Skip to main content

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: O damie i jej rycerzu

Misja dodatkowa, w której na prośbę drwala Jacoba odczarowujemy ducha zaklętego w drzewie.

Zadanie stanie się dostępne po przeczytaniu ogłoszenia na tablicy informacyjnej w Castel Ravello (#1 na mapie) o nazwie „Potrzebny specjalista od czarów". Dowiesz się z niego o drwalu Jacobie poszukującym pomocy, który będzie na ciebie czekał na zachód od winnicy (#2 na mapie).

Udaj się we wskazane miejsce i rozpocznij rozmowę z Jacobem, który powie ci, że według niego pobliskie drzewo to zaklęta dziewczyna. Skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów, aby przyjrzeć się drzewu, a także plamie na ziemi i okolicznym pniom.

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poradnik do dodatku


Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk


Następnie porozmawiaj z Jacobem, który opowie ci baśń o dwójce ukochanych, po czym da ci książkę do przeczytania. Twoim kolejnym celem będzie udanie się na Rysiową Skałę, pozbycie się wiedźmy i zdobycie chusteczki podarowanej przez zaklętą w drzewo dziewczyną ukochanemu rycerzowi.

Udaj się do wyznaczonego miejsca (#3 na mapie). Po wdrapaniu się na szczyt wejdź do chaty wiedźmy i zacznij ją przeszukiwać. Na stole znajdziesz dwie książki i moździerz ze startymi kośćmi. Z lewej jest kociołek z wywarem, a z prawej na szafce informacja o krwawniku, natomiast na ścianie skóra niedźwiedzia, za którą znajdziesz pentagram i chustkę, którą podnieś.

Teraz będziesz mógł postąpić na trzy sposoby:

  • Powiedzieć, że zajmiesz się sprawą sam (Wariant I)
  • Poprosić wiedźmę o zdjęcie uroku (Wariant II)
  • Zagrozić wiedźmie, że zmusisz ją do zdjęcia uroku (Wariant III)

Zobacz także: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Zlecenie - Łaciate kłopoty


Wariant I

Po opuszczeniu chatki wiedźmy wróć do Jacoba i powiedz mu, czego się dowiedziałeś. Następnie powiedz, że musisz odprawić rytuał i będziesz potrzebował do tego drewna. Poczekaj do północy, po czym podpal znakiem Igni cztery wskazane miejsca, jedno po drugim, po czym porozmawiaj z drzewem.

Aby spowolnić Dafne skorzystaj ze znaku Yrden

Po chwili wyleci z niego upiór Dafne (obrazek powyżej). Możesz atakować go i wykonywać stale uniki przed jego szybkimi atakami (warto wzmocnić się Quen) albo rzucić na ziemię pułapkę Yrden i próbować ściągać potwora do środka, co spowolni przeciwnika. Co pewien czas upiór może przyzywać szkielety, które niszcz w pierwszej kolejności.

Po walce porozmawiaj z Jacobem. Będzie niepocieszony takim obrotem załatwienia sprawy, ale zapłaci ci umówioną wcześniej sumę pieniędzy.

Wariant II

Jeśli poprosiłeś wiedźmę o zdjęcie uroku z dziewczyny, to w kolejnej scenie Geralt powinien się przed nią ukorzyć, a następnie podarować jej pukiel włosów. Po uczynieniu tego wiedźma powie ci, że musisz jeszcze znaleźć szczątki Garetha w grocie pod skałą oraz odprawić rytuał, o którym opowie.

Ciało Garetha znajduje się na podwyższeniu w jaskini, dostaniesz się tam wspinając się najpierw na półkę skalną z lewej

Zejdź na dół i wejdź do wskazanej jaskini, gdzie rozpraw się z kilkoma kikimorami. Poszukiwane ciało leży na półce skalnej (obrazek powyżej), na którą wdrap się wchodząc na podwyższenie z lewej. Po zdobyciu kości wróć do Jacoba.

Po rozmowie z drwalem poczekaj do północy i rozpal cztery ogniska w kolejności, w jakiej będą zaznaczone na mini mapie. Po tym, jak Geralt odprawi rytuał pojawi się duch Dafne, który zacznie z wami rozmawiać. Możesz powiedzieć kobiecie, że Gareth pozostał jej wierny lub nie - bez względu na wybraną odpowiedź duch odejdzie, a drwal podaruje ci obiecaną zapłatę i księgę z bajkami.

Wariant III

Jeśli zagrozisz wiedźmie, to kobieta zaatakuje cię z panterą. Po chwili przejmiesz kontrolę nad Geraltem i będziesz musiał walczyć z nią oraz zwierzęciem. Postaraj się szybko wyeliminować panterę wykonując sporo uników, ponieważ wiedźma będzie korzystać z zaklęć ofensywnych.

Po zabiciu zwierzaka przystąp do ataku na wiedźmę - w bezpośrednim starciu nie jest zbyt silna i dłuższa kombinacja ciosów spowoduje, że szybko pozbawisz ją zdrowia. Pamiętaj jednak, aby cały czas uważać i ewentualnie chronić się tarczą Quen przed czarami. Po pokonaniu kobiety powie ci, że zajmie się klątwą. Teraz wystarczy wrócić do zaczarowanego drzewa.

Ślady, po których zacznij szukać Jacoba

Na miejscu okaże się, że Jacob zniknął. Przyjrzyj się świeżym śladom na ziemi (obrazek powyżej) i zacznij nimi podążać. Po chwili dotkniesz do miejsca, w którym pies obgryza ciało swego pana. Załatw zwierzę i przypatrz się Jacobowi. Okaże się, że wiedźma uwolniła ducha, ale nie wspomniała, że ten będzie oszalały z wściekłości i wniknie w pierwszą istotę, jaką zobaczy na swojej drodze. W tym momencie zadanie zakończy się.

Zobacz także