Skip to main content

Wiedźmin 3 - Znak Quen: tarcza

Jak używać i wzmocnić.

Quen to jedyny typowo defensywny Znak w grze Wiedźmin 3. Służy za tarczę, zdolną zaabsorbować ciosy wymierzone w Geralta.


Na tej stronie:


Działanie Quen

Oto najważniejsze cechy Znaku:

  • Quen działa jak tarcza - po rzuceniu Znaku, pochłania on obrażenia
  • Znak przestaje działać po określonym czasie lub po otrzymaniu zbyt dużych obrażeń. Następuje wtedy widoczne rozbicie tarczy, które można rozpoznać po rozbłysku
  • Im lepiej rozwinięte Quen, tym więcej obrażeń jest w stanie wchłonąć. Początkowo jest to zazwyczaj zaledwie jeden cios
  • Na wyższych poziomach tarcza może nawet odepchnąć przeciwników i zadać im obrażenia
  • Quen to ważny Znak przy graniu na wysokich poziomach trudności, gdzie ciosy zadawane przez przeciwników mogą być bardzo bolesne
  • Quen można włączyć ponownie jeszcze zanim poprzednia tarcza się rozładuje, gwarantując ciągłość osłony - naładowanie wytrzymałości (żółtego paska) trwa krócej niż czas działania tarczy

Alternatywny tryb Quen tworzy kuliste pole siłowe wokół Geralta. Dowiedz się więcej na naszej stronie o alternatywnych trybach Znaków.


Jak rozwijać Quen

Pierwsza opcjonalna zdolność, Rozładowanie tarczy, jest niezwykle przydatna, bo odpycha przeciwników po wyczerpaniu mocy. Oznacza to, że w momencie, kiedy znów jesteś narażony na atak, dystans od wrogów zostaje zwiększony.

Wersja alternatywna, a więc Spotęgowanie, wygląda efektownie, ale nie jest zbyt przydatna w boju - rzadko kiedy musimy uciec się do aż takiej osłony i zdecydowanie lepiej sprawdzają się klasyczne uniki i podstawowe Quen. Fakt, że kulista tarcza odnawia życie to z pewnością plus, ale w Wiedźminie 3 jest mnóstwo innych, lepszych metod na leczenie.

Odpowiednio rozwinięte umiejętności Moc Quen i Rozładowanie Quen - odpowiednio zwiększające efektywność tarczy i odbijające obrażenia w kierunku przeciwnika - z pewnością przydadzą się osobom, u których Quen jest bardzo istotnym elementem stylu walki. Jeżeli w twoim przypadku tarcza to tylko dodatek, zaoszczędź punkty umiejętności na coś innego.

Następnie: Wiedźmin 3 - Znak Aksji: hipnoza, oszołomienie

Spis treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Wiedźmin 3 - Znak Yrden: pułapka, spowolnienie

Zobacz także