Skip to main content

Wiedźmin 3 - Zadanie (DLC): Jak kot z wilkiem

Zobacz, jak zacząć i wykonać dodatkowe zadanie.

Opisywane zadanie jest jednym z 16 darmowych DLC (zobacz wszystkie), które pobrać można z platformy cyfrowej dystrybucji, do której przypisana jest gra. Dla wersji PC są to GOG lub Steam, a dla konsol Xbox One i Playstation 4 są to odpowiednio Xbox Store i Playstation Store.

Zlecenie: Bestia z Dobrowa

Sugerowany poziom doświadczenia: 29

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Po instalacji rozszerzenia na tablicach ogłoszeń we wsi Rudnik (#1) oraz w kasztelu Wrońce (#2) pojawią się dwa identyczne ogłoszenia, o nazwie "Zlecenie na bestię z Dobrowa". Wzięcie jednego z nich skutkuje rozpoczęciem zadania.

Udaj się do wsi Dobrowa (#3), aby porozmawiać ze zleceniodawcą. Gdy dotrzesz na miejsce, zauważysz, że wieś jest pełna trupojadów, konkretniej alghulów. Pozbądź się ich, pamiętając o używaniu znaku Aksji, aby zmusić je do schowania kolców. Po rozprawieniu się z potworami zlecenie zamieni się automatycznie w zadanie poboczne „Jak kot z wilkiem”.

Zadanie: Jak kot z wilkiem

Sugerowany poziom doświadczenia: 25

Przeszukaj wieś Dobrowa. Zacznij od domu sołtysa (#4), zwróć szczególną uwagę na ciało kobiety, palenisko oraz głowę leszego. Opcjonalnie możesz przeszukać także dwie małe chatki w pobliżu. Na koniec zajmij się zbadaniem stodoły (#5), uważaj jednak na alghula czającego się w jej wnętrzu. Po skończonej walce zbadaj pęknięty rygiel, plamę krwi, widły oraz ciała trzech mężczyzn. Gdy zbadasz ciało sołtysa, zauważysz dziewczynkę przebiegającą przed stodołą.

Nadal korzystając z wiedźmińskich zmysłów odnajdź lalkę, którą przed stodołą zgubiła dziewczynka, oraz ślady jej stóp. Podążaj tropem, aż dotrzesz do przestraszonej dziewczynki (#6). Aby przekonać ją do rozmowy, będziesz musiał dać jej znalezioną wcześniej lalkę, albo użyć znaku Aksji z umiejętnością sugestii na przynajmniej pierwszym poziomie.

Podążaj śladami wiedźmina ze Szkoły Wilka

Udaj się w stronę kręgu (#7), o którym mówiła dziewczynka. Z pomocą wiedźmińskich zmysłów znajdź tam odcisk dłoni na jednym z kamieni, oraz ślady stóp. Podążaj za nimi, aż dotrzesz do Gaetana (#8) - wiedźmina, który wymordował mieszkańców wsi.

Dalszy przebieg zadania zależy od Ciebie:

  1. Jeżeli postanowisz zabić Gaetana i nie pozwolisz mu wypić Jaskółki, ten podczas walki nie będzie posiadał całego paska zdrowia. Po pokonaniu wroga będziesz mógł zebrać wiedźmiński miecz srebrny pierwszego poziomu oraz Teigr - wiedźmiński stalowy miecz o identycznym poziomie, co poziom Geralta.
  2. Jeżeli postanowisz zabić Gaetana i pozwolisz mu wypić Jaskółkę, ten podstępem oślepi Geralta na kilkadziesiąt sekund, co sprawi, że walka będzie sporym wyzwaniem. Nagroda za pokonanie przeciwnika będzie identyczna jak w pierwszym przypadku.
  3. Jeżeli darujesz Gaetanowi życie, ten w ramach podziękowania wskaże miejsce położenia swojej skrytki, w której między innymi znajdziemy wspomniany Teigr, tym samym rozpoczynając zadanie Bierz co chcesz, które najlepiej wykonać dopiero po ukończeniu obecnego zadania.

Uwaga! Jeżeli zbytnio oddalisz się teraz od dziewczynki, albo będziesz kazał jej zbyt długo na siebie czekać, ta przepadnie, a zadanie zostanie oznaczone jako nieukończone!

Wróć do dziewczynki (#6) i porozmawiaj z nią. Podczas rozmowy automatycznie przeniesiesz się do wsi Rudnik, w której mieszka ciotka dziewczynki. Kiedy rozmowa zostanie zakończona, zadanie zostanie ukończone.

Zadanie: Bierz co chcesz

Sugerowany poziom doświadczenia dla zadania: 25

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

To zadanie jest możliwe do wykonania tylko wtedy, gdy oszczędziliśmy Gaetanowi życie.

Udaj się na miejsce, które wskazał wiedźmin ze Szkoły Kota (#1). Na miejscu spotkasz trzech bandytów, którzy rozważają możliwość opróżnienia skrytki Gaetana. Po ich pokonaniu zejdź drabiną na dół. Zadanie to kończy się w chwili otwarcia jedynego kufra, który znajduje się w skrytce. Znajdziesz w nim 250 novigradzkich koron, list do Gaetana oraz Teigr - wiedźmiński miecz stalowy o identycznym poziomie, co Geralt w trakcie wykonywania tego zadania.

Następnie: Wiedźmin 3 - Zadanie (DLC): Złoto głupców

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Zobacz także