Wiedźmin 3 - Zlecenie: Morskie diabły (Skellige)
Zlecenie wiedźmińskie z utopcami w roli głównej.
Zlecenie aktywujesz po przeczytaniu odpowiedniego ogłoszenia na tablicy w porcie (Mapa #1). Po jego przyjęciu porozmawiaj ze szkutnikiem Bjorgiem (#2) stojącym przy łodziach. Opowie ci o problemach z utopcami.
- Uwaga: sugerowany poziom doświadczenia - 18
Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.
Aby zdobyć więcej informacji skieruj się do pobliskich ludzi, którzy byli świadkami ataków potworów. Po rozmowach z uczniem Bjorga oraz wdową udaj się na zachód (#3), gdzie rozpocznij szukanie śladów przy pomocy wiedźmińskich zmysłów. Na miejscu natkniesz się na zwłoki oraz kilka topielców. Zabij potwory, przebadaj zwłoki i zacznij kierować się przed siebie po zapachu.
W pewnej chwili będziesz musiał wskoczyć do wody, aby kontynuować. Na końcu zanurkuj i wpłyń do podwodnego tunelu. Ten zaprowadzi cię do leża (#4) utopwców. Po wyjściu na ląd ruszaj przed siebie. Z lewej strony natkniesz się na sporą grupę topielców. Zabij ich (przyda się znak Igni, możesz nim podpalić gaz unoszący się z lewej) i ruszaj do korytarza z prawej.
W końcu dotrzesz do leża głównego potwora. Przypatrz się zaznaczonym na czerwono elementom, a dojdziesz do wniosku, że chodzi o Babę Wodną. Przy okazji warto zapuścić się w mały tunel z prawej. Na jego końcu znajdziesz skrzynkę z kilkoma przydatnymi rzeczami.
Teraz będziesz musiał stworzyć eliksir, który spowoduje, że baba wodna nie zwróci na ciebie uwagi i wróci do legowiska. W tym celu przejdź do ekranu alchemii i przygotuj wywar o nazwie feromony utopca (wszystkie składniki, może poza alkoholem, znajdziesz w jaskini). Następnie wsadź je do podręcznego menu i oblej nimi Geralta.
Ukryj się w zakamarku z prawej i poczekaj, aż przeciwnik wróci do groty. W pierwszej kolejności rozpraw się z topielcami. W trakcie bitwy warto cały czas mieć włączoną tarczę ze znaku Quen i wykonywać uniki. Baba wodna dysponuje dość silnym atakiem wręcz, ale musisz uważać przede wszystkim na rzucane przez nią błoto (ogranicza chwilowo ruchy Geralta) oraz możliwość nurkowania w szlamie i błyskawiczne przemieszczanie się pod ziemią.
Dlatego dobrym pomysłem jest zwabienie przeciwnika na stały ląd, gdzie baba nie będzie mogła korzystać ze zdolności nurkowania. Wyprowadzaj ataki unikając wrogich ciosów i kontynuuj, aż pokonasz wroga. Następnie podnieś trofeum i wróć do portu po odbiór nagrody od Bjorga. Możesz spróbować zdobyć od niego większą sumę, niż początkowo zakładaliście.
Następna strona: Wiedźmin 3 - Zlecenie: Upiór z Eldbergu (Skellige)
Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze