Skip to main content

Wielkie „odchudzanie” Call of Duty. Activision ma plan, żeby gra zajmowała mniej miejsca na dysku

Warzone instalowane osobno, mniejsze patche i nie tylko.

Najnowsze odsłony serii Call of Duty potrafią zajmować ogromne ilości miejsca na dyskach komputerów i konsol, co zresztą jest głośno krytykowane przez społeczność fanów cyklu. Activision postanowiło wyjść naprzeciw oczekiwaniom graczy i ogłosiło plan trwałego „odchudzenia” gry.

Jak możemy się dowiedzieć ze wpisu na blogu Call of Duty, najważniejszym elementem zmian będzie uczynienie z darmowego Warzone osobnego tytułu, instalowanego niezależnie od głównych odsłon serii. Do tej pory pobierając grę ze sklepu cyfrowego instalowaliśmy launcher CoD HQ, zawierający tak naprawdę obie gry, nawet jeśli nie byliśmy zainteresowani modułem battle royale.

Aby dać graczom lepszą kontrolę nad tym, co pobierają, rozdzielamy pobieranie Call of Duty Warzone od innych tytułów. Po zakupieniu głównej odsłony serii domyślnie pobierzesz tylko pliki tej gry” - tłumaczą deweloperzy. „Z drugiej strony, gracze mogą zaznaczyć opcję pobierania Warzone kiedy instalują główną grę, albo po prostu pobrać ją osobno, kiedy będą mieli na to ochotę. Wybór należy do was”.

W CoD Black Ops 6 powróci klasyczna formuła trybu ZombieZobacz na YouTube

Kolejnym elementem planu jest przebudowanie struktury plików gry, co zmniejszy rozmiar pobieranych patchy. Wadą tego rozwiązania jest niestety fakt, że aktualizacja wprowadzająca zmiany sama w sobie będzie „duża”, jak to określają twórcy, ale wyeliminuje to problem w przyszłości. Ponadto ze względu na charakterystykę systemu danych PlayStation 5 konieczne będzie dostarczenie graczom update’u w postaci kilku łatek instalowanych jedna po drugiej, podczas gdy na komputerach proces ten zostanie ujednolicony.

Na koniec wprowadzone zostaną zmiany w systemie przesyłania tekstur. Rozwiązanie to sprawia, że wysokiej jakości tekstury nie są zapisywane na dysku konsoli, ale zamiast tego tymczasowo pobierane z serwerów gry i przechowywane w pamięci podręcznej urządzenia podczas rozgrywki. Twórcy planują, aby jeszcze więcej elementów graficznych gry opierało się na tym systemie, co pozwoli dodatkowo ograniczyć zajmowane przez grę miejsce na dysku.

Zmiany zostaną wprowadzone 21 sierpnia, tuż przed rozpoczęciem otwartej bety Call of Duty Black Ops 6. Jednocześnie na połowę października zaplanowano duże odświeżenie interfejsu launchera Call of Duty HQ, aby gracze mieli łatwiejszy i bardziej intuicyjny dostęp do interesujących ich odsłon serii i trybów zabawy.

Zobacz także