Skip to main content

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Zadanie: Róża na czerwonym polu

Zadanie poboczne, w którym pomagamy pewnej dziewczynie.

Po wyjściu domu w ramach misji Dobre złego początki... zaczepi cię pewna dziewczyna o imieniu Adela (mapa #1), która będzie chciała pomścić śmierć swojego znajomego Kluiverta. Porozmawiaj z nią chwilę, a jeśli jesteś zainteresowany zleceniem, to przyjmij je.

Sugerowany poziom doświadczenia: 32

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Kolejnym krokiem będzie przeprowadzenie dochodzenia w zniszczonej wsi Łukowiec na zachodzie (mapa #2). Po dotarciu na miejsce okaże się, że teren jest opanowany przez ghule. Rozpraw się z nimi, po czym skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów, które doprowadzą cię do zapachu do pobliskiej chaty. W środku znajdziesz aparaturę do sporządzania fisstechu, list na stole z prawej oraz ślad buta przy oknie nad łóżkiem.

Poszukiwanie zwłok i morderców

Opuść budynek i przyjrzyj się śladom na ziemi przy oknie. Wyrusz po nich w stronę placu ze stogami siana, gdzie znajdziesz ciało Kluiverta z bełtem w plecach. Idź tym tropem do pobliskiego ogrodzenia, gdzie znajdziesz ślady strzelca, a potem kopyt.

Zacznij kierować się nimi na północny wschód, aż dotrzesz do samotnie stojącej chatki (mapa #3). Na miejscu natkniesz się na grupę rycerzy oraz kilku kuszników, których postaraj się wyeliminować w pierwszej kolejności. Wokół domu jest sporo wolnej przestrzeni, gdzie możesz wyciągać przeciwników i wykańczać ich pojedynczo.

Kiedy skończysz wejdź do środka i podejdź do skrzyni z prawej. W środku znajdziesz ekwipunek, nieprzetłumaczony schemat rozpoczynający nowe poszukiwania - Z dalekiego Ofiru oraz list z rozkazami. Następnie przeszukaj wóz przed chałupą. Znajdziesz na nim list (obrazek powyżej) z rozkazami ataku na wieś. Przeczytaj go i zacznij kierować się w stronę kryjówki rycerzy na wschodzie (mapa #4).

Na miejscu spotkasz kilku przeciwników, z którymi rozpocznij rozmowę. Sprawę zbadania kryjówki możesz załatwić na trzy sposoby - przystępując z rycerzami do walki, przekonując ich (sugestia na poziomie 2) lub przekupując (1000 koron). Jeśli zdecydowałeś się na walkę, to w celu otworzenia drzwi przeszukaj ciała wrogów i podnieś klucz.

Kryjówka rycerzy

Wejdź do kryjówki i skieruj się w jej głąb, gdzie natkniesz się na Ulricha. Bez względu na sposób przeprowadzenia rozmowy zakończy się ona walką ze sporą ilością rycerzy. Dobrą metodą jest stopniowe cofanie się w kierunku wyjścia i podpalanie przeciwników znakiem Igni (obrazek powyżej). Uważaj zwłaszcza przy zielonych oparach, ponieważ po zetknięciu z ogniem eksplodują.

Jeśli przeciwnicy cię otoczą, to przebij się przez nich i kieruj się w drugą stronę kryjówki, ponownie ich podpalając. W międzyczasie odskakuje przed bełtami, które może wystrzeliwać jeden z wrogów. Z Ulrichem również warto wspomóc się znakiem Igni - strumień ognia wystrzelony w jego stronę spowoduje, że z ręki wypadnie mu tarcza, co ułatwi ci dobicie go.

Kiedy skończysz udaj się po nagrodę do dziewczyny przebywającej w Oxenfurcie (mapa #5).


Następna strona: Wiedźmin 3: Serca z kamienia - Zadanie: Kolekcjoner

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Poradnik do dodatku - opis przejścia i sekrety

Zobacz także