Skip to main content

Wiedźmin 3 next-gen dostał kolejną aktualizację. Woda, cegły i suwaki

Fani Gwinta z Korei będą zachwyceni.

Twórcy gry Wiedźmin 3: Dziki Gon podzielili się listą zmian i poprawek, jakie wprowadza aktualizacja 4.02. Łatka jest właśnie wdrażana i powinna być dostępna na wszystkich platformach jeszcze dzisiaj.

Od rana można było usłyszeć plotki o nowej aktualizacji, która powinna jeszcze dziś trafić do posiadaczy Wiedźmina 3. Doniesienia się potwierdziły, a CD Projekt opublikował na swojej stronie rozpiskę najważniejszych zmian. Twórcy zaznaczają, że nie jest to pełna lista, a mniejszych poprawek jest znacznie więcej. Oto co przynosi łatka 4.02:

PC

  • Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
  • Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje/ Wideo/ Grafika.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
  • Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.
  • Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.

Konsole

  • Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.
  • Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
  • Kto swe pole w czas zasiewa… – gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.
  • Dodano dwa brakujące „Miecze pierwszego sortu!” na konsolach poprzedniej generacji.
  • Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
  • Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.

Efekty wizualne – PC i konsole nowej generacji

  • Ulepszono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić ze ray tracingiem.
  • Naprawiono usterkę graficzną z teksturami cegieł, w wyniku której czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
  • Dodano suwak Rozmycia w ruchu. Można go znaleźć, wchodząc w Opcje/ Wideo/ Grafika.

Zadania i rozgrywka – dostępne na wszystkich platformach

  • Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało opcji dialogowej pozwalającej na zrobienie postępów w zadaniu podczas celu „Poinformuj Avallac'ha, że wszystko zostało przygotowane”.
  • Racja stanu – naprawiono błąd, w wyniku którego drzwi do magazynu mogły zostać trwale zamknięte, jeśli gracz zapukał, wszedł do budynku, a następnie od razu z niego wyszedł.
  • Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I – naprawiono problem, w wyniku którego zadanie mogło pozostać aktywne nawet po zebraniu schematów.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego próba włączenia trybu Nowej Gry+ na niekompatybilnym zapisie blokowała graczowi możliwość uruchomienia rozszerzeń w trybie samodzielnym do czasu ponownego uruchomienia gry.

Lokalizacja – dostępne na wszystkich platformach

  • Poprawiono koreańską lokalizację opisów gwintowych kart Ciri i Geralta.
  • Poprawiono błędy interpunkcyjne w arabskiej lokalizacji.
  • Zaktualizowana czcionkę dla Tradycyjnego Chińskiego.

Jak widać, lista zmian jest dość obszerna i obejmuje kilka rzeczy, o które dopytywali gracze. Aktualizacja powinna być już dostępna na wszystkich platformach, a więc można na własne oczy przekonać się, czy CD Projektowi udało się zażegnać najistotniejsze problemy związane z wydajnością gry. Jeśli jeszcze nie możecie pobrać łatki, to cierpliwości - stosowna opcja powinna pojawić się u wszystkich jeszcze dziś.

Zobacz także