Wiedźmin 3 next-gen z dużą aktualizacją. Nowy tryb wydajności i poprawki błędów
Oraz wiele drobnych zmian.
Studio CD Projekt Red opublikowało pierwszą dużą aktualizację do next-genowej wersji Wiedźmina 3. Najnowsza łatka to przede wszystkim poprawki wydajności i naprawa krytycznych błędów, ale dostaliśmy też kilka nowych funkcji.
Jak możemy przeczytać w opisie zmian, update o numerze 4.01 jest właśnie wdrażana na PC i konsolach Xbox oraz PlayStation, zatem powinna być gotowa do pobrania w ciągu najbliższych kilku dni.
W wydaniu na komputery naprawiono błąd, przez który nie dało się włączyć opcji odbić na przestrzeni ekranu. Równocześnie rozwiązano problem ze spadkami wydajności, jakie występowały po przełączeniu funkcji SSR na wysoką jakość.
Dodano także nowy tryb wydajności globalnego świetlenia z RT, który zwiększa liczbę klatek „przekładając wydajność nad zasięg i precyzję”. Mogą skorzystać z niego posiadacze kompatybilnych podzespołów w komputerze.
Poprawek doczekały się także wersje konsolowe. Naprawiono poważny błąd, pozwalający przekroczyć limit zapisów stanu gry, co mogło spowodować reset ustawień użytkownika. Poprawiono też jakość odbić oraz zoptymalizowano wydajność oświetlenia z ray tracigiem.
Oprócz tego naprawiono kilka usterek w zadaniach i mechanikach gry. W opisie zamieszczono też adnotację, że „Aktualizacja zawiera inne drobne poprawki, które nie znalazły się na liście”, natomiast te wymienione są najbardziej zauważalnymi zmianami.