Wiedźmin 3 - Racja stanu
Dijkstra, spisek przeciw Radowidowi - zadanie poboczne w Novigradzie
Misja w grze Wiedźmin 3 uruchomi się podczas ostatniej rozmowy z Dijkstrą (1) w trakcie misji Najciemniej jest pod latarnią, tylko jeśli wypełniłeś wcześniej zadanie dodatkowe „Spisek” i nie będziesz próbował przepchnąć szpiega siłą. Kiedy opowiesz mu, że cesarz chce przekazać tron Ciri, Dijkstra zaproponuje ci ostateczny plan zabicia Radowida.
Uwaga: sugerowany poziom doświadczenia do tego zadania to 30.
Mapę można obejrzeć w całości w tym miejscu.
Aby wziąć udział w spisku skieruj się do magazynów (2) w zachodniej części miasta. Po dotarciu na miejsce zapukaj w drzwi i udaj się na górę, gdzie Dijkstra przedstawi ci swój plan. Twoim zadaniem będzie zwabienie Radowida w wyznaczone miejsce, gdzie zostanie zastawiona pułapka.
Jeśli nie chcesz brać udziału w misji, to możesz teraz zrezygnować mówiąc o tym spiskowcom. Zadanie zakończy się wówczas porażką.
Jeśli zdecydujesz się wziąć udział w zadaniu, to opuść magazyn i skieruj się na przystań (3), gdzie cumuje okręt z Radowidem. Po wyjściu z budynku spotkasz Filippę, która powie ci, że plan jest naiwny, ale pomoże ci wręczając pierścień z rubinem należącym niegdyś do ojca Radowida. Dzięki niemu władca ma uwierzyć w twoją historię o odnalezieniu czarodziejki.
Po dotarciu na statek rzeczywiście okaże się, że fortel spiskowców i Filippy jest skuteczny. Nieufny Radowid weźmie jednak ze sobą wszystkich żołnierzy, a po dotarciu na miejsce każe cię zabić. Uratuje cię Roche. Podnieś wtedy miecz i zacznij przebijać się przez uliczkę z wojownikami.
Eliminuj ich jeden po drugim. Na końcu uliczki natkniesz się na oddział przeciwników z tarczami, których najlepiej podpalać znakiem Igni. Po zabiciu wszystkich włączy się scenka ze spiskowcami oraz otoczonym Radowidem, który zginie z ręki czarodziejki.
Po pułapce wróć do Dijkstry, gdzie poznasz nowe wiadomości związane z polityką. Okaże się, że Dijkstra chciał się nie tylko pozbyć Radowida, ale również pozbyć się przy okazji dotychczasowych wspólników - Talara i Roche'a. Możesz się na to zgodzić lub stanąć w ich obronie.
W pierwszym przypadku powiedz, że nie chcesz się mieszać. Dijkstra zabije Talara i Roche'a, a misja zakończy się. Jeśli chcesz ich bronić, to będziesz musiał rozprawić się ze strażnikami Dijkstry, którzy cię zaatakują. Po ich zabiciu uporaj się również z samym szpiegiem. W ten sposób zadanie się zakończy.
Uwaga - decyzja podjęta pod koniec bieżącej misji będzie miała wpływ na zakończenie gry!
Zobacz także: Wiedźmin 3 - zadania poboczne (spis alfabetyczny)
Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja