Wiedźmin 3 next-gen - W cieniu Wiecznego Ognia
Nowe zadanie w odświeżonej wersji gry.
W cieniu Wiecznego Ognia to nowe zadanie w grze Wiedźmin 3, dodane w ramach next-genowej wersji. Geralt udaje się w nim do jaskini, która w oryginalnej edycji gry była zablokowana za zamkniętymi drzwiami.
Sugerowany poziom postaci dla tego zadania to poziom 15.
Na tej stronie:
Gdzie rozpocząć nowe zadanie z next-genowej wersji Wiedźmina 3
Misja W cieniu Wiecznego Ognia rozpoczyna się w Velen, niedaleko miejsca o nazwie Diabli Dół. To lokacja, która znajduje się na południowy zachód od Oxenfurtu - w okolicach wsi Jawornik.
Wystarczy, że porozmawiasz z Kapłanem Wiecznego Ognia, stojącym przy wozie.
Diakon opowie ci, że w Diablim Dole znajduje się miejsce, w którym kościół Wiecznego Ognia zamykał nieuleczalnie chore ofiary epidemii Catriony, zwanej też czerwoną śmiercią.
Jaskinia w głębi kopalni jest nawiedzona, a zadaniem Geralta jest pozbycie się nie tylko zjawy, ale też dezerterów, którzy się tam pojawili.
Jak w przypadku innych zleceń, możesz się jeszcze targować z diakonem. Ceny nie da się jednak zbytnio podnieść - górna granica to prawdopodobnie 220 koron.
Wejście do kopalni i jej przeszukiwanie
- Idź tam, gdzie wskazuje ci znacznik misji, a więc w kierunku bramy do kopalni. Po drodze będziesz musiał się pozbyć grupy dezerterów, ale nie będą dla ciebie problemem.
- Po wejściu skręć lekko w prawo i wejdź na wzniesienie. Na stole znajdziesz tam notatkę Reinalda, najważniejszej postaci w tym zadaniu.
- Kontynuuj drogę zgodnie ze wskazówkami białych kropek na minimapie. Przejdź przez drzwi, na których wisi list Reinalda. Usłyszysz głos wołający o pomoc.
- Niedługo potem zobaczysz znak wiedźmińskiej Szkoły Wilka. Możesz wejść do oznaczonego nim pomieszczenia po lewej stronie, by lepiej poznać historię zadania. Zielone duchy możesz „wyświetlić”, świecąc na nie magicznym kagankiem.
- Idź w dół drewnianymi schodami. Głos powie ci, żebyś skręcił w prawo. Nie słuchaj go, to pułapka. Zamiast tego, idź w lewo, gdzie zobaczysz czołgającą się istotę.
- Miń cele z prawej strony i wejdź na górze po drewnianej kładce. Zniszcz ścianę Aardem, a znajdziesz tam kolejną wskazówkę - szczątki ofiar czerwonej śmierci i ślady paznokci.
- Wejdź teraz niewielkim wejściem do sekcji z celami. Dotknij osoby stojącej ci na drodze, a zobaczysz krótką scenkę. Dotrzesz do całkiem sporej jamy jaskini.
- Musisz wskoczyć na miejce, gdzie widać fioletową poświatę. Spójrz na minimapę na poniższym obrakzu, jeśli nie wiesz, gdzie iść.
- Przeskocz nad przepaścią, a trafisz do laboratorium. Kontynuuj drogę i przeskocz nad jeszcze jedną przepaścią.
Ofiary zarazy i Filtr Reinalda
- Trafisz do kolejnej dużej jamy, w której po krótkiej scence stoczysz walkę z ofiarami zarazy. Ci przeciwnicy nie różnią się zbytnio od zwyłych ludzi, więc nie powinieneś mieć problemów.
- Twoim zadaniem jest wskoczenie tutaj za pomocą drewnianej „rampy”. Po drugiej stronie przejdź przez drzwi po lewej i przeczytaj list Reinalda, w krótym znajdziesz recepturę na jego filtr.
- Możesz przeczytać w bestiariuszu notkę na temat Czerwonego Moru - znajdziesz go w sekcji Upiory. Z kolei aby przygotować Filtr Reinalda, otwórz menu alchemii i odnajdź tam recepturę. Znajdziesz ją w sekcji Zadania, na samym końcu.
WSKAZÓWKA: Filtru Reinalda nie musisz wkładać do kieszeni ekwipunku, aby potem z niego skorzystać. Właściwie nie masz nawet takiej możliwości. Wystarczy go wykonać.
- Idź teraz tam, gdzie prowadzi cię znacznik misji. Po drodze będziesz musiał pokonać kilka ofiar zarazy. Przed otwarciem dużych wrót radzimy dokonać zapisu gry.
Opętany Reinald i Czerwony Mór - walka
- Musisz rozbić solne stalagmity, żeby rozpoczęła się rozmowa z Reinaldem, a właściwie Czerwonym Morem.
Wiedźmin poprosi cię o eliksir. Musisz teraz podjąć wybór:
- Jeśli zaoferujesz Reinaldowi eliksir, Mór wytrąci ci go z ręki i będziesz miał utrudnioną walkę z bossem (zły wybór)
- Jeśli odmówisz przekazania eliksiru, Geralt sam go wypije i będziesz miał łatwiejszą walkę z bossem (dobry wybór)
Rozpocznie się walka. Pierwszy etap to starcie z opętanym Reinaldem. Rzucaj na niego Aard i dopiero kiedy jest ogłuszony, atakuj. Natychmiast przestań atakować, kiedy Reinald roztoczy wokół siebie tarczę. W teorii pomocny jest też znak Yrden, chociaż według nas, nie ułatwia on zbytnio walki.
Rozpocznie się drugi etap, a więc walka z Czerwonym Morem. Teraz będzie już trochę trudniej. Atakuj Czerwony Mór i unikaj jego ciosów, szczególnie kiedy się teleportuje.
Gdy tylko Czerwony Mór przykuca, niemal natychmiast musisz wykonać długi unik (A na Xbox, X na PlayStation), aby uniknąć obrażeń od wybuchu.
Po chwili boss przyzwie dwie ofiary zarazy, a potem kolejne dwie. Przeciwnicy będą ci przeszkadzać, ale teoretycznie nie musisz ich zabijać. Jeśli będziesz unikał ich ciosów, możesz się skupić tylko na Morze.
Wszystkie zakończenia zadania
Po wygranej walce Geralt rozmawia z Reinaldem - a właściwie jego duchem. To wiedźmin, który został zamknięty w kopalni ponad 300 lat temu.
- Jeśli przyprowadzisz kapłana, a potem wybierzesz kwestie dialogowe „Nie wszyscy kapłani są źli” oraz „Nie potrzebujesz Kościoła, by czynić dobro” - kapłan przeżyje i obiecuje zbudować lecznicę imienia Reinalda. Geralt spali ciało Reinalda, który będzie nieco bardziej pogodzony z losem (NAJLEPSZE ZAKOŃCZENIE)
- Jeśli nie przyprowadzisz kapłana - Geralt spali ciało Reinalda i wyjdzie z kopalni. Możesz potem przekazać kapłanowi szczegóły lub nie (ŚREDNIE ZAKOŃCZENIE)
- Jeśli przyprowadzisz kapłana, a potem powiesz, że „takich zbrodni nie wolno wybaczyć” - Reinald zabije kapłana, a Geralt będzie musiał spalić dwa ciała (NAJGORSZE ZAKOŃCZENIE)
Za wykonanie zadania otrzymasz schematy na zapomniany rynsztunek szkoły wilka.
Zobacz także: Wiedźmin 3 next-gen - wszystkie nowości, zadania, zbroje
Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja