Skip to main content

Wiedźmin 3 - porównanie graficzne wersji Switch i PS4 od Digital Foundry

Wstępna analiza.

Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry poddali wstępnej analizie grę Wiedźmin 3: Dziki Gon na Switch. Zapowiedzianą na E3 wersję na konsolę Nintendo porównano z wydaniem PS4.

Dziennikarze bazują jednak jedynie na krótkich fragmentach rozgrywki, które pojawiły się w udostępnionym zwiastunie, a także kilku opublikowanych screenshotach. Twierdzą, że w oficjalnych materiałach produkcja działa maksymalnie w 1280x720, a minimalnie w 894x504.

Digital Foundry zestawiło ujawnione sekwencje z analogicznymi scenami uruchomionymi na PS4. Autorzy analizy podkreślają, że choć wersja Switch, za którą odpowiada studio Saber Interactive, wypada gorzej, nadal jest „imponującym wyczynem technologicznym”.

Switch
PlayStation 4
Wiedźmin 3 na Switch jest ograniczony w kilku kluczowych obszarach, w tym zagęszczeniu roślinności. Istotną zmianą jest też zmniejszenie rozdzielczości do dynamicznego 720p w trybie stacjonarnym, co porównaliśmy do 1080p z bazowego PS4.
Switch
PlayStation 4
Mapowanie tekstur w zwiastunie działa na niskim poziomie, co jest związane z mniejszym przydziałem pamięci RAM na Switchu. Należy zwrócić uwagę na niższą rozdzielczość tekstur ubrania wiszących zwłok.
Switch
PlayStation 4
Kolejny krajobraz, tym razem z rozszerzenia Krew i Wino. W tej scenie ponownie dostrzec można znacznie zmniejszoną szczegółowość roślinności i cieni.
Switch
PlayStation 4
Zmiany w oświetleniu także są wyraźnie widoczne, choć geometria balii jest podobna, jak na PS4.

Zwrócono uwagę na niski poziom wygładzania krawędzi, przez co wirtualne obiekty mogą sprawiać wrażenie kanciastych. Podejrzewają, że najlepszym sposobem zabawy będzie tryb przenośny, który - mimo spadku rozdzielczości - powinien zniwelować braki wizualne.

Wydanie na platformę Nintendo cechuje się też gorszym wczytywaniem roślinności i postaci, w związku z czym plansze w oddali są mniej zaludnione. Gęstość trawy w Toussaint jest również mniejsza niż na PS4, a ogólna szczegółowość otoczenia odpowiada niskim ustawieniom graficznym z PC.

Mimo ograniczeń wizualnych, fundamenty świata gry wydają się nienaruszone, co robi duże wrażenie, tym bardziej, że produkcja na Switchu zajmie 32 GB, podczas gdy wielkość wydania na konsolę Sony to 60 GB.

Zobacz na YouTube

Oczywiście na razie tajemnicą jest wydajność, zwłaszcza w tak wymagających lokacjach, jak Novigrad. Trailer działa jednak w 30 FPS, więc niewykluczone, że podobny poziom klatek na sekundę zaoferuje finalny tytuł.

W międzyczasie Alvin Liu z CD Projekt Red w rozmowie z serwisem VGC ujawnił, że polskie studio jest „dumne” z dokonania Saber Interactive. Przyznał jednocześnie, że największe zmiany dotkną interfejsu i sterowania, które zostaną dostosowane do specyfiki Switcha.

Źródło: VGC

Zobacz także