Wiedźmin 3 - Rynsztunek szkoły Kota [mapa]
Zobacz, gdzie znaleźć elementy rynsztunku wiedźmińskiego cechu Kota.
Wiedźmini należeli do cechów, a każdy cech posiadał swoje własne szkoły tworzenia rynsztunku. Na komplet wiedźmińskiego rynsztunku składają się dwa miecze, zbroja, spodnie, buty, rękawice, a nawet kusza. Na rynsztunek Żmii natrafiamy w Białym Sadzie (nie można go dalej rozwijać), w Velen na cech Gryfa, a w Skellige - Niedźwiedzia. Tymczasem w okolicach Novigradu i Oxenfurtu możemy rozpocząć kompletowanie rynsztunku szkoły Kota.
Na niniejszej stronie znajdują się mapy z oznaczeniami, gdzie należy szukać poszczególnych elementów tego rynsztunku. Po dotarciu we wskazaną okolicę, szukaj skrzyni ze schematami. Warto używać zmysłu wiedźmińskiego, by podświetlać przedmioty. Pamiętaj, że zbierasz schematy, które następnie zanosisz do kowala lub płatnerza celem wykonania konkretnej broni lub zbroi.
Kot reprezentuje klasę lekkiej zbroi wiedźmińskiej.
W trzech szkołach - Gryfa, Kota i Niedźwiedzia - znajdują się kolejne etapy udoskonalania rynsztunku, aż do mistrzowskiego. Nie zapominaj, że trzeba posiadać poprzedni poziom ulepszenia, by wykonać kolejny. Pozostałych składników szukaj u sprzedawców i rzemieślników oraz w świecie gry. By wyposażyć się w lepszą broń czy zbroję z danej szkoły, musisz posiadać też odpowiedni poziom.
- Wiedźmin 3 - Rynsztunek szkoły Gryfa [mapa]
- Wiedźmin 3 - Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia [mapa]
- Wiedźmin 3 - Rynsztunek szkoły Wilka [mapa]
Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze
Mapy z ulepszeniami rynsztunku Kota:
Możesz korzystać z naszych map, ale również zakupić mapy wskazujące, gdzie znajdują się elementy rynsztunku od sprzedawców lub rzemieślników. Po zakupie, przeczytaj je z ekwipunku, a do zadań (w sekcji Poszukiwania) zostanie dodana misja związana z rynsztunkiem bądź jego ulepszeniem.
- Mapy na ulepszony (I i II) rynsztunek Kota - kupisz je u Sprzedawcy i Kowala we Wsi Konary (pierwsza osada na zachód od Kasztelu Wrońce - siedziby Krwawego Barona). Jednocześnie uruchomi się poszukiwanie podstawowego rynsztunku Kota. (Zobacz, gdzie jest wieś Konary na tym obrazku.)
- Mapa na wyśmienity (III) rynsztunek Kota - kupisz ją u sprzedawcy w Kasztelu Wrońce (siedziba Krwawego Barona). Znajduje się on zaraz obok kowala - krasnoluda.
- Mapa na mistrzowski rynsztunek Kota (IV) - kupisz ją we Wsi Zalipie (pierwsza po prawej, od Kasztelu Wrońce). (Zobacz na tym obrazku, gdzie jest wieś Zalipie.)
Skąd wziąć składniki rzemieślnicze?
Zbieraj wszystkie wartościowe rzeczy podczas misji głównych i zadań pobocznych. Ostatecznie będziesz też musiał skorzystać z rozbierania innych wartościowych przedmiotów na części (np. wartościowych mieczy srebrnych i stalowych). Rozbieranie na części oferują płatnerzy i kowale.
*
Rynsztunek szkoły Kota - podstawowy
Ruszamy na ziemie redańskie, na północ od Oxenfurtu, by rozpocząć poszukiwania elementów podstawowych rynsztunku Kota. Jak sama nazwa wskazuje, tutaj będzie potrzebny koci zmysł,, by odnaleźć wszystkie części! Wymagany poziom postaci (by założyć rynsztunek): 14.
- Po schemat miecza srebrnego wiedźmińskiej szkoły Kota musisz udać się na wschód i zejść do podziemi. Zerknij na znacznik na naszej mapie poniżej. Gdy trafisz w pobliże otwartej, okrągłej budowli, wejdź do środka, przebiegnij ją i zauważ wyrwę, prowadzącą w dół. Zejdź półkami skalnymi i od razu po prawej zauważysz prześwit (użyj zmysłu, jeśli potrzebujesz). Rozwal ścianę znakiem Aard i zabierz ze skrzyni schemat oraz notatki (przeczytaj je, by rozpocząć misję i ułatwić dalsze poszukiwania).
- Po miecz stalowy Kota udaj się do zamczyska, pod Novigradem. Rozwal drzwi znakiem, a następnie zejdź jedną drabiną w dół i kolejną na sam dół piwnicy. Tutaj znajdziesz skrzynię.
- Teraz czas wybrać się po wiedźmińską kuszę Kota. Skieruj się na wysepkę, na zachodzie. Na jej północnym brzegu znajdziesz wrak okrętu. Wejdź na niego i zejdź pod dawny pokład. Tutaj w wodzie znajdziesz skrzynię ze schematem.
- Czas na zdobycie zbroi, spodni, butów i rękawic Kota. To będzie długa i fascynująca podróż! Udaj się do Novigradu, na wyspę świątynną. Tutaj musisz odnaleźć dom (wskazany na naszej mapie). Skieruj się w ścieżkę za tym domem: biegnij cały czas zewnętrzną stroną wyspy, zeskocz ze skalnej półki, a następnie do jaskini. Tutaj dotrzyj do końca i zauważ, że ściana jest iluzją. Wyłącz iluzję za pomocą Oka Nehaleni (wejdziesz w jego posiadanie po ukończeniu misji fabularnej - Po omacku). Idź prosto, uważaj na Golema, ale skieruj się w korytarz w lewo, pomiędzy filarami. Teraz wejdź na półki skalne i dalej prosto. Dotrzesz do miejsca z posągami. Używaj poszczególnych dźwigni, by skierować posągi do środka (dźwignię należy używać kilka razy).
- Gdy ułożysz posągi, otworzy się w środku podłoga. Zeskocz do wody, zanurkuj, pokonaj kuszą utopce, i odszukaj skrzynię na dnie z kluczem do Laboratorium. Wypłyń, wyjdź i idź schodami w górę, po półkach skalnych i z powrotem do jaskini z golemem. Idź prosto w stronę zamkniętych, dużych drzwi. Otworzysz je dzięki kluczowi. W laboratorium zmierzysz się z wrogiem (poziom 17). Pokonaj go, a następnie z jego ciała podnieś przedmioty: schematy Kota oraz notatki. Przeczytaj tę historię do końca, bo warto!
Zebrane schematy wykonaj u kowala (broń) i płatnerza (zbroja). Więcej o rzemiośle tutaj, a mapy z rzemieślnikami tutaj.
Mapę możesz powiększyć w oddzielnym oknie lub pobrać na dysk.
Statystyki podstawowego rynsztunku Kota:
- Zbroja (105 pancerza + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 5%)
- Buty (37 + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 5%)
- Rękawice (33 + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 5%)
- Spodnie (37 + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 5%)
- Miecz srebrny (216 - 240 obrażeń; znak Aard +12%, dodatkowe doświadczenie od zabicia potworów +20%, szansa na wywołanie krwawienia +5%)
- Miecz stalowy (138 - 153 obrażeń; dodatkowe doświadczenie za zabicie ludzi i nieludzi +5%, szansa na wywołanie krwawienia +5%)
- Kusza (aby używać, wymagany poziom 29! - nie ma ulepszeń kuszy)
*
Rynsztunek szkoły Kota I i II (ulepszony)
To będzie podróż przez kawał świata. Zaczniemy od Novigradu, potem udamy się do Velen, aż wreszcie do Oxenfurtu i nieco na wschód. Tak zbierzemy ulepszone elementy cechu Kota. Wymagany poziom postaci (by założyć rynsztunek): 20.
- Ulepszony miecz srebrny Kota znajdziesz w Novigradzie. Wejdź od wschodu, w stronę rogowego budynku. W zaułku znajdziesz podwyższenie, z kamiennym murkiem, i drzewami na podwyższeniu. Wskocz tam i odszukaj drabinę wśród zieleni. Wejdź nią na górę! Z balkonu drzwiami do środka budynku, a następnie w prawo, drewnianymi schodami, na wyższe piętro. Tutaj przy ścianie znajdziesz kufer ze schematem.
- Schemat na ulepszony miecz stalowy Kota znajdziesz w Velen. Wejdź do jaskini wskazanej na mapie poniżej. Idź cały czas prosto. Gdy będziesz miał przed sobą dwa filary, po lewej stronie, przy murku, znajdziesz skrzynię ze schematem (użyj zmysłu).
- Idziemy po ulepszone buty cechu Kota. Są niedaleko od stalowego miecza. Gdy dotrzesz we wskazany na naszej mapie punkt, kieruj się do dużej jamy i wejdź do jaskini. Idź prosto, skrzynię ze schematem znajdziesz kawałeczek od wejścia, po prawej stronie, przy ścianie (użyj zmysłu).
- By znaleźć schemat na ulepszone rękawce Kota, dotrzyj do miejsca, gdzie zobaczysz drewniane rusztowanie przy skale oraz pozostałości po bitwie. Idź prosto pod rusztowanie, a skrzynię znajdziesz pod ścianą.
- Przenosimy się do Oxenfurtu, by znaleźć ulepszone spodnie Kota. Wejdź do domu kowala (wejście od ulicy, tuż za miejscem, gdzie jest kowal (sprawdź na mapie poniżej). Zejdź do piwnicy schodami, a potem drabiną na sam dół i w podziemia (jeśli krata zakrywa zejście, poczekaj, aż zdobędziesz poziom 18 postaci). Gdy dotrzesz do miejsca, gdzie jest druga krata, stań na środku i użyj zmysłu wiedźmina. Zobaczysz, że ściana po lewej jest podświetlona, a pomiędzy kratami i ścianą, w rogu, na czerwono świeci się przełącznik. Użyj go, a ściana po lewej się otworzy. W środku jest skrzynia ze schematem.
- Na wschód od Oxenfurtu znajdziesz zrujnowany kasztel z cegieł. Wejdź po schodach, a potem od razu w lewo kamiennym, kręconym schodami na górę. Od razu po prawej znajdziesz skrzynię ze schematem ulepszonej zbroi Kota.
Mapę możesz powiększyć w oddzielnym oknie lub pobrać na dysk.
Statystyki ulepszonego rynsztunku Kota:
- Zbroja (135 pancerza + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 10%)
- Buty (49 + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 5%)
- Rękawice (45 + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 5%)
- Spodnie (49 + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 5%)
- Miecz srebrny (270 - 330 obrażeń; znak Aard +14%, dodatkowe doświadczenie od zabicia potworów +20%, szansa na wywołanie krwawienia +10%)
- Miecz stalowy (174 - 212 obrażeń; dodatkowe doświadczenie za zabicie ludzi i nieludzi +5%, szansa na wywołanie krwawienia +10%)
*
Rynsztunek szkoły Kota III (wyśmienity)
Wyśmienity rynsztunek Kota odnajdziemy w trzech miejscach. Tym razem nie będzie tak trudno, jak wcześniej. Wymagany poziom postaci (by założyć rynsztunek): 25.
- Ruszamy, by znaleźć schemat na wyśmienity miecz srebrny Kota. Na południe od Novigradu znajduje się legowisko potworów w jaskini (zerknij na mapę poniżej) - nie będziesz musiał jednak walczyć. Wejście znajduje się na pagórku, od strony południowej. Po wejściu, idź prosto, a potem skieruj się od razu w prawo (zerknij na minimapę), wejdź na półkę skalną. Drogę zasłaniają kolce skalne. Rozwal je znakiem Aard. Na końcu znajduje się skrzynia.
- Schemat na wyśmienity stalowy miecz wiedźmińskiego cechu Kota znajdziesz w zalanej jaskini na północ od Novigradu (wejście od strony wody). Wejdź do środka, idź prosto, aż do miejsca, gdzie znajduje się łódka i różne zapasy. Znajdziesz tu skrzynię.
- Wyśmienitą zbroję Kota, a także spodnie, rękawice i buty odnajdziesz w Velen, na lewo od sławetnych Krzywuchowych Moczarów. Znajdź niewielkie ruiny domu z cegieł, a w rogu odkryjesz skrzynię ze schematami.
Mapę możesz powiększyć w oddzielnym oknie lub pobrać na dysk.
Statystyki wyśmienitego rynsztunku Kota:
- Zbroja (165 pancerza + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 15%)
- Buty (61 + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 10%)
- Rękawice (57 + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 10%)
- Spodnie (61 + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 10%)
- Miecz srebrny (324 - 396 obrażeń; znak Aard +14%, dodatkowe doświadczenie od zabicia potworów +20%, szansa na wywołanie krwawienia +10%, szansa na trafienie krytyczne +5%, szansa na rozczłonkowanie +7%)
- Miecz stalowy (217 - 265 obrażeń; dodatkowe doświadczenie za zabicie ludzi i nieludzi +5%, szansa na wywołanie krwawienia +10%, szansa na trafienie krytyczne +5%)
*
Rynsztunek szkoły Kota IV (mistrzowski)
Gotowi na poszukiwanie schematów mistrzowskiego rynsztunku Kota? Zatem przenosimy się na Skellige. Wygląda na to, że w świecie gry nie ma instrukcji, jak odnaleźć poszczególne schematy. Zerknij więc na naszą mapę. Wymagany poziom postaci (by założyć rynsztunek): 31.
- Mistrzowski stalowy miecz Kota odnajdziecie na głównej wyspie. Zerknij na mapę poniżej. Do jaskini dostaniesz się od prawej strony ruin (idź zgodnie z kierunkiem zielonej strzałki na naszej mapie). Wejście jest z lekko uniesioną kratą. Wejdź do środka i skręć w lewo. Potem w pierwszy korytarz w prawo. Po schodach w górę, ale nie do końca! Po lewej będzie przejście zasłonięte korzeniami (jakby go nie było). Możesz przez nie przejść. Tutaj, przy ścianie, znajdziesz skrzynię.
- Przenosimy się na południową wyspę archiepelagu, by znaleźć schemat na mistrzowski miecz srebrny cechu Kota. Dotrzyj do punktu na mapie i idź zgodnie z kierunkiem strzałki, by odkryć wejście umieszczone w ścianie skały. Wejdź do środka i skieruj się w prawo. Napotkasz na kamienną przeszkodę. Rozwal ją znakiem Aard. Zejdź na dół i znajdziesz tu dwie skrzynie. W prawej jest schemat.
- Czas na pozostałe elementy: mistrzowską zbroję, buty, rękawice i spodnie Kota. Co ciekawe, pozostajemy na tej samej wyspie, ale udajemy się pod wieś Trottheim. Wejście do jaskini odnajdziesz od strony morza (zobacz strzałkę na naszej mapie). Wpłyń do środka, zobaczysz przepiękną jaskinię z posągami. Nie skręcaj, idź prosto w korytarz przed siebie. Zaraz na początku tego kortyarza, po lewej, pomiędzy słupami skalnymi znajdziesz skrzynię (zerknij na minimapę, skrzynia jest pomiędzy dwiema kropami, symbolizującymi słupy).
Mapę możesz powiększyć w oddzielnym oknie lub pobrać na dysk.
Statystyki mistrzowskiego rynsztunku Kota:
- Zbroja (190 pancerza + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 20%)
- Buty (71 + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 10%)
- Rękawice (67 + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 10%)
- Spodnie (71 + dodatkowe statystyki obronne + siła ataku 10%)
- Miecz srebrny (369 - 451 obrażeń; znak Aard +15%, dodatkowe doświadczenie od zabicia potworów +20%, szansa na wywołanie krwawienia +15%, szansa na trafienie krytyczne +10%, szansa na rozczłonkowanie +10%)
- Miecz stalowy (253 - 309 obrażeń; dodatkowe doświadczenie za zabicie ludzi i nieludzi +5%, szansa na wywołanie krwawienia +15%, szansa na trafienie krytyczne +10%)
WAŻNE: Mistrzowskie elementy rynsztunku wykonasz jedynie u mistrza kowalstwa i mistrza płatnerstwa. Mistrza - płatnerza znajdziesz w Kasztelu Krwawego Barona w Velen (musisz jednak wykonać zadanie poboczne z nim związane - zapytaj go o wykonanie zbroi, aby je uruchomić). Kowala, początkowo właściciela pierogarni, napotkasz z kolei w Novigradzie - tutaj także musisz wykonać zadanie poboczne. Zerknij na nasze mapy rzemieślników - oznaczyliśmy, gdzie znajdziesz mistrzów.
Wskazówka na koniec: wśród pasywnych umiejętności do odblokowania (w kategorii Zdolności) znajdują się trzy umiejętności wzmacniające dodatkowo działanie rynsztunków - odpowiedniego lekkiego, średniego i ciężkiego. Gdy masz rynsztunek Kota, warto dodatkowo używać zdolności związanej z rynsztunkiem lekkim.
*
Dodatek Krew i Wino do Wiedźmina 3 zaoferował kolejny, ostateczny już poziom ulepszenia rynsztunków wiedźmińskich - arcymistrzowski. Jeśli posiadasz dodatek i chcesz zdobyć ten rynsztunek, przejdź na stronę z poradnika: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Arcymistrzowski rynsztunek Kota. Znajdziesz tutaj kompletną informację, jak zdobyć ten wyjątkowy rynsztunek.