Skip to main content

Wiedźmin 3 - Rynsztunek szkoły Żmii [komplet]

Rynsztunek z dodatku Serca z Kamienia: zbroja i jadowite miecze.

Z pewnością wiesz, że w świecie gry znajdziemy niezwykłe komplety mieczy i zbroi: cechu Gryfa, Kota i Niedźwiedzia i Wilka. Każdy z nich możemy wykonać posiadając schematy, a te rozsiane są po całym świecie. Nieco inaczej sytuacja wygląda z rynsztunkiem cechu szkoły Żmii.

Miecze zdobywamy na początku przygód w Wiedźminie 3 - w Białym Sadzie. Oczywiście wystarczy posiadać podstawową wersję gry. Co jednak najciekawsze, pozostałą część tego rynsztunku - buty, rękawice, zbroję i spodnie - możesz zdobyć wyłącznie w dodatku Serca z Kamienia (pierwszym dodatku fabularnym do Wiedźmina 3). W przeciwieństwie do poprzednich kompletów, nie będziesz musiał szukać schematów.

Tymczasem dodatek zawiera także możliwość zdobycia dwóch jadowitych mieczy cechu Żmii - stalowego i srebrnego. Wszystkie informacje poniżej.

Przypominamy, że schematy trzeba zabrać do kowala lub płatnerza, by następnie wykonać z niej broń i zbroję.


Podstawowa wersja: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Rozszerzenie: Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Poradnik do dodatku


Rynsztunek szkoły Żmii - podstawowe miecze

Poszukiwanie rynsztunku rozpoczniesz w Białym Sadzie, już na początku przygody Geralta. Możesz się tam cofnąć, korzystając z szybkiej podróży.

  • Schemat na miecz srebrny szkoły Żmii znajdziesz krypcie na cmentarzu na północy Białego Sadu. Po pokonaniu upiora, rozejrzyj się dokładnie: schemat znajduje się przy ciele, leżącym po prawej stronie, pod łukowym sklepieniem.
  • Po schemat na miecz stalowy szkoły Żmii udaj się do obozu bandytów także w Białym Sadzie. Dostań się do niego, pokonaj bandytów, a schemat znajdziesz w skrzyni pod ścianą.

Dokładny opis dostania się do miejsca i lokalizacji schematów odnajdziesz na tej stronie.

Gdy wydawało się, że komplet cechu Żmii stanowią wyłącznie dwa miernej jakości miecze (bez możliwości udoskonalania w dalszej przygodzie są bezużyteczne), z pomocą przychodzi pierwsze fabularne rozszerzenie do Wiedźmina 3 - to tutaj odnajdziemy schematy na komplet zbroi. Jej jakość jest już więcej niż zadowalająca...

Rynsztunek szkoły Żmii - dodatek Serca z Kamienia

W dodatku Serca z Kamienia można stać się posiadaczem pozostałych elementów rynsztunku szkoły Żmii, a konkretniej odnajdziesz tu schematy na rękawice, spodnie, zbroję oraz buty, a także schemat na jadowity stalowy miecz oraz miecz srebrny.

W przeciwieństwie do pozostałych kompletów, tym razem nie będziesz musiał biegać po jaskiniach, wspinać się na góry czy wyszukiwać skrzyń ukrytych w ruinach. Za wyjątkiem miecza srebrnego, ale o tym za chwilę.

Zbroja, rękawice, spodnie i buty

Schematy są dostępne u Hrabiny Mignole, którą spotykamy w domu aukcyjnym Borsodych. Miejsce to odwiedzisz w trakcie misji głównej Sezamie, otwórz się!, ale musisz nabyć schematy PRZED aukcją!

Hrabina to jedna z trzech osób, które przedstawia nam krasnolud Vivaldi. Stoi przy oknie. Rozpocznij z nią rozmowę i wyraź chęć pohandlowania. Otrzymasz możliwość zakupu czterech schematów rynsztunku szkoły Żmii.

