Wiedźmin 3 - Zlecenie (DLC): Najgroźniejszy potwór na Skellige
Zobacz, jak zacząć i wykonać dodatkowe zadanie.
Zadanie to jest jednym z 16 darmowych DLC do gry (zobacz wszystkie), które pobrać można z platformy cyfrowej dystrybucji, do której przypisana jest gra. Dla wersji PC są to GOG lub Steam, a dla konsol Xbox One i Playstation 4 są to odpowiednio Xbox Store i Playstation Store.
Zlecenie rozpocznie się w momencie, gdy Geralt weźmie z tablicy ogłoszeń (#1) zlecenie o nazwie Potrzebny wiedźmin!. Owa tablica ogłoszeń znajduje się w wiosce Fyresdal, która leży przy sporej zatoce na południu największej z wysp na Skellige. Jeżeli nie zebrałeś jeszcze ogłoszenia, tablica będzie oznaczona na mapie kolorem żółtym.
Warto zwrócić uwagę na rekomendowany poziom doświadczenia - 29.
Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ja w drugim oknie.
Pierwszym krokiem wiedźmińskiego zlecenia jest porozmawianie ze zleceniodawcą, Skelligijczykiem znajdującym w samym sercu wioski (#2). Po poznaniu szczegółów swojego zadania, można negocjować zapłatę, jaką otrzyma się za jego wykonanie. Można śmiało zażądać najwyższej kwoty, zleceniodawca zgodzi się na nią od razu.
Znajdź miejsce ataku potworów
Gdy wszystko będzie już ustalone, udaj się drogą prowadzącą na północny-wschód od Fyresdal, dopóki nie dotrzesz do zniszczonego wozu (#3). Przeszukaj okolicę z pomocą wiedźmińskich zmysłów, zwracając szczególną uwagę na ciało człowieka oraz martwego konia.
Po krótkim przerywniku filmowym udaj się w miejsce, z którego spadł głaz. Ponownie użyj wiedźmińskich zmysłów, tym razem szukając żlebu wyrzeźbionego w śniegu przez turlający się kamień. Podążając za śladami, dotrzesz na sam szczyt góry (#4). Wciąż korzystając z wyostrzonych zmysłów Geralta, odnajdź miejsce z którego został zepchnięty głaz oraz odciski stóp osoby, która go popchnęła.
Podążając za nimi dotrzesz do jaskini (#5), w środku której zostaniesz zaatakowany przez trzy fale wrogów: dwie endriagi, sześć endriag robotnic, a na końcu przez krabopająka, dlatego zawczasu warto nałożyć na miecz olej przeciwko insektoidom oraz wypić wilgę. Po uporaniu się z wrogami podążaj dalej w głąb jaskini, podążając za śladami, aż odnajdziesz stopę nekkera. Od tego miejsca ślady zmienią się nieco. aż dotrzesz do wyrwy w ścianie, prowadzącej do ruin starej budowli.
Idąc dalej natrafisz na wyrwę w ścianie, przez którą możesz przedostać się do ruin starej budowli. Z pomocą wedźmińskich zmysłów zbadaj główne pomieszczenie budynku, zwracając szczególną uwagę na ciała nekkerów oraz obrazki rozwieszone na ścianach.
Udaj się na miejsce spotkania spiskowców
Wyjść z budynku i udaj się na północny-wschód, aby dotrzeć do miejsca widocznego na jednym z rysunków (#6). Gdy tam dotrzesz, użyj medytacji, aby przeczekać do nocy.
[ OBRAZEK: ilustracja_najgrozniejszy.jpg - Sprawcy całego zamieszania]Spiskowcami, którzy próbowali zabić Geralta, okazują się być troll skalny, bożątko, doppler oraz wilkołak. Rozwój sytuacji zależy od Twojej decyzji.
- Jeżeli zdecydujesz się tłumaczyć przed monstrami i zdołasz przywołać dwa przykłady, gdy oszczędziłeś jakiegoś potwora, to staniesz do walki z wilkołakiem. Walka nie powinna sprawić Ci większych problemów, szczególnie jeżeli będziesz korzystać ze znaku Quen. Po wygranym pojedynku zlecenie zostanie zaliczone o dostaniesz od bożątka buty z nekkera. Będziesz mógł zebrać przedmioty z truchła wilkołaka.
- Jeżeli zaproponujesz, aby każdy odszedł w swoją stronę, albo zagrozisz im śmiercią, będziesz zmuszony walczyć jednocześnie z wilkołakiem, trollem skalnym oraz dopplerem pod postacią Skelligijczyka. Walka przeciwko całej trójce może stanowić wyzwanie, dlatego w razie problemów warto najpierw zająć się dopplerem (jest najmniej wytrzymały), potem trollem skalnym (jest powolny więc ataki doskokowe są przeciwko niemu szczególnie skuteczne), a na sam koniec głównym przeciwnikiem, wilkołakiem. Po skończonej walce zadanie zostanie wykonane, ale twoją jedyną nagrodą będą przedmioty znalezione przy ciele wilkołaka.
Następnie: Wiedźmin 3 - Zadanie (DLC): Jak kot z wilkiem
Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze