Wiedźmin 3 next-gen dostał kolejną aktualizację. Woda, cegły i suwaki
Fani Gwinta z Korei będą zachwyceni.
Twórcy gry Wiedźmin 3: Dziki Gon podzielili się listą zmian i poprawek, jakie wprowadza aktualizacja 4.02. Łatka jest właśnie wdrażana i powinna być dostępna na wszystkich platformach jeszcze dzisiaj.
Od rana można było usłyszeć plotki o nowej aktualizacji, która powinna jeszcze dziś trafić do posiadaczy Wiedźmina 3. Doniesienia się potwierdziły, a CD Projekt opublikował na swojej stronie rozpiskę najważniejszych zmian. Twórcy zaznaczają, że nie jest to pełna lista, a mniejszych poprawek jest znacznie więcej. Oto co przynosi łatka 4.02:
PC
- Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
- Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje/ Wideo/ Grafika.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
- Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.
- Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.
Konsole
- Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
- Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.
- Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
- Kto swe pole w czas zasiewa… – gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.
- Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.
- Dodano dwa brakujące „Miecze pierwszego sortu!” na konsolach poprzedniej generacji.
- Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
- Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.
Efekty wizualne – PC i konsole nowej generacji
- Ulepszono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić ze ray tracingiem.
- Naprawiono usterkę graficzną z teksturami cegieł, w wyniku której czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
- Dodano suwak Rozmycia w ruchu. Można go znaleźć, wchodząc w Opcje/ Wideo/ Grafika.
Zadania i rozgrywka – dostępne na wszystkich platformach
- Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało opcji dialogowej pozwalającej na zrobienie postępów w zadaniu podczas celu „Poinformuj Avallac'ha, że wszystko zostało przygotowane”.
- Racja stanu – naprawiono błąd, w wyniku którego drzwi do magazynu mogły zostać trwale zamknięte, jeśli gracz zapukał, wszedł do budynku, a następnie od razu z niego wyszedł.
- Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I – naprawiono problem, w wyniku którego zadanie mogło pozostać aktywne nawet po zebraniu schematów.
- Naprawiono problem, w wyniku którego próba włączenia trybu Nowej Gry+ na niekompatybilnym zapisie blokowała graczowi możliwość uruchomienia rozszerzeń w trybie samodzielnym do czasu ponownego uruchomienia gry.
Lokalizacja – dostępne na wszystkich platformach
- Poprawiono koreańską lokalizację opisów gwintowych kart Ciri i Geralta.
- Poprawiono błędy interpunkcyjne w arabskiej lokalizacji.
- Zaktualizowana czcionkę dla Tradycyjnego Chińskiego.
Jak widać, lista zmian jest dość obszerna i obejmuje kilka rzeczy, o które dopytywali gracze. Aktualizacja powinna być już dostępna na wszystkich platformach, a więc można na własne oczy przekonać się, czy CD Projektowi udało się zażegnać najistotniejsze problemy związane z wydajnością gry. Jeśli jeszcze nie możecie pobrać łatki, to cierpliwości - stosowna opcja powinna pojawić się u wszystkich jeszcze dziś.