Wiedźmin 3: Krew i Wino - Mutacje: co warto wiedzieć
Sprawdź nowość wprowadzoną w dodatku.
Nowością w dodatku Krew i Wino są tak zwane mutacje, czyli specjalne zdolności zwiększające możliwości Geralta. Aby odblokować do nich dostęp musisz najpierw wykonać zadanie dodatkowe o nazwie Przemiana. Dotrzesz w nim do laboratorium doktora Moreau, gdzie po przeprowadzeniu eksperymentu uzyskasz dostęp do mutacji.
Po ich rozwinięciu otwórz zakładkę Postać i spójrz na koło mutacji, które znajduje się z prawej strony ekranu, dokładnie między dwoma drzewkami z aktywnymi umiejętnościami. Po kliknięciu na nie przeniesiesz się do osobnej zakładki, gdzie uzyskasz możliwość odblokowywania kolejnych mutacji.
Na ekranie mutacji możesz odblokowywać kolejne - główną są Wzmocnione synapsy (#1), pozostałe są związane ze znakami (#2), walką (#3) oraz alchemią (#4). Po najechaniu na daną mutację pojawi się jej opis (#5) oraz koszt aktywowania (#6)
W jaki sposób odblokować mutację? Wymagane są do tego dwa elementy - punkty doświadczenia (te same, które zdobywasz podczas awansowania na wyższe poziomy) oraz większe mutageny (możesz tworzyć je z mniejszych w zakładce alchemia). Po najechaniu na daną mutację z prawej strony wyświetli się jej opis (#5 na obrazku) oraz koszt (#6 na obrazku) niezbędny do jego stworzenia i odblokowania.
Podstawową mutacją są Wzmocnione synapsy (#1 na obrazku), które odblokują się automatycznie po zdobyciu dostępu do panelu mutacji. Jest to mutacja pasywna, która rozwija się wraz z odblokowywaniem kolejnych mutacji, zapewniając dostęp do dodatkowych kieszeni zdolności Geralta (w panelu postać - A na obrazku). Dzięki temu bohater może korzystać z większej liczby umiejętności.
Należy przy tym zaznaczyć, że kieszenie będą posiadały kolor aktywnej mutacji. Jeśli więc aktywujesz mutację związaną ze znakami (kolor niebieski), to w kieszeniach umiejętności będziesz mógł umieścić tylko umiejętności związane właśnie ze znakami, a nie na przykład walką.
Dodatkowe kieszenie (A) na umiejętności (D) odblokowują się wraz z opracowywaniem nowych mutacji. Dopóki nie odblokujesz odpowiedniej ich ilości kieszenie będą zablokowane (B), o czym świadczy ikona kłódki. Warto dodać, że w tych dodatkowych kieszeniach możesz umieścić tylko te zdolności, z którymi związany jest kolor aktywnej mutacji (C) - w tym przypadku (kolor niebieski) w dodatkowej kieszeni można umieścić tylko umiejętność związaną ze znakami.
I tak odblokowanie dwóch mutacji aktywuje jedną kieszeń, czterech dwie kieszenie, ośmiu trzy kieszenie, a wszystkich dwunastu cztery kieszenie.
Mutacje są podzielone na trzy główne kategorie - związane ze znakami (#2 na obrazku), walką (#3 na obrazku) oraz alchemią (#4 na obrazku). Każda z części wymaga innych mutagenów - znaki niebieskich, walka czerwonych, a alchemia zielonych. Należy dodać, że jednocześnie aktywna może być tylko jedna mutacja. Należy zatem postawić na specjalizację (np. rozwijać tylko mutacje związane z walką) albo rozwijać całe drzewko, chociaż liczy się to z naprawdę sporymi kosztami punktów i mutagenów. Wtedy mutacje będą wszechstronne i będziemy mogli zmieniać je w zależności od sytuacji.
Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poradnik do dodatku