CD Projekt: Wiedźmin 3 „zgodnie z harmonogramem”
35 mln dolarów na promocję.
Przedstawiciele CD Projektu potwierdzili na konferencji dla inwestorów, że kreatywne prace nad trzecią częścią serii Wiedźmin zostały zakończone, a teraz deweloperzy zajmują się już tylko szlifowaniem detali technicznych.
- Idziemy zgodnie z wewnętrznym harmonogramem do zapowiedzianej daty premiery - przyznał członek zarządu ds. finansowych, Piotr Nielubowicz.
- Prace kreatywne się zakończyły, trwają przygotowania techniczne. Zdecydowanie zmniejszyła się liczba błędów i wygląda to dobrze - dodał członek zarządu, Adam Badowski, cytowany przez agencję ISBNews.
Ujawniono także, że budżet na promocję Wiedźmina 3 wynosi 35 milionów dolarów. Dla porównania: w przypadku pierwszej odsłony było to 2,5 mln, a drugiej - 10 mln.
- Promocja ma ogromne znaczenie, bo jak grę wypromujemy, tak będzie się sprzedawać. Mamy już ponad 200 nagród i jest to swoisty rekord dla niewydanej gry. W kluczowym szczycie kampanii celem będzie największa grupa tak zwanych kupujących hity, szczególnie w USA - komentuje Adam Kiciński, prezes polskiej spółki.
Menedżer spodziewa się, że zyski ze sprzedaży Dzikiego Gonu w przeliczeniu na jeden egzemplarz będą wyższe niż w przeszłości, ze względu na rosnące znaczenie dystrybucji cyfrowej.
Konferencję prasową zorganizowano w związku z publikacją podsumowania wyników finansowych za 2014 rok. CD Projekt zanotował w tym okresie zysk brutto na poziomie 9,3 mln zł, w porównaniu z 16,7 w 2013 roku. Co ciekawe, 165 tysięcy zł wydano na tajemniczy „Projekt TV”.
Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się 19 maja na PC, PlayStation 4 i Xbox One.