Wiedźmin 3 - Wieża znikąd
Magiczna wieża, szukanie klucza i rytuał - zadanie poboczne w Skellige.
Zadanie Wieża znikąd to misja poboczna w grze Wiedźmin 3, która pojawia się na północno wschodniej wysepce w Skellige. Udaj się do wioski i zacznij rozmowę z tubylcami (1) przebywającymi w jej centrum. Okaże się, że na wyspie nagle znikąd pojawiła się wieża wzniecająca burze i sztormy, które uniemożliwiają prace rybakom.
Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.
Sugerowany poziom doświadczenia dla tej misji to 30.
Na tej stronie:
Droga do wieży
Skieruj się w kierunku wieży na zachodzie (2). Wejdź do środka wchodząc po schodach, a potem przejdź przez portal z lewej. Na miejscu natkniesz się na golema, który po chwili cię zaatakuje. Korzystaj ze znaku Quen i uników, aby obronić się przed atakami, a samemu wyprowadzaj je po skorzystaniu z Aard, który na chwilę unieruchomi rywala.
Po walce podejdź do człowieka uwięzionego za magiczną barierą z lewej. Dowiesz się, że został on uwięziony w wieży, a ta teleportowała się na wyspę w wyniku pewnego eksperymentu. Teraz będziesz musiał pomóc mu się wydostać. Odwróć się o 180 stopni i rusz przed siebie.
Poszukiwania klucza i książki
Twoim celem będzie znalezienie klucza. Wskocz do wody i zacznij płynąć podziemnym tunelem w lewo. Po wyjściu na powierzchnię zabij kilka arghuli, które wyjdą przez portal, po czym udaj się na podwyższenie z prawej, gdzie znajdziesz klucz. Wróć do wody i zacznij płynąć w lewo. Otwórz przejście znalezionym kluczem, a w bibliotece zacznij rozglądać się za książką „Globalne Otwarcie Gotfryda".
Książkę znajdziesz między szafkami na ziemi z prawej strony. Po jej podniesieniu w lokacji zacznie rozprzestrzeniać się gaz. Wskocz szybko do wody i wróć do czarodzieja. Przekaż mu księgę, a po uwolnieniu porozmawiaj. Następnie wyrusz z nim w stronę miejsca dezaktywującego wieżę.
Rytuał
Po przejściu przez magiczną barierę mag rozpocznie rytuał. W jego trackie z portalu wyjdzie żywiołak ziemi, z którym rozpocznij walkę (przydadzą się znaki Quen oraz Aard). W trakcie pojedynku, co pewien czas na ziemi będą pojawiać się błyskawice, a chwilę po nich wyładowania. W ich trakcie staraj się nie stać na niebezpiecznym polu, ponieważ wyładowania zabierają sporo zdrowia. Wykorzystaj je natomiast do walki z golemem, ponieważ rażą również jego.
Po zabiciu potwora ponownie porozmawiaj z magiem. Po przeniesieniu się teleportem dopłyń do brzegu i porozmawiaj z wieśniakami.
Zobacz także: Wiedźmin 3 - Zadania poboczne (spis alfabetyczny)
Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja