Wiedźmin 3 - Powrót na Krzywuchowe Moczary
Lalki, bies, Anna i Tamara - zadanie poboczne w Velen.
Powrót na Krzywuchowe Moczary to kolejna misja poboczna w grze Wiedźmin 3, na którą trafisz w Velen. W jej trakcie odwiedzisz tytułowe moczary, gdzie czeka cię sporo starć z potworami i zagadka z lalkami.
Uwaga - sugerowany poziom doświadczenia: 5
Na tej stronie:
- Powrót na Krzywuchowe Moczary - rozmowa z Baronem
- Wieś Sztygary, sierociniec, Tamara
- Wariant 1 - jeśli w misji Panie lasu (lub Szepczące wzgórze) uwolniłeś ducha
- Wariant 2 - jeśli w misji Panie lasu (lub Szepczące wzgórze) zabiłeś ducha w drzewie
Powrót na Krzywuchowe Moczary - rozmowa z Baronem
Zadanie możesz rozpocząć po ostatniej wizycie u Krwawego Barona w Kasztelu Wrońce (1) w ramach misji fabularnej Sprawy rodzinne. Po dostarczeniu mu informacji o córce Tamarze i żonie Annie więzionej przez wiedźmy, Baron (2) poprosi cię, abyś towarzyszył mu w walce o jej uwolnienie.
Wieś Sztygary, sierociniec, Tamara
Jeśli zdecydujesz się pomóc Baronowi, to skieruj się do wsi Sztygary (3) na wschód od kasztelu zleceniodawcy.
Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.
Po dotarciu do Barona porozmawiaj z nim i wyrusz na południe w stronę sierocińca. Cały czas trzymaj się blisko grupy Barona i idź w stronę znacznika na mini-mapie (4). Przygotuj się na kilka starć z Utopcami.
Na koniec dotrzesz do wioski, w której trwa już walka między potworami i łowcami czarownic, którym towarzyszy Tamara. Pomóż rozprawić się z przeciwnikami i weź udział w rozmowie między Baronem i jego córką.
Podjęte w jej trakcie wybory nie mają większego znaczenia. Po chwili rozpocznie się scena w trakcie której w jednym z domów wojownicy odnajdą Annę.
Uwaga - jeżeli w trakcie misji Panie Lasu (lub Szepczące wzgórze) uwolniłeś ducha, to Anna będzie zamieniona w potwora. Jeśli go zabiłeś, to będzie w ludzkiej postaci, ale z oznakami obłędu.
Kiedy otrzymasz kontrolę nad Geraltem przygotuj się na walkę z nadchodzącym wrogiem. W pierwszej części walki będzie to spora grupa utopców i bab wodnych. Kiedy ich wyeliminujesz na placu boju pojawi się ogromny bies (5).
Odskakuj przy jego silnych atakach - nie dasz rady ich zablokować. W trakcie starcia wspomagaj się znakiem Igni, który zadaje zwierzęciu duże obrażenia. Świetnie sprawdzą się tutaj eliksiry - szczególnie regenerująca zdrowie Jaskółka i zwiększający obrażenia Grom.
Jeśli masz obawy przed bezpośrednim atakowaniem przeciwnika, to możesz zrzucić tę robotę na kompanów. Wprawdzie nie będą oni zadawać wrogowi obrażeń, ale skutecznie odciągną go od Geralta.
Wtedy wystarczy podbiegać na odpowiednią odległość i podpalać zwierzaka znakiem Igni. Po walce warto przeszukać ciało bestii, przy którym znajdziesz mutagen i sporo cennych składników.
Kolejne kroki są zależne od tego czy w trakcie misji Panie Lasu zabiłeś czy też uwolniłeś ducha.
Wariant 1 - jeśli w misji Panie lasu (lub Szepczące wzgórze) uwolniłeś ducha
Po zabiciu biesa rozpocznie się scenka związana z możliwością przywrócenia Anny do normalnej postaci. W tym celu skieruj się do znanego ci już Janka, któremu pomogłeś odzyskać głos w trakcie jednej z misji fabularnych. Po dotarciu do jego jaskini (6) rozpraw się z utopcami i wodną babą.
Niestety okaże się, że Janek uciekł ze swojego legowiska. Skorzystaj z wiedźminskich zmysłów i zacznij kierować się po jego śladach. Na końcu drogi dotrzesz do Janka ukrywającego się w prowizorycznym budynku (7).
W rozmowie z chłopcem dowiesz się, w jaki sposób wiedźmy zmieniły Annę w potwora. Kolejnym punktem będzie powrót do sierocińca i odnalezienie piwnicy, o której wspominał Janek.
Wejście do niej jest na prawo od drzwi zaznaczonej chaty. W środku natkniesz się na cztery lalki: z czerwonym koralikiem, z ptasimi piórami, z uchem oraz z fioletową malwą.
Możesz przypatrzeć się wszystkim i wysłuchać rad towarzyszącego ci łowcy czarownic. Jeśli wybierzesz niewłaściwą lalkę, to Anna spłonie żywcem na podwórzu. W tym przypadku Tamara się załamie, a Baron wróci do kasztelu i ze smutkiem powie, abyś wrócił do niego po nagrodę.
Na miejscu okaże się, że Baron się powiesił. Za rozwiązanie sprawy w ten sposób otrzymasz 100 koron i 300 punktów doświadczenia.
Zgodnie ze wskazówkami powinieneś wybrać lalkę z fioletową malwą (8). Po jej zabraniu wróć na dwór. Okaże się, że Anna wróciła do swojej pierwotnej postaci, ale i tak za chwilę umrze. W tym przypadku zdąży pożegnać się z Tamarą.
Baron wróci do kasztelu, gdzie popełni samobójstwo, o czym przekonasz się docierając do niego. W tym przypadku również otrzymasz 100 koron i 300 punktów doświadczenia.
Wariant 2 - jeśli w misji Panie lasu (lub Szepczące wzgórze) zabiłeś ducha w drzewie
Po walce z biesem Tamara i Baron rozpoczną rozmowę na temat Anny, która postradała zmysły. Geralt nie będzie potrafił temu zaradzić, ale Baron wpadnie na pomysł udania się z nią do pewnego medyka żyjącego w oddali - wybierz opcję warto spróbować (9), by go poprzeć.
Początkowo Tamara nie będzie przychylna, ale w końcu zgodzi się ze zdaniem ojca, który przyrzeknie również, że nie weźmie już do ust alkoholu. Córka powróci do Oxenfurtu, a Baron odejdzie z żoną. W nagrodę otrzymasz 100 koron i 300 punktów doświadczenia.
Zobacz także: Wiedźmin 3 - Zadania poboczne (spis alfabetyczny)
Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja