Wiedźmin 3 tematem roku w mediach zajmujących się grami
Oraz PS4, wśród platform.
Firma ICO Partners podsumowała ubiegły rok w mediach o grach. Okazuje się, że najpopularniejszymi tematami były Wiedźmin 3 oraz - wśród platform - PlayStation 4.
Twórcy rankingu przyznają, że metoda zbierania danych nie jest może idealna, ale bazuje na 960 „trackerach”, śledzących około 3,5 tysiąca stron w 28 językach, skanując je raz w miesiącu. Witryny są następnie filtrowane, by wyeliminować te mało wiarygodne, ale także fanowskie, zajmujące się tylko jedną produkcją.
O Wiedźminie 3 wspomniano więc w nieco ponad 51 tysiącach artykułów. Na drugiej pozycji jest Fallout 4 z 50,1 tys., następnie GTA 5 z 49 tys. oraz - już nieco dalej - Star Wars Battlefront z 44,7 tys.
ICO Partners zauważa, że w przypadku polskiej produkcji pomogła dobra komunikacja CD Projektu, związana także z darmowymi DLC. Fallout 4 zyskał na późnym ogłoszeniu, zaledwie pięć miesięcy przed premierą. Grand Theft Auto 5 ukazało się już w 2013 roku, ale uwagę w mediach przykuwała wersja PC oraz ciągły rozwój GTA Online.
Podano też kilka ciekawostek: Minecraft ma wyjątkowo stały napływ artykułów przez cały rok. Podobnie jest w przypadku League of Legends, ale w tym przypadku liczba rzadko pozwala znaleźć się w pierwszej piętnastce.
Rise of the Tomb Raider podano jako idealny przykład standardowego cyklu gry wysokobudżetowej: ujawnienie w lutym, miesiące ciszy, następnie „wybuch” po oficjalnej zapowiedzi na Gamescomie, po czym stałe zainteresowanie już do premiery.
Osobne zestawienie przygotowano dla platform sprzętowych. Na pierwszym miejscu marka PlayStation (PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita, PlayStation VR). Samo PS4 cieszyło się w artykułach zainteresowaniem większym niż Xbox One, o 35 procent.
Ogólne trendy dla konsol to duży „ruch” w okresie czerwcowych targów E3. Sporo dzieje się także w marcu, gdy tradycyjnie ukazuje się sporo gier, kończąc rok fiskalny dla producentów.
Więcej szczegółów i wykresów znaleźć można w serwisie Gamasutra.