Skip to main content

Wiedźmin 3 na konferencji Microsoftu - CD Projekt odpowiada na wątpliwości

AKTUALIZACJA: „Nie mogliśmy po prostu nie wydać Wiedźmina 3 na Xbox One.”

Aktualizacja: CD Projekt wydaje się nie do końca zadowolony z faktu, że Wiedźmin 3 często pojawia się w negatywnych komentarzach związanych z ograniczeniami i restrykcjami konsoli Xbox One. Marcin Iwiński doprecyzował stanowisko firmy w tej sprawie.

- Nie mogliśmy po prostu nie wydać Wiedźmina 3 na Xbox One - powiedział Eurogamerowi. - Chcemy być pewni, że każdy pojedynczy gracz będzie miał dostęp do naszej gry i to zadecydowało, że pojawi się ona na PC, PS4 i Xbox One.

- Są ludzie, którym nie przeszkadzają zabezpieczenia DRM i wybiorą konsolę Xbox One jako platformę. Nie możemy ich z tego powodu karać. Zawsze podkreślamy fakt, że jesteśmy przeciwko DRM, ale na rynku to klient podejmuje ostateczną decyzję. Jako twórcy musimy tworzyć możliwie najlepsze gry i udostępnić je dla jak największej liczby graczy.

*

Oryginalny tekst:

CD Projekt znany jest z niemal ideowej walki z zabezpieczeniami typu DRM. Pewne zaniepokojenie i komentarze wywołała prezentacja fragmentów Wiedźmina 3 - po raz pierwszy na świecie - na konsoli Xbox One podczas konferencji Microsoftu.

Xbox One będzie posiadał rozmaite zabezpieczenia i ograniczenia w korzystaniu z używanych gier. Dla przykładu, wydawca Wiedźmina 3 na Xbox One może zdecydować się na pobieranie dodatkowe opłaty od używanej gry.

- Sami jesteśmy ciekawi, jak to będzie wyglądać - mówi w rozmowie z Eurogamerem Marcin Iwiński, współzałożyciel CD Projektu.

- Nie otrzymaliśmy żadnych informacji od Microsoftu na ten temat. Przed wygłaszaniem ostatecznych opinii, chcielibyśmy poznać szczegóły tego systemu.

- Z naszego punktu widzenia, będziemy oczywiście poszukiwać najbardziej przyjaznego rozwiązania dla graczy - wyjaśniał Iwiński tuż po konferencji Microsoftu, na której warszawskie studio po raz pierwszym zaprezentowało światu Wiedźmina 3.

- Mocno wierzymy w wolność wyboru i możliwość głosowania portfelem. Nie zgadzam się, że dobrym rozwiązaniem w tej sytuacji mogłoby być opuszczenie jednej z platform, szczególnie w sytuacji, gdy posiadamy odpowiednie zasoby, by tworzyć gry na tę platformę - odpowiada Iwiński.

- Nie mamy wpływu na decyzje właściciela konsoli, tak Microsoftu, jak i Sony, ale istnieje platforma, dzięki której możemy sami decydować, co - według nas - jest najlepsze dla graczy. Tą platformą jest PC.

Wiedźmin 3 będzie pierwszą grą CD Projektu wydaną jednocześnie na komputery i konsole. - To jest właśnie wspomniana przeze mnie wolność wyboru - dodaje Iwiński.

„Wiedźmin 3 będzie w stu procentach wolny od DRM na GOG.com.”

- Jestem pewny, że wielu graczy wybierze jedną z konsol, ze względu na wygodę i łatwość użytkowania - kontynuuje. - Jest to oczywiste. Jednak wybierając konkretną platformę, gracze zgadzają się również na zasady, które narzuca jej właściciel.

- Jeśli o mnie chodzi, mogę tu i teraz zagwarantować, że jeśli ktoś poszukuje obcowania z grą w stu procentach wolnego od zabezpieczeń DRM, to odnajdzie je na PC. Na tej platformie sami decydujemy o zasadach, które dotyczą naszych gier. Wiedźmin 3 będzie w stu procentach wolny od DRM na GOG.com. To akurat mogę potwierdzić.

Wczoraj Sony oświadczyło podczas konferencji prasowej na E3, że w przeciwieństwie do Microsoftu nie wprowadzi żadnych restrykcji wobec używanych gier i nie będzie wymagać stałego czy okresowego połączenia z Internetem w celu weryfikacji lub autoryzacji gier.

- To gracze podejmą ostateczną decyzję - zakończył Iwiński.

Zobacz także