Wiedźmin 3 miał mieć wyścigi łodzi. Fan przywrócił wyciętą zawartość
Dzięki narzędziu REDkit.
Wiedźmin 3 zawiera wiele aktywności pobocznych, których gracze mogą się podjąć w przerwie od polowania na potwory i poszukiwań Ciri. Jak się okazuje, twórcy planowali dodać ich więcej, niż finalnie znaleźliśmy w grze. Teraz fan przywrócił do gry jedną z takich wyciętych atrakcji - wyścigi łodzi.
Za przywrócenie zawartości odpowiada moder o pseudonimie MerseyRockoff. Mod posiada pełne udźwiękowienie po angielsku oraz napisy przetłumaczone w 17 językach. Wygląda więc na to, że wyścigi łodzi zostały z jakiegoś powodu wycięte na dość późnym etapie tworzenia gry.
„Ten mod przywraca oryginalny pomysł CD Projektu na wyścigi łodzi” - tłumaczy moder w opisie pliku. „Twórcy planowali je podczas rozwoju gry, ale zostały wycięte z finalnej wersji. Wraz z wypuszczeniem REDkit, 100% skryptów odnoszących się do wyścigów łodzi odnaleziono w plikach gry, co pozwoliło rozpocząć prace nad ich przywróceniem”.
„Znaleziono tylko pliki audio oraz pliki tekstowe, reszta została odbudowana od podstaw na podstawie komentarzy deweloperów oraz dokładnego badania plików” - czytamy dalej. „To znaczy, że wszystkie rozmowy, postacie, powiadomienia i wpisy do dziennika zawarte w modzie zostały oryginalnie zaprojektowane przez CD Projekt, ale odtworzone od podstaw i przywrócone do gry dzięki REDkit”.
W sumie do gry udało się przywrócić cztery wyścigi, nazywane w grze regatami. W przyszłości autor zamierza rozbudować modyfikację o losowo generowane trasy, możliwość powtarzania ukończonych wyścigów oraz stworzyć pliki audio w innych językach, niż angielski. Lista dostępnych na ten moment wyścigów wygląda następująco:
- Regaty Novigradu - do rozpoczęcia przy tablicy ogłoszeń w porcie Novigradu
- Regaty Oxenfurtu - do rozpoczęnia przy tablicy ogłoszeń w Oxenfurcie
- Sprint Helmsmana - do rozpoczęcia przy tablicy ogłoszeń w Kaer Trolde
- Rajd Wraków - do rozpoczęcia przy tablicy ogłoszeń we wsi Holmstein, ale sam wyścig rozgrywa się na Faroe