Wiedźmin RPG uwzględni wydarzenia z serii od CD Projekt Red
Nowe informacje na temat projektu.
Odpowiedzialna za polską edycję papierowego RPG w uniwersum Wiedźmina firma Copernicus Corporation ujawniła nowe szczegóły na temat projektu. Okazuje się, że uwzględni wydarzenia nie tylko z książek, ale i serii od CD Projekt Red.
Akcję osadzono w 1272 roku, dzięki czemu pojawi się możliwość pokierowania mieszkańcami krain podbitych przez Nilfgaard. Twórcy skoncentrowali się jednak nie na tle politycznym, a klimacie przedstawionego świata.
Gra bazuje na znanym z Cyberpunk 2020 systemie Fusion. Tworząc własną postać gracze wybiorą spośród 4 ras (ludzie, elfy, krasnoludy, wiedźmini) i 9 profesji - te ostatnie zagwarantują dostęp do drzewka talentów z trzema ścieżkami rozwoju.
W planach jest 9 cech, około 50 umiejętności podstawowych podzielonych na dwie kategorie oraz po 10 zdolności przypisanych do danej klasy. Moce zaoferują określone bonusy do testów, ale też umożliwią wprowadzenie do zabawy zaprzyjaźnionych bohaterów niezależnych.
Walka, magia i konflikt społeczny odegrają istotną rolę, a zginąć będzie można zarówno od miecza oraz czaru, jak i decyzji monarchy. Ważnym elementem jest także crafting, a więc tworzenie mieczy, pancerzy, eliksirów, alchemicznych mieszanin i magicznych dekoktów. Autorzy podkreślają, że „dobre przygotowanie jest tu kluczem do sukcesu”.
Wiedźmin RPG zadebiutuje w sierpniu, a polska wersja ukaże się najpóźniej rok po premierze oryginału. Grę opracowuje Cody Pondsmith, syn Mike'a Pondsmitha, wraz z R. Talsorian Games, czyli wydawnictwem odpowiedzialnym za Cyberpunk 2020.