Skip to main content

Wiedźmin 3 - opublikowano narzędzia do tworzenia modyfikacji

Dostęp także do skryptów gry.

Studio CD Projekt Red opublikowało dzisiaj obiecane narzędzia do tworzenia modyfikacji w Wiedźminie 3, umożliwiające modyfikowanie nie tylko tekstur, ale także skryptów gry.

- Mody są nieco jak darmowe DLC, ale wykonane przez społeczność. Jako deweloperzy jesteśmy podekscytowani, że ktoś przeznacza własny czas na stworzenie czegoś do naszej gry - komentują przedstawiciele studia w rozmowie z serwisem Gamespot.

Twórcy zaznaczają jednak, że nie mamy do czynienia z edytorem na wzór REDKit z Wiedźmina 2, ale z narzędziami przeznaczonymi „dla osób nieco bardziej doświadczonych z oprogramowaniem tego typu”.

Osoby pobierające odpowiednie pliki z serwisu Nexus będą mogły w łatwy sposób kompilować i wypakowywać pliki źródłowe gry.

- Poza wizualnymi zmianami w teksturach i modelach, narzędzia pozwalają także modyfikować elementy interfejsu oraz skrypty - czytamy dalej. - Większość mechaniki rozgrywki znajduje się w tych skryptach, więc dostęp do nich pozwoli stworzyć bardziej ambitne i złożone modyfikacje.

Dowiadujemy się też, że deweloperzy „myślą” o możliwości instalacji modów także na konsolach, ale w tym przypadku sytuacja jest oczywiście bardziej skomplikowana i nie podjęto jeszcze ostatecznych decyzji.

Tworzenie można więc zacząć. Na dobry początek Geralt w stylu rosyjskim oraz Płotka-jednorożec (powyżej).

Krótka przerwa? Zobacz także:

Zobacz także