Wielkie nowości w Fortnite. Epic Games dodaje tryb LEGO, wyścigi i grę muzyczną
Obiecali rewolucję, jest rewolucja.
Po evencie zwanym Wielkim Wybuchem, podczas którego można było między innymi posłuchać koncertu Eminema, Fortnite rozpoczął piąty rozdział rozgrywek. Twórcy obiecali „nowy początek Fortnite” i nie kłamali - gra doczekała się znaczących nowości, w tym trzech dużych trybów. Najciekawszym kąskiem wydaje się być gra survivalowa na licencji LEGO.
Zacznijmy od największych nowości. To wspomniane trzy nowe tryby, które niestety nie są jeszcze dostępne, ale nie będziemy musieli na nie długo czekać:
- LEGO Fortnite - premiera 7 grudnia. Survivalowy tryb z budowaniem i walką.
- Rocket Racing - premiera 8 grudnia. Tryb wyścigowy.
- Fortnite Festival - premiera 9 grudnia. Tryb muzyczny/rytmiczny.
Tryb LEGO to owoc współpracy z producentem popularnych klocków, którą ogłoszono w 2022 roku. Trailer sugeruje, że nie mamy do czynienia z naprędce stworzoną minigrą, a wielowymiarową przygodą w otwartym świecie. Ponad 1200 skinów z „bazowego” Fortnite ma już swoje wersje LEGO, które aktywują się samoczynnie po rozpoczęciu rozgrywki.
W ramach Rocket Racing będziemy ścigać się na torach przystosowanych do driftowania, latania i skakania, zasiadając za sterami pojazdów z gry Rocket League. Z kolei tryb muzyczny powstał we współpracy z Harmonix, czyli studiem odpowiedzialnym za Rock Band. Wygląda na to, że będziemy po prostu odtwarzać różne utwory - również popularnych wkonawców - wybijając rytm różnymi instrumentami przy pomocy minigry rytmicznej.
Są też jednak mniejsze nowości. Nowy sezon to oczywiście nowy Karnet Bojowy, a więc kolejne bronie i mnóstwo przedmiotów kosmetycznych plus nowa mapa, ale Epic Games zdecydowało się na znacznie dalej posunięte zmiany. Wypisaliśmy je poniżej:
- Całkowicie przebudowany system animacji postaci, który już zdążył wywołać kontrowersje wśród graczy (społeczność narzeka, że są zbyt wolne).
- Nowe możliwości parkourowe, np. przeskakiwanie przez niskie przeszkody.
- Zmiana działania apteczek i przedmiotów odnawiających osłonę. Teraz odnawiają one pasek już w trakcie używania przedmiotu, a nie masowo na samym końcu.
- Przerwanie podnoszenia lub restartowania gracza nie resetuje paska do zera, a powoli go cofa.
- Całkowicie przebudowano szafkę, czyli miejsce, gdzie personalizuje się postać.
- Przedmotów leczących i odnawiających osłonę można używać w trakcie ruchu.