Skip to main content

Wiedźmin 3 - Zadanie (DLC): Złoto głupców

Zobacz, jak zacząć i wykonać zadanie ze świnkami.

Opisywane zadanie jest jednym z 16 darmowych DLC (zobacz wszystkie), które pobrać można z platformy cyfrowej dystrybucji, do której przypisana jest gra. Dla wersji PC są to GOG lub Steam, a dla konsol Xbox One i Playstation 4 są to odpowiednio Xbox Store i Playstation Store.

Zadanie: Złoto głupców

Sugerowany poziom zadania: 10

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Po instalacji DLC powinieneś zauważyć, że wieś Sworoń (#1) opustoszała. W centrum wioski możesz zauważyć trzech bandytów, póki co przyjaźnie nastawionych, pieczących świnię nad ogniskiem. Wokół nich kręci się Jontek, zleceniodawca zadania, który bez przerwy wzywa pomocy.

Porozmawiaj z bandytami (#2). Zaproponują kawałek mięsa. Niezależnie od tego, czy się zgodzisz, czy odmówisz, przerwie wam Jontek, broniąc bandytom pokrojenia świni, którą nazywa Bożenką. Bandyci mając dość wieśniaka i postanawiają się z nim rozprawić. W tym momencie będziesz miał mało czasu na podjęcie decyzji:

  1. Jeżeli postanowisz stanąć w obronie Jontka, rozpocznie się zadanie „Złoto głupców”.
  2. Jeżeli nie staniesz w obronie Jontka, ten zostanie zabity - utracisz możliwość wykonania zadania.

Po rozprawieniu się z bandytami porozmawiaj z Jontkiem i wypytaj go o sytuacje w wiosce. Dowiesz się, że świnie kręcące się po wiosce są magiczne. Z pomocą wiedźmińskich zmysłów przyjrzyj się świni, znajdującej się w najbliższej chatce (#3). Po odkryciu, że Jontek miał rację, wróć do niego - powinien czekać przed chatą w której właśnie się znajdujesz.

Porozmawiaj z Jontkiem. Dowiesz się od niego, że świnie to tak na prawdę zaczarowani mieszkańcy wioski, którzy przemienili się pod wpływem klątwy z Domu Wieprza.

Odszukaj Dom Wieprza

Udaj się do miejsca, które Jontek nazwał Domem Wieprza (#4). Przed wejściem do jaskini znajdziesz trzech wrogo nastawionych bandytów, a w środku kolejnych czterech. Po rozprawieniu się z nimi podejdź do ściany, przez którą bandyci próbowali przebić się kilofami. Użyj klucza, który dał Geraltowi Jontek.

Za pomocą nowo otwartego portalu dotrzesz do środka świątyni. Przeszukaj ją za pomocą wiedźmińskich zmysłów, zwracając szczególną uwagę na ślady stóp, torbę zielarza oraz obtarcia na posadzce. Na razie ignoruj znajdującą się tam świnię, wejdź głębiej do świątyni, aż dotrzesz przed wielki posąg świni. Z pomocą wiedźmińskich zmysłów zbadaj ołtarz, który znajduje się przed tym posągiem.

Wróć do świni, którą wcześniej widziałeś niedaleko torby zielarza. Porozmawiaj z nią i postaraj się dowiedzieć kim ona jest, czym dokładnie jest Dom Wieprza oraz gdzie się podziało złoto, które wcześniej znajdowało się na ołtarzu przed wielkim posągiem świni.

Ponieważ zielarz pod postacią świni nie wie co się stało ze złotem, musisz wrócić do Jontka, który znajduje się we wsi Sworoń (#1), aby dowiedzieć się od niego, gdzie podziały się skradzione skarby. Gdy dotrzesz na miejsce, wiedźmina czeka walka z dwoma wilkami oraz jednym wargiem, które przyszły do wioski z zamiarem pożarcia znajdujących się w niej świń. Po rozprawieniu się z przeciwnikami porozmawiaj z Jontkiem i dowiedz się, co stało się ze skarbem.

Użyj znaku Aksji, aby zmusić zaklętych w świnie do posłuszeństwa

Udaj się do trzech chat, w której znajdują się świnie (#3, #5 i #6), aby użyć znaku Aksji, w celu zagonienia je w wyznaczone miejsce. Aby tego dokonać, wystarczy zaczarować po jednej świni z każdego domu oraz poczekać pod młynem (#7), aż wszystkie się tam zbiorą.

Gdy na miejscu znajdą się już wszystkie świnie, Jontek zagada do Geralta. Po krótkiej rozmowie zacznij podążać za nim. Nie musisz się martwić świniami, będą one podążały za wiedźminem tak długo, jak będzie tego wymagało zadanie.

Za wiedźminem świnie sznurem

Uważaj jednak, żeby żadna ze świń nie została zabita podczas wędrówki przez grasujące w okolicy drapieżniki. Po drodze na pewno zostaniesz zaatakowany przez grupę nekkerów z wojownikiem na czele, więc dobrym pomysłem jest użycie oleju przeciwko ogrowatym przed wyruszeniem w drogę.

Po dotarciu na miejsce i odczarowaniu świń wieśniacy będą chcieli zabić Jontka, uznając, że to on jest winny klątwie, która przemieniła ich w świnie. Dalszy rozwój sytuacji zależy od gracza:

  1. Jeżeli wstawisz się za Jontkiem, ten przeżyje, ale nie dostaniesz nagrody od wieśniaków.
  2. Jeżeli nie staniesz w obronie Jontka, wieśniacy zabiorą go do wioski i powieszą, a w nagrodę za wykonanie zadania dostaniesz 100 novigradzkich koron.

Następnie: Wiedźmin 3 - Zlecenie (DLC): Zaginieni górnicy

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Zobacz także