Wielkie łatanie Redfall zaczyna się nad wyraz skromnie
Prawdopodobnie to pierwszy krok na długiej drodze.
Twórcom Redfal powinęła się noga, a ich najnowsza propozycja w postaci kooperacyjnej strzelanki z wampirami pomimo sporego opóźnienia zaliczyła falstart. Zespół Arkane Austin nie daje jednak za wygraną i zaczyna wielkie łatanie gry, choć początki są nad wyraz skromne.
Na pierwszą Łatkę opatrzoną numerem 1.01 czekaliśmy tydzień. Co w tym czasie przygotowali dla nas twórcy Redfall? Naprawdę niewiele - pełna lista zmian obejmuje zaledwie trzy poprawki i żadna z nich nie dotyka największych bolączek produkcji jak spadki płynności, błędy doczytywania tekstur czy zepsuta SI wrogów. Oto co udało się naprawić:
- Naprawiono niekończący się ekran ładowania wynikający z zawieszenia i wznowienia rozgrywki podczas szybkiej podróży po mapie
- Naprawiono błąd systemu zapisywania wynikający z zawieszenia i wznowienia rozgrywki podczas szybkiej podróży po mapie
- Zaktualizowano logikę serwera gry, by usprawnić komunikację z aktywnymi serwerami
Niemniej prace nad naprawą gry trwają, a Phil Spencer (szef Xbox Gaming) wspomniał niedawno, że zespół ma konkretny plan łatania Redfall. Szkoda tylko, że w ogóle doszło do takiej sytuacji, która postawiła w naprawdę złym świetle nie tylko mających na koncie rewelacyjne produkcje twórców z Arkane Austin, ale też cały dział Xbox w Microsofcie.
Obecnie wiele gier nie jest dopracowana na premierę, ale od zespołu first party i tytułu na wyłączność fani oczekiwali znacznie więcej. I choć zrozumiałe jest, że nie każda gra musi zbierać najwyższe oceny, to naprawdę smuci stan techniczny, w jakim Redfall trafiło do graczy. Miejmy nadzieję, że chociaż ten aspekt produkcji ulegnie poprawie w nadchodzących tygodniach i miesiącach.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.