Wiedźmin 3 - Sterowanie na PC
Funkcje sterowania na PC: jak kierować Geraltem, walczyć, jazda konno, łodzią i nurkowanie.
Poniższe funkcje związane ze sterowaniem postacią w grze Wiedźmin 3 dotyczą klasycznego duetu klawiatura i mysz.
Geralt, w zależności od sytuacji, posługuje się różnymi umiejętnościami. Ponieważ w trzeciej części możliwa jest zarówno podróż pieszo, konno, jak i nurkowanie - schemat sterowania zmienia się, gdy przechodzi do konkretnej czynności.
Aby zmienił obłożenie klawisza, najedź na niego myszą w menu (podświeli się ramką), po czym wciśnij klawisz E. Następnie zostaniesz poproszony o wciśnięcie klawisza, który ma odpowiadać za daną opcję.
Twórcy wyszczególnili kilka opcji i klawiszy, których zmienić i nadpisać nie można. To Panel postaci (K), Panel ekwipunku (I), Mapa (M), Menu gry (Enter), Dziennik zadań (J), Medytacja (N), Alchemia (L), Rzemiosło (O), Bestariusz (B), Glosariusz (G) i Talia do gwinta (H).
Aktualizacja: Łatka 1.04 do wersji PC umożliwiła zmianę obłożenia wszystkich klawiszy. W tym celu należy wybrać opcję „Odblokuj przypisywanie” na dole ekranu „Mapowanie klawiszy”. Patch pobierze się automatycznie w usługach Steam czy GOG Galaxy. Można go także zainstalować „ręcznie”, po pobraniu z biblioteki na stronie GOG.
Eksploracja
Jeśli podróżujesz pieszo, możesz korzystać z kilku przydatnych funkcji, takich jak bieg, skok czy wiedźmińskie zmysły. Oczywiście, w każdej chwili możesz wyciągnąć miecz - zapoznaj się z sekcją „Walka”.
Funkcja | Klawisz |
---|---|
Bieg | Lewy Shift (przytrzymaj) |
Włącz sprint | Brak (można ustalić wybrany klawisz) |
Włącz chodzenie/bieganie | Lewy Control |
Interakcja (drzwi, ślady) | E |
Używanie przedmiotów „pod ręką” | Środkowy przycisk myszy |
Menu szybkiego wyboru | Tab |
Wiedźmiński zmysł | Prawy przycisk myszy |
Wezwanie konia | X |
Zmiana zadania na następne | V |
Rzucanie znaków (np. rozbicie ściany) | R2 |
Skok / Wspinaczka | Spacja |
Panel postaci | K |
Panel ekwipuneku | I |
Menu gry | Enter |
Dziennik zadań | J |
Medytacja | N |
Alchemia | L |
Rzemiosło | O |
Bestiariusz | B |
Glosariusz | G |
Talia do gwinta | H |
Walka
Gdy napotkasz wroga, Geralt sam wyciągnie właściwy miecz. Możesz też wyciągnąć miecz przed walką, by szybko wkroczyć do akcji.
By wyciągnąć kuszę, musisz w kole Szybkiego wyboru wskazać kuszę (wyposaż ją najpierw z poziomu ekwipunku), a następnie strzelasz z kuszy, korzystając z przycisku przedmiotu „pod ręką”. Przytrzymaj ten przycisk, by nieco spowolnić czas i dobrze wycelować kuszą.
Funkcja | Klawisz |
---|---|
Szybki atak | Lewy przycisk myszy |
Modyfikacja rodzaju ataku | Lewy Shift |
Silny atak | Brak (można ustalić wybrany klawisz) |
Unik | Alt (+kierunek) |
Turlanie | Spacja |
Bieg | X (trzymaj) |
Namierzenie wroga | Z |
Blok | Prawy przycisk myszy |
Kontratak | Prawy przycisk myszy |
Rzucanie znaków | Q |
Przełączanie znaków | Kółko myszy |
Koło szybkiego wyboru | Tab |
Miecz stalowy | 1 |
Miecz srebrny | 2 |
Eliksir (1) | R |
Eliksir (2) | F |
Przedmiot pod ręką (np. petarda) | Środkowy przycisk myszy |
Znak Aard | 3 |
Znak Yrden | 4 |
Znak Igni | 5 |
Znak Quen | 6 |
Znak Aksji | 7 |
Jazda konno
Aby przywołać konia, wciśnij X. Następnie podejdź do konia i wciśnij E, aby go dosiąść.
Funkcja | Klawisz |
---|---|
Galop | Lewy Shift |
Zatrzymanie konia | X |
Kłus (najszybszy galop) | Lewy Shift (dwa razy i trzymaj) |
Skok na koniu | o |
Zejście | E |
Dobycie stalowego miecza i atak z konia | 1 |
Dobycie srebrnego miecza i atak z konia | 2 |
Pływanie i nurkowanie
Po wskoczeniu do wody, Geralt zacznie płynąć. Wciskając Shift, przyśpieszysz pływanie po wodzie. A jak poprawnie nurkować? Zerknij na poniższy schemat - nurkowanie wymaga przyzwyczajenia się do sterowania. Pamiętaj, że jeden przycisk służy do zanurzania się na odpowiednią wysokość głębiny, a dopiero potem poruszasz się na tej płaszczyźnie. Za szybkie wynurzenie także odpowiada oddzielny przycisk.
Funkcja | Klawisz |
---|---|
Zanurzenie się / Płynięcie w dół | C (trzymaj!) |
Wynurzanie się / Wypłynięcie | Spacja (trzymaj!) |
Interakcja (np. skrzynia) | E |
Korzystanie z łódki
Znajdź ikonkę łódki na mapie. Wskocz na pokład łódki i podejdź do rufy (tylnej części), aby tam usiąść. Wciśnij E, a Geralt usiądzie i będziesz mógł rozpocząć rejs.
Funkcja | Klawisz |
---|---|
Poruszanie się | Klawisze WSAD |
Przyśpieszenie | Shift (trzymaj) |
Puść ster / wysiądź | Spacja |
Następnie: Wiedźmin 3 - Interfejs, ikony, konfiguracja
Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze