Wieloosobowy spin-off Control nie będzie darmowy, ale twórcy obiecują „niższą cenę”
Za to może zawierać mikropłatności.
W opublikowanym niedawno przez studio Remedy raporcie finansowym po raz pierwszy od dawna mogliśmy dowiedzieć się nieco więcej o zapowiedzianym już kilka lat temu wieloosobowym spin-offie gry Control. Oprócz zarysu fabuły, deweloperzy ujawnili także, że produkcja będzie płatna i być może pojawią się w niej mikropłatności.
Udostępniony raport informuje, że tytuł pod koniec zeszłego roku znajdował się w fazie przedprodukcyjnej. Produkcja została podana jako przykład modelu dystrybucji gry-usługi, z jakim firma zamierza eksperymentować w przyszłości. „Tego typu gry premium mogą mieć niższą cenę wstępną, ale będą przynosić dochody przez długi czas dzięki aktualizacjom, rozszerzeniom i potencjalnie mikropłatnościom. Głównym wyróżnikiem jest etap wsparcia popremierowego z operacjami na żywo, które mają angażować graczy przez lata”.
Wygląda więc na to, że jeśli Condor odniesie sukces, to twórcy być może dostarczą w przyszłości więcej gier-usług. Ponadto mogliśmy się dowiedzieć, że na tytuł przeznaczono budżet 25 milionów dolarów i korzysta powstaje w oparciu o stworzony przez studio autorski silnik Northlight. Platformy docelowe to PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Ciekawie prezentuje się także fragment zdradzający nieco o fabule dzieła.
„Najstarsza Siedziba znajduje się w stanie kwarantanny po inwazji Syku: kotłującej się masie niebezpiecznych nadprzyrodzonych sił. Wewnątrz uwięzieni zostali ostatni członkowie personelu Federalnego Biura Kontroli, którzy muszą zebrać siły, spróbować odeprzeć zagrożenie i odzyskać kontrolę nad budynkiem. Radykalne czasy wymagają radykalnych rozwiązań i każdy jest potrzebny” - czytamy we fragmencie prezentacji.
„Marka Control jest większa niż tylko jedna opowieść i jedna postać. W Condor zapraszamy graczy do wspólnej wyprawy w odmęty Najstarszej Siedziby. Podczas podróży będą napotykać wrogów i przeszkody o przewyższającej sile, ale polegając na wyposażeniu i sobie nawzajem będą mieli szansę na przetrwanie” - podsumowują deweloperzy. „Przetrwanie wymaga improwizacji. Ulepszamy nasze taktyki, rozwijamy nowy sprzęt i odpychamy paranormalne siły tam, gdzie tylko jest to możliwe. Ogień zwalczamy ogniem”.