"Wierzyliśmy w Anthem" - EA o anulowaniu nowej wersji gry
Twierdzi, że produkcja była ryzykownym projektem.
- EA wyjaśnia, że nową wersję Anthem skasowano, by BioWare skupiło się na innych grach
- Firma twierdzi, że sytuacja gry była inna niż Star Wars Battlefront 2, które usprawniono po premierze
- Na decyzję wpłynęły ograniczenia związane z pandemią
Wczoraj BioWare poinformowało o anulowaniu nowej wersji Anthem. Na temat decyzji wypowiedziała się przedstawicielka Electronic Arts, porównując sytuację gry z przypadkiem Star Wars Battlefront 2, które po premierze znacznie przebudowano.
Laura Miele, która w EA nadzoruje studia należące do firmy, w wywiadzie dla IGN wyjaśniła, że w przeciwieństwie do sieciowej produkcji, publicznie obiecano naprawę strzelanki w świecie „Gwiezdnych Wojen”. Zaznaczyła, że koncern z deweloperami musieli dotrzymać zobowiązań.
- Na każdym kroku wierzyliśmy w Anthem, inwestowaliśmy w grę przez blisko dekadę i jesteśmy dumni z pracy wykonanej przez zespół. Od momentu premiery ekipa BioWare słuchała graczy i przygotowała aktualizacje oraz ulepszenia - mówi menedżerka.
- 2020 i 2021 to jednak bezprecedensowe lata dla produkcji gier, więc musieliśmy się skupić zarówno na doznaniach fanów, jak i tym, co jest najlepsze dla osób, które pracują nad tytułami - dodaje Miele.
Kobieta przekonuje - podobnie jak autorzy pozycji we wczorajszym komunikacie - że EA chce, by BioWare skoncentrowało się na kolejnych odsłonach Dragon Age i Mass Effect oraz rozwoju Star Wars: The Old Republic. Twierdzi, że stawiając na ulubione tytuły fanów koncern i deweloperzy mogą „służyć graczom”.
- Anthem było kreatywnym ryzykiem i wyzwaniem, które wiele nas nauczyło o projektowaniu gier i w jaki sposób możemy usprawnić nasze procesy produkcyjne. To nie tylko przynosi korzyści twórcom, ale i odbiorcom - tłumaczy.