Porozmawiaj z hrabiną, nie zbywaj jej i wyraź chęć pohandlowania. Będziesz mógł zakupić od niej schematy.

UWAGA: Jeśli na początku rozmowy nie zdecydujemy się na chęć jej kontynuowania, hrabina odejdzie i nie będziemy mogli ponownie przeprowadzić z nią dialogu. Na moment przygotowywania tej strony poradnika, nie jest jasne, czy można schematy zakupić lub znaleźć gdzieś indziej w trakcie dalszych przygód Geralta w dodatku Serca z Kamienia.

Statystyki rynsztunku Żmii (pancerz):

  • Zbroja (235 pancerza): 30% odporności na obrażenia kłute oraz cięte, 50% odporności na truciznę, po 40% odporności na obrażenia zadawane przez potwory i od żywiołów
  • Buty (89 pancerza): 5% odporności na obrażenia kłute oraz cięte, 10% odporności na truciznę, po 5% odporności na obrażenia zadawane przez potwory i od żywiołów
  • Rękawice (85 pancerza): dodatek odporności jak w przypadku butów
  • Spodnie (89 pancerza): 10% odporności na obrażenia kłute oraz cięte, 30% odporności na truciznę, po 10% odporności na obrażenia zadawane przez potwory i od żywiołów

Poziom postaci wymagany do założenia tego rynsztunku: 39.

Jadowity miecz stalowy i jadowity miecz srebrny

Schemat na jadowity miecz stalowy Żmii znajdziesz w skrzyni, na którą natkniesz się na samym końcu zadania Sezamie, otwórz się!. Dokładniej chodzi o moment, w którym docierasz do szkatułki z testamentem, znajdującej się w skarbcu na północy Oxenfurtu. Obok szkatuły, po lewej stronie, znajduje się skrzynia, a w niej schemat na miecz stalowy.

Schemat na miecz stalowy znajdziesz w tej skrzyni

Nieco inaczej wygląda sytuacja z jadowitym mieczem srebrnym Żmii. By go zdobyć, musisz wykonać opcjonalne zadanie przed spotkaniem z Olgierdem w świątyni (misja Kto sieje wiatr... - uważaj na spoilery!). Zadanie to rozpoczniesz udając się na rozmowę z Shani. W trakcie misji dowiesz się pewnych rzeczy o panu Lusterko.

Następnie udaj się już do wskazanej świątyni. Podczas rozmowy wybierz opcję pomocy Olgierdowi. Przeniesiesz się do świata stworzonego przez Lusterko. To tutaj znajdziesz cenny miecz.

Gdy zyskasz kontrolę nad Geraltem biegnij prosto, trzymaj się ścieżki. Przy studni pojawią się pierwsze upiory - patrz obrazek poniżej.

Możesz je zignorować i biegnij dalej drewnianym mostem po prawej. Dalej trzymaj się ścieżki. Na rozwidleniu biegnij w stronę mostu widocznego w dali:

Przebiegnij pod nim! Chwilę później dostrzeżesz w dali pomarańczową poświatę - tam na górze czeka miecz. Przed zdobyciem oręża musisz jednak pokonać upiora.

Statystyki jadowitych mieczy Żmii:

  • Miecz stalowy (328-400 obrażeń): +25% moc znaku Aard, +75% premia przy trafieniu krytycznym, +10% szansa na trafienie krytyczne, +15% szansa na zatrucie, +5% dodatkowe doświadczenie z cios kończący na ludziach; trzy wolne gniazda
  • Miecz srebrny (463-565 obrażeń): +25% moc znaku Aard, +75% premia przy trafieniu krytycznym, +10% szansa na trafienie krytyczne, +15% szansa na zatrucie, +20% dodatkowe doświadczenie z cios kończący na potworach; trzy wolne gniazda

Zobacz także