Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poszukiwania skarbów
Zobacz, gdzie należy szukać drogocennych rzeczy poukrywanych w Toussaint.
W dodatku Krew i wino autorzy przygotowali kolejny zestaw krótkich misji dodatkowych znanych pod nazwą Poszukiwania. Ich cel jest prosty i w większości przypadków zadania mają podobny przebieg. Najpierw należy odnaleźć wskazówki związane z ukrytym skarbem (najczęściej dziennik przy zwłokach), a następnie udać się we wskazane miejsce i odszukać drogocenny skarb. Odkrycie danego miejsca związanego z Poszukiwaniami spowoduje, że na mapie pojawi się odpowiednia ikona.
Nigdy nie ufaj nieznajomym
Zadanie uruchomi się, kiedy udasz się do pojedynczej chaty (1a na mapie) Natkniesz się tu kilka zgnilców. Rozpraw się z nimi pamiętając, że przed śmiercią potwory te wybuchają, więc należy się od nich oddalić. W walce z nimi dobrze spisuje się znak Igni, którym możesz podpalać przeciwników.
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk
Po oczyszczeniu terenu obejdź domek i zbadaj zwłoki leżące przy ścianie. Podnieś klucz i przeczytaj dziennik, który przy nich znajdziesz. Następnie udaj się na pole na południowy wschód od twojej pozycji (1b na mapie) i w słonecznikach odnajdź skrzynię, korzystając ze wiedźmińskich zmysłów.
Pieniądze nie śmierdzą
W celu rozpoczęcia tego zadania odnajdź przy moście (2a na mapie) z dwoma trollami zwłoki mężczyzny. Przeszukaj je i podnieś klucz oraz list, który następnie przeczytaj. W ten sposób zlokalizujesz miejsce położenia skarbu (2b na mapie). Udaj się do wskazanego punktu i odnajdź kupę gnojówki z prawej strony placu. Wspomóż się wiedźmińskimi zmysłami, a szybko zlokalizujesz zakopaną w niej skrzynię z kosztownościami.
Tajemnica zaginionej łyżki
Poszukiwania możesz rozpocząć po podniesieniu łyżki-klucza leżącej na stole w narożniku z prawej strony domu (3a na mapie), w którym zamieszkuje wicht (misja główna Pogłos). Przeczytaj notatkę przyczepioną do przedmiotu, po czym porozmawiaj na jego temat z właścicielem gospody Bażanciarnia (3b na mapie) w Beauclair.
Porozmawiaj z karczmarką, która powie ci, że możesz przeszukać piwnicę. Udaj się na dół (wejście jest za gospodynią) i podejdź do szafy w narożniku z lewej. Znajdziesz tam książkę z interesującą informacją, prowadzącą do kolejnego miejsca w Toussaint (3c na mapie). Wejdź do ruin, otwórz kluczem drzwi i podejdź do skrzyni (obrazek powyżej), gdzie znajdziesz poszukiwane skarby.
Czarna wdowa
Udaj się na plaże (4a na mapie), gdzie natkniesz się na grupę utopców obgryzających ciało nieszczęśnika. Załatw potwory i przeszukaj zwłoki, przy których znajdziesz list oraz kluczyk. Przeczytaj ten pierwszy, po czym udaj się do pobliskiego akwenu wodnego (4b na mapie) i zlokalizuj zatopiony wrak.
Popłyń we wskazane miejsce i zanurkuj. Gdyby zaatakowały cię utopce, to rozpraw się z nimi korzystając z kuszy. Następnie użyj wiedźmińskich zmysłów, aby odnaleźć leżącą na dnie szkatułkę (obrazek powyżej). Otwórz ją zdobytym kluczem i wyjmij cenne rzeczy.
W osiem dni dookoła świata
Skieruj się do obozu bandytów (5a na mapie) znajdującego się przy rzece. Rozpraw się z nimi i przeszukaj ciało zabitego człowieka (dowiesz się, że chciał obejść cały świat) oraz skrzynię, gdzie znajdziesz list bandytów i klucz. Przeczytaj ten pierwszy, po czym udaj się do pobliskiej rzeki (5b na mapie), gdzie znajdziesz zatopiony wóz. Rozpraw się z grasantami i przy pomocy klucza otwórz zatopioną w wodzie skrzynię.
Skazany na zapomnienie
Skieruj się w stronę rzeki (6a na mapie) w pobliżu pomnika Lebiody. Na miejscu natkniesz się na obóz oraz wrak statku. Zanurkuj, a gdybyś miał problem z topielcami, to zastrzel je z kuszy. Następnie zlokalizuj ciało kapitana (obrazek poniżej), przy którym znajdziesz dziennik i kluczyk.
Przeczytaj ten pierwszy, po czym skieruj się do pobliskiej, podwodnej jaskini. Dopłyniesz do groty, gdzie pokonaj szarleja (atakuj go, gdy leży po turlaniu na grzbiecie oraz wspomagaj się znakiem Igni). Następnie wskocz na podwyższenie z prawej strony i kontynuuj wąskim przejściem, aż dotrzesz do skrytki, którą otwórz znalezionym niedawno kluczem.
Cystus zawsze spłaca długi
W celu rozpoczęcia tych poszukiwań udaj się do posiadłości Casteldaccia (7a na mapie). Na miejscu okaże się, że jest nawiedzona przez ducha wojownika z dwuręcznym mieczem. Uważaj na potężne ataki wykonując uniki. W walce z przeciwnikiem dobrze sprawdza się znak Aard, a także Aksji, umożliwiający ogłuszenie rywala i zadanie mu kilku ciosów.
Po pokonaniu oponenta podejdź do zwłok leżących na pobliskim placu (wypatrzysz je dzięki wiedźmińskim zmysłom) i podnieś znajdującą się przy nich notatkę, z której dowiesz się, gdzie znajduje się skrytka ze skarbem. Wejdź do domu po drugiej stronie placu, po czym po drabinie wdrap się na poddasze. Podejdź do świecznika z lewej (obrazek powyżej) i pociągnij go, dzięki czemu otworzysz skrytkę.
Eksperyment więzienny
Udaj się do ruin na zachodzie (8a na mapie) i zlokalizuj wśród nich zwłoki leżące przy murze (uważaj, bo w pobliżu czai się alp). Przeszukaj ciało przy którym znajdziesz notatki i klucz. Przeczytaj ten pierwszy, po czym zlokalizuj leżącą nieopodal ciała (w zaułku z trzech stron otoczonym murem) skrzynkę, którą otwórz zdobytym wcześniej kluczem.
Czekając na Godha i Dotha
W celu rozpoczęcia tego poszukiwania skieruj się na południowy wschód Toussaint (9a na mapie). Zastaniesz tu kilka potworów, z którymi się rozpraw. Następnie przeszukaj ciało zabitego nieszczęśnika, przeczytaj znalezioną przy nim notatkę oraz podnieś klucz. Następnie udaj się do pobliskiego jeziora na zachodzie (9b na mapie) i zanurkuj - załatw utopce z kuszy i zlokalizuj wrak łodzi. W jej środku znajdziesz skrytkę, którą otwórz kluczem.
Niewierny ogrodnik
Aby rozpocząć tę misję poszukiwania skarbów musisz udać się do małego gospodarstwa (10a na mapie) na południu Toussaint. Po dotarciu na miejsce rozpraw się z grupą bandytów, których tu spotkasz.
Po ich załatwieniu zlokalizuj leżący na ziemi worek (obrazek powyżej), w którym znajdziesz notatkę i klucz. Przeczytaj wiadomość, po czym spójrz na stojące z lewej beczki. Zniszcz je znakiem Aard, a odkryjesz tajną skrytkę, którą otwórz kluczem.
A kiedy zgasły wszystkie świece
Zadanie uruchomisz po dotarciu do ruin na południowym zachodzie (11a na mapie). Odnajdź leżące na ziemi zwłoki kobiety, przy których znajdziesz butelkę perfum i dziennik, który przeczytaj. Twoim celem będzie następnie podpalenie kilku świec stojących wokół placu w takiej kolejności, jak uczyniła to zmarła kobieta.
Aby ustalić kolejność należy przejść po śladach biegnących od zwłok i rozpocząć przy ostatniej (a w sumie pierwszej) świecy, do której trafisz. Zacznij od świecy (#1 na obrazku) z prawej strony ciała (C na obrazku), a potem po kolei według oznaczeń na obrazku. Kiedy skończysz wypij wino Vis La Crac, które znajdziesz w zakładce przedmiotów fabularnych.
Po uczynieniu tego na placu pojawi się upiór. Zabij go wspomagając się pułapkę Yrden oraz szybko eliminując przywoływane szkielety. Po walce przeszukaj szczątki zjawy i podnieś klucz, którym otwórz bramę (S na obrazku), gdzie znajdziesz skrzynię z precjozami.
Cierpienia młodego Francoisa
Skieruj się do małego gospodarstwa (12a na mapie) znajdującego się na zachodzie Touusaint. Pokonaj lokalnego upiora, po czym podejdź do wisielca i przeczytaj znajdujący się przy nim dziennik. Następnie udaj się na północny wschód (12b na mapie) i przy pomocy wiedźmińskich zmysłów odkryj klejnoty zakopane w ziemi w pobliżu kamiennego pomnika.
Klątwa Carnarvona
Skieruj się w pobliże mostu (13a na mapie), gdzie odnajdź dziennik i kluczyk. Przeczytaj ten pierwszy, po czym udaj się do wskazanego miejsca na północy (13b na mapie). Na miejscu natkniesz się na dwa archespory, z którymi się rozpraw. Następnie użyj wiedźmińskich zmysłów, żeby zlokalizować skrzynię stojącą pod białym baldachimem, gdzie znajdziesz skarb.
Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poradnik do dodatku