Skip to main content

Wiedźmin 3 - Wróg publiczny

Kryjówka Filippy, Ifryt - zadania poboczne w Novigradzie.

Ta misja poboczna rozpocznie się w trakcie wykonywania misji głównej Przysługa dla Radowida.

Konkretnie rzecz ujmując, zadanie zacznie się od razu po rozmowie z królem na statku (1). Po zakończeniu wymiany zdań skieruj się na północny wschód do łowców wiedźm (2).

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Na miejscu natkniesz się na kilka ciał oraz łowców, z którymi porozmawiaj. Dowiesz się, że znaleźli klucz umożliwiający wejście do kryjówki Fillipy. Po rozmowie zacznij schodzić po półkach skalnych na dół, po czym udaj się w stronę drzwi z magiczną barierą. Otworzysz ją po przyłożeniu płytki od łowców do fragmentu ściany z prawej.

Przejdź dalej i udaj się do niebieskiego portalu z lewej. Użyj wiedźmińskich zmysłów, aby zlokalizować pióro na ziemi z lewej, po czym ruszaj przed siebie. W następnym pomieszczeniu zacznij schodzić na dół eliminując napotkane nekkery. Kiedy je wyeliminujesz zejdź na dół.

Okaże się, że portal z prawej jest nieaktywny. Aby go uruchomić strzel znakiem Aard w kryształ z lewej. Przejdź przez portal i rozpocznij rozmowę z napotkanym łowcą wiedźm. Dysponuje on kamieniem, który może otworzyć kolejne przejście. Zabierz mu go korzystając ze znaku Aksji lub stając do walki. Po uzyskaniu ogniwa przejdź przez tunel i wsadź kryształ w miejsce na ścianie z prawej, po czym użyj na nim znaku Aard.

Przejdź przez uruchomiony w ten sposób portal i zabij kilka nekkerów po drugiej stronie. Zeskocz na dół przez dziurę z lewej i rozpraw się z kolejną grupą tych potworów, po czym podnieś ogniwo zasilające z ziemi. Wróć na górę, przejdź przez przejście z lewej i wsadź kryształ we wnękę ściany z prawej, po czym użyj na nim znaku Aard. Następnie przejdź przez kolejny portal.

Tym razem trafisz na najniższy poziom, gdzie czeka cię walka z Ifrytem, czyli żywiołakiem ognia. Uważaj przede wszystkim na wszelkie ataki ogniowe - rzucane kule, wzniecane ściany ognia czy nawet ciosy rękami. Ataki wroga są bowiem dość silne i mogą szybko pozbawić cię życia.

Kiedy tylko się da podchodź w miarę blisko potwora i korzystaj ze znaku Aard. W ten sposób chwilowo ogłuszysz przeciwnika i będziesz mógł szybko zadać mu jeden lub dwa silne ciosy. Po ich wykonaniu odskakuj i poczekaj, aż znak znów się naładuje. Kontynuuj taktykę dopóki potwór padnie. Po walce przeszukaj jego ciało i ruszaj na schody, którymi zszedł na dół.

Dotrzesz do laboratorium Filippy, po którym zacznij się rozglądać przy pomocy wiedźmińskich zmysłów. Zwróć uwagę zwłaszcza na zaznaczone na czerwono narzędzia oraz kryształ leżący na ziemi przy kolumnie. Po jego zabraniu zacznij wracać na powierzchnię przez otworzone wcześniej portale.

Na końcu drogi znów spotkasz łowców, którzy spytają czy coś znalazłeś. Możesz skłamać, co doprowadzi do walki lub przyznać się, że masz kryształ. Jeśli go nie oddasz, to dojdzie do walki, w przeciwnym przypadku łowcy wezmą kryształ i oddadzą go Radowidowi. Wróć na statek króla i rozpocznij z nim rozmowę.

Jeśli oddałeś kryształ ludziom Radowida, to wymyślą oni historię, przez którą popadniesz w niełaskę władcy. Jeżeli zabiłeś ludzi Radowida i przekażesz mu znaleziony kryształ, to król nagrodzi cię 135 koronami.

Zobacz także: Wiedźmin 3 - Zadania poboczne (spis alfabetyczny)

Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja

Zobacz także