero po uczynieniu tego będziesz mógł tworzyć rynsztunki arcymistrzowskie. Jedynym wyjątkiem jest rynsztunek Mantikory, który będziesz mógł stworzyć od razu (w poprzednich częściach nie było bowiem zestawów tej szkoły). Wymagany poziom do założenia rynsztunków to 40.
Oczywiście, jeśli zdecydowałeś się na kontynuowanie gry stworzoną wcześniej postacią, która posiada już rynsztunki mistrzowskie, to będziesz mógł tworzyć na ich bazie elementy arcymistrzowskie.
Uruchomienie dodatku
Pamiętaj, że do uruchomienia dodatku wymagana jest podstawowa wersja Wiedźmina 3. Musisz mieć ją zainstalowaną na dysku lub posiadać instalację na konsoli. Jeśli zakupiłeś wersję pudełkową dodatku, po prostu włóż płytę do napędu i zainstaluj dodatek. W przypadku wersji cyfrowej (np. Steam lub GOG), postępuj odpowiednio: aktywuj kod cyfrowy w swojej bibliotece gier, rozpocznij pobieranie i następnie instalację dodatku.
Po zainstalowaniu dodatku Krew i Wino, uruchom Wiedźmina 3. Powinno pojawić się okno informacyjne o dodatku. Przejdź dalej. Możesz wybrać kontynuację gry Wiedźmin 3 od ostatniego zapisu lub wczytać wybranego save'a. Przy czym, aby móc rozpocząć dodatek Krew i Wino (by pojawiło się stosowne zadanie rozpoczynające - patrz poniżej), musisz przynajmniej zakończyć zadanie Poeta w opałach z podstawowej wersji. Nie jest wymagane ukończenie głównej fabuły ani dodatku Serca z Kamienia.
Inną opcją jest po prostu rozpoczęcie gry Wiedźmin 3 od nowa lub uruchomienie tylko dodatku Krew i Wino. Odnajdziesz je w opcjach „Nowej gry”. Jeśli uruchomisz Wiedźmina 3 od nowa, pamiętaj, że będziesz musiał również wykonać minimum zadanie Poeta w opałach.
Tymczasem uruchomienie wyłącznie dodatku od nowa spowoduje przypisanie gotowej postaci Geralta, o której piszemy powyżej.
Jak dostać się do Toussaint
Przygodę z dodatkiem rozpoczynasz w centrum Velen. W dzienniku pojawi się zadanie Poselstwo z Krainy Wina, w którym będziesz musiał odnaleźć wiadomość na tablicy informacyjnej. Po uczynieniu tego spotkasz się z dwoma znajomymi rycerzami, z którymi wyruszysz do zupełnie nowej krainy Toussaint, gdzie rozgrywa się cała akcja dodatku Krew i Wino.
Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poradnik do dodatku