Skip to main content

Wiedźmin 3 - Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia [mapa]

Zobacz, gdzie znaleźć elementy rynsztunku wiedźmińskiego cechu Niedźwiedzia.

Z pewnością wiesz już, że w świecie gry znajdziemy trzy niezwykłe komplety: cechu Gryfa, Kota i Niedźwiedzia. Wiedźmini należeli do cechów, a każdy cech posiadał swoje własne szkoły tworzenia rynsztunku. Na tej stronie zajmiemy się rynsztunkiem Niedźwiedzia - przygodę rozpoczynamy w Skellige.

Na naszych mapach zaznaczyliśmy dokładnie, gdzie należy szukać skrzyń lub szczątków ze schematami. Po dotarciu w okolicę, warto zerknąć na opis i używać zmysłu wiedźmińskiego, by podświetlać przedmioty. Przypominamy, że schematy trzeba zabrać do kowala lub płatnerza, by następnie wykonać z niej broń i zbroję.

Niedźwiedź reprezentuje klasę ciężkiej zbroi wiedźmińskiej.

Rynsztunki wiedźmińskie założone w komplecie są zawsze najlepszym rozwiązaniem. Kolejne poziomy nie tylko zwiększają statystki, ale również zmieniają wygląd rynsztunku.


Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze


Mapy z ulepszeniami rynsztunku Niedźwiedzia:

Możesz korzystać z naszych map, ale również zakupić mapy wskazujące, gdzie znajdują się elementy rynsztunku od sprzedawców lub rzemieślników. Po zakupie, przeczytaj je z ekwipunku, a do zadań (w sekcji Poszukiwania) zostanie dodana misja związana z rynsztunkiem bądź jego ulepszeniem.

  • Mapa na pierwsze ulepszenie (I) rynsztunku Niedźwiedzia - kupisz ją u Płatnerza w Oxenfurcie. Uruchomi także poszukiwanie podstawowego rynsztunku Niedźwiedzia. (Zobacz mapę z kowalami i płatnerzami.)
  • Mapy na dalsze ulepszenia rynsztunku Niedźwiedzia (II, III, IV) - kupisz w Kaer Trolde, głównej twierdzy na Skellige, jest tu kowal i płatnerz (za mostem, po prawej stronie).

Skąd wziąć składniki rzemieślnicze?

Zbieraj wszystkie wartościowe rzeczy podczas misji głównych i zadań pobocznych. Ostatecznie będziesz też musiał skorzystać z rozbierania innych wartościowych przedmiotów na części (np. wartościowych mieczy srebrnych i stalowych). Rozbieranie na części oferują płatnerzy i kowale.

Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia - podstawowy

Poszukiwanie schematów do podstawowego rynsztunku Niedźwiedzia zaczynamy od Skellige. Wymagany poziom postaci (by założyć rynsztunek): 17.

  • Stalowy miecz Niedźwiedzia, a raczej jego schemat znajdziesz na południu głównej wyspy. Gdy dotrzesz do znacznika (zerknij na naszą mapę na dole), przy drodze znajdziesz ruiny domu. Wejdź drewnianymi schodami i idź do ściany z kamienia - rozwal znakiem Aard bale, zasłaniające wejście do piwnicy. Rozpraw się z duchami, a potem zabierz schemat ze skrzyni znajdującej się w ostatnim pomieszczeniu.
  • Schemat na miecz srebrny Niedźwiedzia odnajdziesz na północy. Gdy dotrzesz do wieży z kamienia, pokonaj wrogów i skieruj się w prawe skrzydło (możesz też obejść wieżę od prawej strony i przeskoczyć murek). Znajdziesz tutaj szczątki, w których spoczywa schemat.
  • Ruszamy na wyspę Spikeroog (po lewej od głównej wyspy), by odnaleźć kuszę Niedźwiedzia. Do jaskini dostaniesz się z brzegu, od strony południowej. Wejdź do środka, podążaj prosto, ale skręć od razu w pierwszą odnogę w prawą. Wdrap się na półkę skalną, a następnie przeskocz z rozbiegu na kolejną. Tutaj jest skrzynia.
  • Komplet niedźwiedziej zbroi, rękawic, spodni i butów odnajdziesz na wyspie na północy Skellige. Zacznij od punktu (1) na naszej mapie - tak, abyś miał przed sobą kamienne wejście z dwoma słupami. Ruszaj przed siebie, pokonaj wrogów, mostek i przeskakuj przepaści. Z wysuniętej kolejnej półki wespnij się wyżej. Podążaj w górę, przeskakując nad przepaścią i wspinając się. Pokonuj fruwające syreny. Biegnij w górę, a potem delikatnie w prawo, w dół. Będziesz miał po lewej kamienną budowlę, po prawej wysoką skałę. Tutaj droga się urywa, więc wykonaj szybki skok.
  • Biegnij dalej przed siebie, aż po po prawej natkniesz się na drzwi (2). Wejdź do środka i w lewo, krętymi schodami w dół. Zejdziesz do piwnicy. Pokonaj zjawy, a na samym końcu piwnicy, po prawej, użyj dźwigni. Otworzą się cele, a ty wejdź do pierwszej po lewej (od strony dźwigni). I w dół. Dalej prosto korytarzem i w prawo. W górę po kamiennych schodach. Dotrzesz tym sposobem do szczeliny. Przeskocz ją (nie jest to łatwe, ustaw się dobrze). W komnacie w rogu znajduje się skrzynia.

Zebrane schematy wykonaj u kowala (broń) i płatnerza (zbroja). Więcej o rzemiośle tutaj, a mapy z rzemieślnikami tutaj.

Kliknij, by powiększyć

Mapę możesz powiększyć w oddzielnym oknie lub pobrać na dysk.

Statystyki podstawowego rynsztunku Niedźwiedzia:

  • Zbroja (120 pancerza + dodatkowe statystyki obronne + przyrost adrenaliny 10%)
  • Buty (43 + dodatkowe statystyki obronne + przyrost adrenaliny 5%)
  • Rękawice (39 + dodatkowe statystyki obronne + przyrost adrenaliny 5%)
  • Spodnie (43 + dodatkowe statystyki obronne + przyrost adrenaliny 5%)
  • Miecz srebrny (250-280 obrażeń; dodatkowe doświadczenie od zabicia potworów +20%, szansa na rozczłonkowanie +10%, szansa na trafienie krytyczne +5%, przyrost adrenaliny +5%)
  • Miecz stalowy (145-177 obrażeń; dodatkowe doświadczenie za zabicie ludzi i nieludzi +5%, przyrost adrenaliny +5%)
  • Kusza (nie można jej ulepszać, dostępna od poziomu 29)

*

Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia I (ulepszony)

Czas na zdobycie ulepszonego rynsztunku Niedźwiedzia. Pozostajemy na Skellige. Wymagany poziom postaci (by założyć rynsztunek): 22.

  • Schemat na ulepszony miecz srebrny Niedźwiedzia znajduje się na wschodzie głównej wyspy Skellige. Idź do punktu na mapie (poniżej), a staniesz przed opuszczoną warownią. Wejdź do środka głównym wejściem, korytarz skręca w prawo. Na końcu znajdziesz wyrwę po lewej, zeskocz w dół do podziemi okalanych roślinami i ruszaj prosto. Na końcu znajdziesz wroga i dwie skrzynie. W jednej jest schemat.
  • W poszukiwaniu ulepszonego miecza stalowego Niedźwiedzia udaj się na małą wysepkę, na lewo od głównej twierdzy Skellige. Gdy dotrzesz na miejsce odkryjesz starą budowlę. Czeka cię tu sporo walki. Mając przed sobą łukowate sklepienie, idź prosto, a za nim w prawo - wejdź prawymi schodami do budowli na górę. Skrzynia jest na końcu.
  • Ulepszoną zbroję Niedźwiedzia znajdziesz na prawym, południowym brzegu głównej wyspy. Udaj się do punktu, od strony morza. Wejdź do rozległej jaskini. Trzymaj się prawej strony i wejdź w prawy korytarz. Teraz cały czas prosto, korytarz skręci za chwilę w lewo. Na rozstaju dróg też cały czas prosto. Na samym końcu, przy ścianie, znajdziesz skrzynię (użyj zmysłu).
  • Ruszamy po schemat na ulepszone buty Niedźwiedzia. Przejdź do punktu widocznego na mapie. Wejdź do jaskini. Podążaj prosto, aż do ogniska na środku. Zerknij w prawo, na mały pagórek, z balami drewna. Tutaj, po prawej, znajdziesz skrzynię.
  • Ulepszone rękawice Niedźwiedzia znajdziesz na środku Skellige. Ustaw się w punkcie, by mieć na północ przed sobą kamienną basztę, z przejściem pod nią. Wejdź na prawą, dawną wieżę po schodach za murem. Tutaj znajdziesz skrzynię.
  • By zdobyć ulepszone spodnie Niedźwiedzia, dotrzyj od południa do wysepki wskazanej na mapie. W zatoczce znajdziesz wejście do jaskini, zakryte lodowymi soplami. Wejdź do środka: mniej więcej w połowie, za kawałem drewna, znajdziesz skrzynię ze schematem.
Kliknij, by powiększyć

Mapę możesz powiększyć w oddzielnym oknie lub pobrać na dysk.

Statystyki ulepszonego rynsztunku Niedźwiedzia:

  • Zbroja (145 pancerza)
  • Buty (53)
  • Rękawice (49)
  • Spodnie (53)
  • Miecz srebrny (320 obrażeń)
  • Miecz stalowy (+209 obrażeń ciętych)

*

Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia II (wyśmienity)

Niedźwiedzie lubią lasy, dlatego po wyśmienity rynsztunek cechu Niedźwiedzia, wracamy z zimnego Skellige do Velen. Wymagany poziom postaci (by założyć rynsztunek): 27.

  • Schemat na wyśmienity miecz srebrny znajdziesz na południe od Sierocińca na Krzywuchowych Moczarach, na bagnach. Dotrzyj do niewielkiej góry z kamienia. Podejdź do niej blisko od północnej strony. Zauważysz, że jest to iluzja. Użyj Oka (otrzymujesz je w misji fabularnej Po omacku), aby wyłączyć iluzję. Wejdź do środka i skieruj się w lewy zaułek. Tu jest skrzynia (użyj zmysłu).
  • Wyśmienity miecz stalowy znajduje się niedaleko, po drugiej stronie Moczarów! Przejdź do znacznika na mapie. Dotrzesz do zrujnowanej wieży. Wystarczy wejść na jej tylne prawe skrzydło (patrząc od strony odkrytego tu drogowskazu) - od prawej strony jest wyłom w ścianie, a w środku, w rogu, skrzynia.
  • By odnaleźć wyśmienitą zbroję, spodnie, rękawice i buty Niedźwiedzia dotrzyj do punktu wskazanego na mapie - od północy. Zobaczysz drewniane rusztowanie przy skale. Po prawej jest wejście do jaskini. Wejdź do środka, idź prosto, i od razu w pierwszym zaułku po lewej (zobacz na minimapie!) odnajdziesz skrzynię.
Kliknij, by powiększyć

Mapę możesz powiększyć w oddzielnym oknie lub pobrać na dysk.

Statystyki wyśmienitego rynsztunku Niedźwiedzia:

  • Zbroja (170 pancerza)
  • Buty (63)
  • Rękawice (59)
  • Spodnie (63)
  • Miecz srebrny (370 obrażeń)
  • Miecz stalowy (+249 obrażeń ciętych)

*

Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia III (mistrzowski)

Pozostajemy w Velen i odnajdujemy wszystkie elementy mistrzowskiego rynsztunku cechu Niedźwiedzia. Wymagany poziom postaci (by założyć rynsztunek): 31.

  • Jeśli chodzi o mistrzowski miecz stalowy Niedźwiedzia, udaj się do wskazanego punktu na mapie. Duże wejście do jaskini znajdziesz idąc od południa (zerknij na strzałkę). Po wejściu, idź prosto, zeskakując ze skalnych półek w dół. W dużej komnacie skrzynia jest na wprost - kryje się za skalnym słupem przy ścianie, użyj zmysłu, by ją znaleźć.
  • Mistrzowski miecz srebrny znajdziesz na południu Velen. Zerknij na punkt na mapie. To malutka wysepka - na samym środku znajduje się głaz, a za głazem, w dole, skrzynia ze schematem.
  • By znaleźć pozostałe elementy mistrzowskie - zbroję, spodnie, rękawicę i buty - udaj się na południowy-wschód Velen. Zerknij na mapę. Znajdziesz tu dwie zniszczone wieże strażnicze. Idź do tej drugiej, wysuniętej bardziej na południe mapy (odkryjesz tu również drogowskaz). Idąc ścieżką pod wieżę, skrzynię znajdziesz zaraz za pierwszym murkiem.
Kliknij, by powiększyć

Mapę możesz powiększyć w oddzielnym oknie lub pobrać na dysk.

Statystyki wyśmienitego rynsztunku Niedźwiedzia:

  • Zbroja (190 pancerza)
  • Buty (71)
  • Rękawice (67)
  • Spodnie (71)
  • Miecz srebrny (415 obrażeń)
  • Miecz stalowy (+282 obrażeń ciętych)

WAŻNE: Mistrzowskie elementy rynsztunku wykonasz jedynie u mistrza kowalstwa i mistrza płatnerstwa. Mistrza - płatnerza znajdziesz w Kasztelu Krwawego Barona w Velen (musisz jednak wykonać zadanie poboczne z nim związane - zapytaj go o wykonanie zbroi, aby je uruchomić). Kowala, początkowo właściciela pierogarni, napotkasz z kolei w Novigradzie - tutaj także musisz wykonać zadanie poboczne. Zerknij na nasze mapy rzemieślników - oznaczyliśmy, gdzie znajdziesz mistrzów.

Wskazówka na koniec: wśród pasywnych umiejętności do odblokowania (w kategorii Zdolności) znajdują się trzy umiejętności wzmacniające dodatkowo działanie rynsztunków - odpowiedniego lekkiego, średniego i ciężkiego. Gdy masz rynsztunek Niedźwiedzia, warto dodatkowo używać zdolności związanej z rynsztunkiem ciężkim.

*

Dodatek Krew i Wino do Wiedźmina 3 zaoferował kolejny, ostateczny już poziom ulepszenia rynsztunków wiedźmińskich - arcymistrzowski. Jeśli posiadasz dodatek i chcesz zdobyć ten rynsztunek, przejdź na stronę z poradnika: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Arcymistrzowski rynsztunek Niedźwiedzia. Znajdziesz tu dokładny opis, jak możesz zdobyć ten wyjątkowy rynsztunek.

Zobacz także