Skip to main content

Wiedźmin 3 - Po nitce do kłębka

Lambert, Tauler, piraci - zadanie poboczne w Novigradzie

Zadanie Po nitce do kłębka w grze Wiedźmin 3 pojawia się na tablicy ogłoszeń w centrum Novigradu (1). Zalecany poziom do tego zadania to 11.

Mapę można obejrzeć w całości w tym miejscu.

Po przyjęciu zadania skieruj się do wschodniej części miasta (2), gdzie masz spotkać się z zarządcą slumsów. Po dojściu na miejsce rozpocznij rozmowę ze strażnikiem i wypytaj go o bestię. Przy okazji dowiesz się, że ktoś już zgłosił się do tego zadania.


Na tej stronie:


Śledztwo w Novigradzie

Po wysłuchaniu strażnika skieruj się w stronę miejsca zbrodni (3) na wschodzie. Wejdź do chaty i przyjrzyj się ciału, krwi oraz śladom, po których wyrusz w stronę przystani. Kiedy do niej dotrzesz wskocz do wody, przepłyń na drugi brzeg i wejdź do pobliskiego domu (4).

Skieruj się na górę i pomóż wojownikowi w walce z wampirem. Staraj się wyprowadzać szybkie ciosy i korzystać ze znaku Quen, który chociaż częściowo uchroni cię przed atakami bestii.

Po walce porozmawiaj z wojownikiem, którym okaże się znany Geraltowi Lambert. W trakcie dialogu dowiesz się, że wiedźmiń ma jakąś sprawę, ale na razie nie chce o niej mówić. Kiedy skończycie udaj się z przyjacielem do nadzorcy (1) po odebranie nagrody.

W trakcie rozmowy ze zleceniodawcą okaże się, że miał on przekazać Lambertowi informacje na temat Bertrama Taulera.

Wywiąże się kłótnia, po której pokonaj trzech strażników. Wejdź do chaty, gdzie będziesz świadkiem sceny, w której Lambert wyciąga od zleceniodawcy informacje o Vienne i karczmie Siedem Kotów (#5), po czym go zabija.

Aby kontynuować udaj się do gospody na południowym wschodzie. W środku znajdziesz z Vienne, która udzieli ci pewnych informacji o kamratach Taulera. Potem zdecyduj czy dasz jej zginąć z ręki Lamberta czy też ją oszczędzisz.

Kolejnym ruchem będzie skierowanie się na wyspę Faroe (Skellige) i odnalezienie niejakiego Hammonda.


Wyprawa na Skellige

Na Skelligę dotrzesz w trakcie wykonywania jednej z misji głównych (Kierunek - Skellige). Kiedy tam dotrzesz popłyń na wyspę na południowym wschodzie i udaj się do wioski piratów (6). Dowiesz się od nich, że Hammond modli się przy kapliczce (7) na wschodzie.

Mapę można obejrzeć w całości w tym miejscu.

Po dotarciu na miejsce szybko rozpocznie się walka. Zabij Hammonda oraz jego wojowników, po czym przeszukaj ciało przywódcy. Znajdziesz przy nim list, z którym wróć do Novigradu. Na miejscu udaj się do karczmy (8) na północnym wschodzie miasta. Spotkasz tu Lamberta, któremu przekaż informacje.


Powrót do Novigradu

Wybierzcie się teraz do rezydencji Taulera na zachód od gospody. Wejdź z Lambertem na teren posiadłości, a po chwili strażnicy odprowadzą was do gospodarza. W trakcie rozmowy nadejdzie chwila, w której musisz zdecydować, co zamierzasz uczynić z Taulerem.

Zgodnie z pragnieniem Lamberta możesz go zabić (dojdzie wtedy do walki) lub zostawić go w spokoju. W drugim przypadku twój przyjaciel będzie jednak niepocieszony.

Bez względu na podjętą decyzję w tym momencie zadanie zakończy się.

Zobacz także: Wiedźmin 3 - zadania poboczne (spis alfabetyczny)

Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja

Zobacz także