Wiedźmin 3 next-gen porównany na PC, PS5 i Xbox Series X/S. Zobacz różnice w grafice
Jest też porównanie starej i nowej generacji.
W sieci pojawiły się już pierwsze porównania next-genowej wersji Wiedźmina 3. Odświeżony Dziki Gon zmierza nie tylko na PlayStation 5 i Xbox Series X/S, ale też PC.
Poniższy mnateriał pozwala porównać dwa tryby graficzne na konsolach (w tym Series S), a także zasięg rysowania obiektów, czas ładowania, cienie, FPS, tekstury i roślinność na wszystkich platformach. Autor zastosował na PC maksymalne ustawienia grafiki.
PlayStation 5 i Xbox Series X oferują dwa tryby - wydajności lub ray tracingu. Dla Series S przygotowano nieco inny zestaw: wydajności lub jakości, przy czym w przypadku tego drugiego nie mamy do czynienia ze śledzeniem promieni. Tryb wydajności na słabszej konsoli Microsoftu zmniejsza zasięg rysowania obiektów, gęstość roślinności i jakość cieni.
Autor materiału twierdzi, że Series X lepiej radzi sobie w trybie ray tracingu, ale PS5 oferuje płynniejszą rozgrywkę w wariancie wydajnościowym. Ponadto, na PlayStation 5 podobno najczęściej występuje zjawisko tzw. pop-inu, czyli nagłego wyskakiwania elementów na ekranie.
ElAnalistaDeBits wspomina też o drobnych problemach na PC związanych z ray tracingiem. Zdarzają się podobno wizualne bugi w obszarze cieni i odbić, a śledzenie promieni nie współpracuje jeszcze dobrze z techniką Nvidia Hairworks, zapewniającą realistyczne włosy.
W sieci jest też kilka innych porównań - między innymi między poprzednią a aktualną generacją - więc zostawiamy je poniżej: