Skip to main content

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Wino rzecz święta

Misja główna, w której odwiedzamy królewską winnicę.

Misja uruchomi się automatycznie po ukończeniu poprzedniego zadania o nazwie Leże Bestii. Twoim celem będzie złożenie raportu księżnej przebywającej w pałacowej części miasta Toussaint (#1 na mapie).

Zacznij rozmowę z nią oraz gwardzistą. Przekaż Annie odnalezione dowody - po chwili księżna wezwie kipera, który ustali, że kropla wina na karcie pochodzi z winiarni Castel Ravello przygotowującej trunki jedynie dla rodziny królewskiej. Zleceniodawczyni zdecyduje, że należy tam wyruszyć wspólnie - ona, szef straży oraz Geralt.

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk


Jeśli nie jesteś jeszcze gotowy do podróży, to załatw swoje sprawy, po czym wróć do księżnej i powiedz, że możecie ruszać. Po chwili wyjedziecie na szlak prowadzący do winnicy. Podążaj na Henriettą. W pewnym momencie natkniecie się na chłopów atakowanych przez dwie pantery. Zabij zwierzęta, po czym wsiądź na konia i ruszajcie dalej.

W końcu dotrzecie do Castel Ravello (#2 na mapie). Rozpocznij rozmowę z zarządcą Fabricio wypytując go o sposób przyrządzania wina oraz jego transportowania. Następnie zapytaj czy ostatnio nie skradziono jakichś jego zapasów.

Poszukiwane wino znajdziesz na piętrze z lewej

Po zakończeniu rozmowy wyrusz z księżną do magazynu wina. Po wejściu do środka przejrzyj księgę znajdującą się na stoliku z lewej. Następnie będziesz musiał odnaleźć beczkę z Sangreal rocznik 1269. Wejdź na górę po schodach z prawej, po czym udaj się do końca w lewo. W narożniku znajdziesz oznaczenie (obrazek powyżej), które przeczytaj.

Następnie ostukaj wszystkie beczki - okaże się, że każda jest pełna. Przyjdzie teraz czas na degustację, jednak najpierw trzeba będzie otworzyć pojemniki. W tym celu musisz znaleźć dwa przedmioty - młotek i szpunt. Pierwszy leży na dole na beczce w narożniku na górze, patrząc od wejścia (przy winie Pomino r. 1273) - możesz ułatwić sobie poszukiwania korzystając ze zmysłów wiedźmina.

Szpunt jest w skrzyni na parterze, w narożniku z lewej

Szpunt znajdziesz natomiast w skrzyni (obrazek powyżej) w drugim narożniku na lewo od młotka. Tutaj może nie pójść ci tak łatwo, ponieważ drewniane opakowanie będzie podświetlone w trybie specjalnego widzenia na żółto, tak jak zwykłe przedmiot wokoło.

Wróć z przedmiotami na górę i zacznij otwierać beczki z winem, przy których stoi księżna. Okaże się, że w drugiej od lewej strony znajduje się inne, obrzydliwe wino. Wróć do Fabricio, który w końcu wygada, że sprzedawał wino pewnemu podejrzanemu typowi i ma już przyszykowany kolejny ładunek. Po krótkiej naradzie zdecydujecie, że należy złapać kupca na gorącym uczynku. Kiedy będziesz gotowy powiedz o tym Damienowi.

Odpowiednio rozwinięty znak Aard umożliwia przewracanie rywali i szybką ich likwidację

Po chwili pojawi się odbiorca towaru, a po animacji wywiąże się walka. W sporej bitwie będą wspierać cię strażnicy, ale pamiętaj, żeby nie wchodzić między większe grupy bandytów - staraj się ich eliminować pojedynczo wspomagając się na przykład znakiem Aard (obrazek powyżej).

Kiedy bitwa dobiegnie do końca przesłuchacie pojmanego człowieka, który zdradzi wam, że cała grupa została wynajęta przez Cintryjczyka - tajemniczą i strzegącą swojej prywatności osobę. Po zakończeniu przesłuchania możesz od razu wyruszyć z księżną do garnizonu w dzielnicy portowej (#3 na mapie) lub udać się tam samemu, gdy będziesz gotowy.

Na miejscu odbędzie się ostatnia rozmowa w tej misji. Na podstawie informacji od Damiena dowiecie się, że Cintryjczyk wybiera się na przyjęcie w Mandragorze. Po ustaleniu tej informacji księżna uzna, że należy się tam udać z Geraltem.

Następnie: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Szlachcic z Cintry

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poradnik do dodatku

Zobacz także