Wiedźmin: Sirius nadal powstaje, ale studio zwalnia pracowników
Oprawa nie będzie stylizowana?
Gra w uniwersum Wiedźmina o kodowej nazwie Sirius przeszła niedawno spore zmiany i ustalenie „nowych ram projektu”. Wygląda na to, że wiąże się to między innymi z redukcją kilku etatów w studiu The Molasses Flood, które CD Projekt kupił pod koniec 2021 roku.
Firma z Bostonu nie jest duża i liczy podobno nieco ponad 40 pracowników, więc każdy deweloper jest zapewne na wagę złota. I choć oficjalne informacje nie padły, to doniesienia o zwolnieniach znaleziono w komunikatach poszczególnych twórców.
„Wczoraj zostałem zwolniony z The Molasses Flood. Tym razem aktualizacja mojej biografii na Twitterze nie jest już tak przyjemna, jak ostatnio. Do ostatniego dnia podobała mi się praca, którą wykonywałem i chciałbym ją kontynuować” - napisał Robert Bailey, projektant techniczny narracji.
„Ze smutkiem muszę przyznać, że zostałam zwolniona z The Molasses Flood. Rozglądam się za nowymi ofertami. Jeśli znacie jakieś przyjazne i wesołe studio, które pracuje nad stylizowaną grą i potrzebuje grafika odpowiedzialnego za lokacje, dajcie mi znać!” - napisała Eleanore Falck.
Nie jest obecnie jasne, dlaczego zdecydowano się na zwolnienia, lecz wskazówką mogą być właśnie słowa Falck, która specjalizowała się w stylizowanej oprawie. Kto wie, być może „nowe ramy projektu” zakładają właśnie przejście na realistyczny styl oprawy, co tłumaczyłoby redukcje.
Na taką właśnie sytuację wskazuje także fakt, że z pracą pożegnała się również Gannon F. Jaspering, kolejna graficzka zajmująca się tworzeniem lokacji w stylizowanym stylu. Czas pokaże, czym faktycznie będzie Sirius, lecz wygląda na to, że CD Projekt mógł kupić niewłaściwe studio do wykonania zadania.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.