Skip to main content

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Tesham Mutna

Zadanie główne, w którym dochodzi do spotkania z Bestią.

To zadanie to ogółem spotkanie z Dettlaffem, które w zależności od podjętych wcześniej decyzji może mieć różny przebieg. Jeżeli podążyłeś drogą spotkania z Syanną (misja Dawno, dawno temu...), to cała trójka będzie oczekiwać na przybycie Dettlaffa. Kiedy się pojawi rozpocznie rozmowę z Syanną i w zależności od decyzji podjętych w krainie bajek zabije ją lub nie. W pierwszym przypadku będziesz mógł go zabić lub puścić wolno, a w drugim będziesz musiał stanąć do walki.

Jeśli wybrałeś spotkanie z Ukrytym w zadaniu Między światami, to udasz się z Regisem do miejsca, gdzie wkrótce pojawi się Dettlaff. Czeka cię tu jeszcze rozmowa całej trójki. W jej trakcie możesz podejmować różne decyzje, jednak nie będą one miały wpływu na przebieg konwersacji. Ostatecznie i tak dojdzie do walki.

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poradnik do dodatku


Walka z Dettlaffem

Po tym, jak Regis zaatakuje Dettlaffa zyskasz kontrolę nad bohaterem. Możesz od razu wkroczyć do pojedynku albo poświęcić chwilę na przygotowanie się do niego. Jeśli chcesz skorzystać z drugiego wariantu, to uczyń to stojąc w miejscu, ponieważ jeżeli ruszysz przed siebie, to po kilku krokach automatycznie rozpocznie się pojedynek.

Wykonuj uniki i atakuj przeciwnika od tyłu

Starcie składa się z trzech części - do kolejnych będziesz przechodził po zabraniu przeciwnikowi około jednej trzeciej życia. Dobrze jest oprzeć się głównie na unikach oraz znaku Quen. W pierwszej części uważaj głównie na błyskawiczne przemieszczanie się przeciwnika. Gdy tylko znika wykonuj unik - nie stój w miejscu, ponieważ będziesz dla niego łatwym celem. Po zejściu mu z linii ataku postaraj się, jak najszybciej zaatakować go od tyłu (obrazek powyżej). Powtarzaj tę taktykę, aż do kolejnej fazy.

W drugiej części Dettlaff przyjmie formę latającego potwora, który będzie wyprowadzał trzy główne ataki. Najpierw wezwie okoliczne ptaki - kiedy zbiorą się nad jego głową odskakuj na boki, ponieważ po chwili wyśle je na ciebie. Następnie zaatakuje cię z góry osobiście. Jeden dobry unik uchroni cię przed ranami.

Atakuj rywala dopiero, gdy pojawi się na stałym gruncie

Następnie na ziemi pojawi się dziwny, krwawy kształt. Odsuń się od niego, a kiedy w tym miejscu zmaterializuje się rywal, podbiegnij i szybko zadaj dwa, trzy ciosy. Musisz się spieszyć i atakować dopóki nieprzyjaciel jest na ziemi. Po chwili wzniesie się w powietrze i powtórzy swoją sekwencję ciosów. Czekaj cierpliwie wykonując uniki i atakuj od tyłu, gdy znów pojawi się na ziemi (obrazek powyżej).

Nie walcz z postacią Dettlaffa, tylko atakuj narządy

W trzeciej części przeniesiecie się do „wnętrza organizmu". Dettlaff przyjmie postać kolejnego potwora. Nie skupiaj się jednak na nim, tylko na narządach (obrazek powyżej) wokół areny. Przed rywalem wykonuj uniki i przemieszczaj się od jednego narządu do drugiego, zadając kilka ciosów i znów unikami przemieszczając się do kolejnego. W ten sposób w końcu zabierzesz my cały pasek życia. Po powrocie do normalnego świata zadaj potworowi jeszcze jeden, ostatni cios. Kiedy to nastąpi włączy się scenka końcowa.

W zależności od przebiegu sytuacji rozpoczniesz następnie misję Ceremonia lub Za żelazną kratą. Każda ze ścieżek zależna jest od dokonanych przez ciebie wcześniej wyborów. Wybierz jeden z dwóch linków, aby dowiedzieć się, jakie wybory wpływają na ścieżkę fabularną.

Zobacz także