Wiedźmin 3 - Śmiertelne grzechy
Von Gratz, kochanek Priscilli - zadanie poboczne w Novigradzie.
Śmiertelne grzechy to zadanie poboczne w grze Wiedźmin 3, które wykonasz w regionie Novigrad. Aktywuje się ono automatycznie po wypełnieniu misji Kabaret.
Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 16
Na tej stronie:
- Rozmowa z Von Gratzem, kanały
- Zbieracz zwłok, Eustachy, warsztat cieśli
- Koroner, rezydencja Vegelbudów
Rozmowa z Von Gratzem, kanały
Po rozmowie z doktorem von Gratzem (1) udaj się do Zimorodka (2). Możesz dotrzeć tam automatycznie z lekarzem lub wybierając się samemu.
Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.
Na miejscu zejdź z doktorem do kanałów i zacznij iść przed siebie zabijając napotkane utopce. W pewnej chwili dotrzecie do drewnianych schodów, którymi skierujcie się na górę. W prosektorium udaj się w prawo i podejdź do stołu z ciałem krasnoluda.
Rozpocznij razem z Gratzem oględziny zwłok. Po zakończeniu w kostnicy pojawi się koroner, a następnie Nataniel, po czym zostaniecie wyprowadzeni na zewnątrz.
Zbieracz zwłok, Eustachy, warsztat cieśli
Kolejnym celem będzie przeprowadzenie dochodzenia. Zacznij od przesłuchania zbieracza zwłok, Eustachego, którego spotkasz w pobliżu kostnicy. W trakcie rozmowy będziesz musiał nieco go obtłuc, przekupić lub przekonać znakiem Aksji, żeby zdradził ci nieco informacji. Chodzi o liścik na ludzkiej skórze z imieniem Priscilla.
Drugim miejscem jest warsztat cieśli (3). Po dotarciu do niego zapukaj w drewniane drzwi. Otworzy ci brat zmarłego, którego możesz wypytać o parę rzeczy. Następnie skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów i przyjrzyj się stosowi, śladom na ziemi i notatce z lewej.
Kiedy skończysz wejdź do budynku. W pomieszczeniu rozejrzyj się za śladami walki (przewrócone krzesło) oraz krwi (na ziemi). Spójrz także na szafkę z lewej oraz regał z prawej, gdzie znajdziesz ślady formaliny. Na koniec opowiedz krasnoludowi o wnioskach, jakie udało ci się wyciągnąć.
Opuść warsztat i skieruj się w stronę zaułka (4), gdzie zaatakowano Priscillę. Przed zaułkiem wartownik powie ci, że nieopodal czeka na ciebie koroner z kolejną ofiarą. Zacznij dochodzenie sprawdzając koksownik i unoszący się zapach.
Po chwili zaatakuje cię kilku mieszczan, z którymi zacznij walkę na pięści. Najważniejsze, to wyciąganie ich pojedynczo, a nie wchodzenie między nich. Po walce zaczniesz rozmowę ze znajomą Priscilli, która powie ci, że chciała ze znajomymi samemu dopaść mordercę.
Koroner, rezydencja Vegelbudów
Po rozmowie kontynuuj oględziny miejsca skupiając się zwłaszcza na śladach na ziemi. Po zakończeniu dochodzenia udaj się do koronera (5) czekającego w prosektorium. W trakcie sekcji znajdziecie list z imieniem kolejne ofiary - Patrycji Vegelbud. Od razu udaj się do rezydencji Vegelbudów (6) na wschodzie.
Porozmawiaj ze strażnikiem, a po scence z Ingrid i dotarciu do pokoju jej matki zacznij gonić mordercę. Po wybiegnięciu na plac zaatakują cię żołnierze. Zacznij z nimi walczyć, a po chwili włączy się następny przerywnik.
Niestety morderca zdoła w tym czasie uciec. W trakcie oględzin zwłok Patrycji znajdziesz kolejny list z nazwą ofiary. Chodzi o Anneke przebywającą w Kuternodze Katarzynie (7) w Novigradzie.
Po dotarciu na miejsce wbiegnij na drugie piętro, gdzie spotkasz... Nataniela torturującego dziewczynę. Możesz go zaatakować lub spróbować porozmawiać. W pierwszym przypadku po walce uwolnij dziewczynę i wróć do Jaskra przebywającego w szpitalu.
W drugim dowiesz się, że to nie Nataniel jest mordercą, tylko koroner. Zamiast do Jaskra udaj się wtedy do magazynu (8) w porcie. Zdecyduj również czy pomożesz Anneke czy zostawisz ją na pastwę sadysty (możesz przekonać Nataniela znakiem Aksji lub go zabić).
Po dotarciu do magazynu zacznij rozmowę z koronerem. Dowiesz się, że to wampir wyższego stopnia. Możesz też poznać motywy jego działa. Finalnie i tak dojdzie do walki. W jej trakcie korzystaj ze znaku Quen zapewniającego osłonę przed jednym uderzeniem wroga.
Samemu, jak najszybciej doskakuj do przeciwnika i cały czas wyprowadzaj ciosy nie dając mu czasu na regenerację. Po walce przeszukaj ciało i wróć do Jaskra.
Zobacz także: Wiedźmin 3 - Zadania poboczne (spis alfabetyczny)
Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja