Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: W służbie muzy
Misja dodatkowa, w której Geralt weźmie udział w wydarzeniach, jakie zapewnią mu stałe miejsce w pieśni pewnego barda.
W Toussaint w pobliżu nilfgaardzkiej ambasady (#1 na mapie) spotkasz Le Papillona - trubadura, który zapowiadał wszystkie wydarzenia na turnieju rycerskim (misja fabularna Bestia z Toussaint). Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że zaginął fryzjer, niejaki Jean Louis Ludovic. Jak nietrudno się domyślić zadaniem Geralta będzie jego odnalezienie.
Papillon ułoży natomiast pieśń o tym chwalebnym czynie. Jeśli zgodzisz się pomóc trubadurowi, to możesz wynegocjować lepszą cenę (ponad 150 koron). Następnie użyj znaku Aard, aby wyważyć drzwi do salony fryzjerskiego. Skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów i rozejrzyj się tu nieco.
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk
Zbadaj słoiki oraz nożyczki z prawej. Następnie wejdź po schodach na górę i przyjrzyj się skrzyni przy łóżku, a potem dziennikowi na stoliku z prawej. Znajdziesz tam kilka informacji oraz mapę. Pokaż ją trubadurowi, po czym wyrusz za nim.
Kompan zacznie prowadzić cię na łąki na południe od miasta. W pewnej chwili dotrzecie na teren (#2 na mapie), gdzie zaatakują was archespory. Wzmocnij się znakiem Quen i atakuj je, jak tylko wyjdą spod ziemi. Pamiętaj, żeby unikać ich jadu oraz odskakuj, gdy po kilku ciosach zwiną się w kłębek, ponieważ zaraz wyprowadzą szybki atak.
Po zabiciu potwora wyrusz za trubadurem ponownie. Kiedy dotrzecie na drugą polaną przyjrzyj się koszykowi fryzjera, a potem zlokalizuj ślady stóp na ziemi (obrazek powyżej). Wyrusz po nowym tropie przed siebie. Po pewnym czasie trafisz na wejście do jaskini.
Udaj się do środka i kontynuuj, aż do lokacji, gdzie odnajdziesz fryzjera i porywacza. Okaże się nim pewien rycerz, któremu nie spodobała się nowa fryzura. Po chwili pojawi się czasowa decyzja - możesz powiedzieć oprawcy, że to przecież tylko włosy które odrosną lub zwrócić mu uwagę, że bicie bezbronnego jest mało rycerskie.
Bez względu na podjętą decyzję dojdzie do walki. Przeciwnik posiada tarczę, przez którą dość ciężko się przebić - musisz oczekiwać na kontry albo wspomóc się znakami. Nieźle sprawdzi się Aard, który chwilowo wytrąci rycerza z równowagi, ale najlepiej sprawdzi się strumień ognia Igni (obrazek powyżej). W ten sposób możesz wytrącić rywalowi tarczę, a potem ruszyć na niego i załatwić długą serią ciosów.
Za wygrany pojedynek i uwolnienie fryzjera otrzymasz od niego 150 koron oraz pieśń stworzoną przez trubadura.
Następnie: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Wieczne odpoczywanie
Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poradnik do dodatku