Wielkie zmiany u twórców Halo. Studio zmienia nazwę, przechodzi na Unreal Engine i zapowiada kilka nowych gier
Pokazano też demo technologiczne.
Odpowiedzialne za rozwój serii Halo studio 343 Industries zapowiedziało serię wielkich zmian dotyczących marki oraz samej firmy. Deweloper od teraz będzie znany jako Halo Studios, a przyszłe odsłony słynnej strzelanki powstaną na silniku Unreal Engine.
Twórcy ogłosili ambitne plany podczas mających miejsce niedawno esportowych mistrzostw świata w Halo. Zaprezentowano demo przedstawiające kultowe lokacje z serii odtworzone na silniku Unreal Engine, a także wyjaśniono, jak będzie wyglądała przyszłość studia i marki. Wszystkie te nowości streszczono na oficjalnym blogu Xboxa.
„Jeśli spojrzysz na historię Halo, to możesz wskazać dwa wyraźne rozdziały w jego historii. Rozdział 1 to Bungie, a rozdział 2 to 343 Industries. Teraz myślę, że fani domagają się jeszcze więcej. Nie tylko chcemy usprawnić nasz proces produkcyjny, ale także zmienić nasz przepis na tworzenie kolejnych gier Halo. Tak więc zaczynamy nowy rozdział właśnie dzisiaj” - przekazał szef studia Pierre Hintze. Jednocześnie zaprezentowano nowe logo studia.
Jak możemy się dowiedzieć, porzucenie autorskiej technologii Slipspace Engine na rzecz będącego branżowym standardem Unreal ma przede wszystkim odciążyć deweloperów, którzy nie będą już musieli poświęcać czasu na rozwój silnika i będą mogli w pełni skupić się na tworzeniu gier. „Z całym szacunkiem, ale niektóre elementy silnika Slipspace mają prawie 25 lat” - komentuje dyrektor ds. artystycznych studia Chris Matthews. „Chociaż 343 ciągle go ulepszało, to Epic uzyskał w Unrealu niedawno rzeczy, które dla nas są po prostu nieosiągalne”.
Co ciekawe decyzja o zmianie silnika nie jest do końca nowością, ponieważ zespół przygotowywał się do tego już od dłuższego czasu. Przez ostatnie kilka lat w studiu rozwijano inicjatywę Project Foundry, w ramach której stworzono na Unreal Engine rozbudowane demo technologiczne i dokładnie zbadano, jak przejście na technologię Epic Games wpłynie na proces rozwijania kolejnych odsłon serii. Niewykluczone, że elementy Project Foundry zostaną wykorzystane w przyszłych grach.
Skoro o tym mowa, to studio potwierdziło także, że w produkcji znajduje się co najmniej kilka nowych odsłon serii Halo. Jednocześnie jednak przyznano, że nowa strategia firmy zakłada skupienie się w pełni na rozwijaniu tylko jednego projektu naraz, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość gier. Może to oznaczać, że pozostałe ze wspomnianych projektów mogą być rozwijane przez inne zespoły lub znajdują się dopiero w fazie przedprodukcji.