Wiedźmin 3 - Szepczące wzgórze
Duch zaklęty w drzewo, pióro kruka - zadanie poboczne w Velen.
Szepczące wzgórze to jedno z zadań pobocznych w grze Wiedźmin 3, którego podejmiesz się w Velen. W jej trakcie natrafisz na tajemniczą istotę Duch Zaklęty w Drzewo, z którym możesz rozprawić się na dwa sposoby.
Uwaga - sugerowany poziom doświadczenia: 5
Zadanie rozpocznie się po zbliżeniu do pewnego wzgórza (1), które odwiedzasz w trakcie misji fabularnej Panie lasu. Kiedy do niego podejdziesz, góra zacznie do ciebie przemawiać. Przy pomocy wiedźmińskich zmysłów postaraj się zlokalizować miejsce, skąd dobiega głos.
Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.
Okaże się, że dochodzi z podziemi. Aby się tam dostać zlokalizuj wejście do jaskini. Jest na podwyższeniu na lewo od polany z wilkołakiem oraz punktem mocy.
Wejdź do środka, po czym wskocz do wody na prawo od wejścia i zacznij płynąć podwodnym tunelem. Wyjdź na ląd i skieruj się w stronę otwartego terenu, gdzie spotkasz zmutowany i gadający organizm - ducha zaklętego w drzewie.
W trakcie rozmowy z nim musisz zdecydować czy chcesz się go pozbyć czy oszczędzić. W pierwszym przypadku czeka cię walka. Przede wszystkim odpieraj ataki atakujących cię insektów, a następnie wyprowadzaj ciosy skierowane w serce istoty. Powtarzaj taktykę, aż rozprawisz się z wrogiem.
Jeżeli postanowiłeś pomóc duchowi, to musisz znaleźć pióro kruka (na zachód od wsi Sztygary w gnieździe na skale), kości istoty w grobie na moczarach (2), a także czarnego konia - jest nieco na południu (3).
Musisz go dosiąść korzystając ze znaku Aksji, a potem wchodząc mu na grzbiet. Następnie wróć na koniu do jaskini i rozpocznij rytuał. Kiedy dobiegnie do końca misja również się skończy.
Uwaga - powyższy wybór ma istotne konsekwencje, w tym wpłynie na przebieg zadania Powrót na krzywuchowe moczary. Dokładne konsekwencje opisujemy poniżej.
Drzewo: zabić czy nie
W zadaniu masz wybór: możesz ostatecznie zabić drzewo lub nie. Zobacz, jaki wpływ będzie miała podjęta decyzja na wątek z Krwawym Baronem, wsią oraz sierocińcem.
- Jeśli Geralt zabije ducha - gdy wiedźmin postąpi zgodnie z rozkazami Wiedźm, to koszmary mieszkańców Sztygar skończą się, Anna popadnie w obłęd i wraz z mężem wyruszy szukać pomocy, natomiast dzieci z sierocińca zginą. Jakkolwiek mrocznie to brzmi, tę opcję można uznać za „dobrą”.
- Jeśli Geralt uwolni ducha - w wypadku spełniania prośby ducha ten ześle na mieszkańców Sztygar szaleństwo, aby ci wymordowali się nawzajem. Również Wiedźmy za nieposłuszeństwo wiedźmina zmienią Annę w potwora. Kobieta zginie w trakcie próby odczarowania, czego następstwem jest samobójstwo Barona. Natomiast dzieci, zgodnie z obietnicą, zostaną uratowane i trafią do szkoły w Novigradzie. To jest „złe” zakończenie zadania.
Zobacz także: Wiedźmin 3 - Zadania poboczne (spis alfabetyczny)
Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja