Will Smith, 140 mln dolarów i gra, o której nikt nie słyszał. Undawn to porażka
Efekt pracy 300 deweloperów.
Okazuje się, że Tencent miał spore nadzieje dla Undawn. Gra z Willem Smithem w roli głównej kosztowała około 140 milionów dolarów i pracowało nad nią 300 deweloperów, lecz efektem była „spektakularna porażka”.
O tytule wspominaliśmy w maju ubiegłego roku i można bezpiecznie założyć, że za bardzo drogą „wtopą” stoi fakt, że o grze nie słyszał prawie nikt. Nawet jeśli pozycja była skierowana głównie do azjatyckiego odbiorcy, jest to dość dziwna sytuacja - biorąc pod uwagę budżet.
Sprawę opisuje agencja Reuters, powołując się na rozmowę z dwójką anonimowych pracowników firmy. Ci zapewniają, że Undawn było „kluczową” pozycję Tencentu, z budżetem na poziomie 1 mld juanów (właśnie 140 mln dol.) i zaangażowaniem trzech setek deweloperów.
Jak zapewne nie wiecie, tytuł ukazał się w czerwcu ubiegłego roku i - jak widać - przeszedł zupełnie bez echa na Zachodzie. W Azji było niewiele lepiej i dzisiaj, już prawie rok po debiucie, projekt wygenerował przychody na poziomie zaledwie 287 tysięcy dolarów, a więc do zwrotu z inwestycji jest bardzo, bardzo daleko.
Gra ukazała się na PC i na urządzeniach mobilnych. Recenzje na Steamie są „Mieszane”, a maksymalna liczna graczy zalogowanych jednocześnie na platformie Valve to nieco ponad 8,5 tysiąca. To zapewne całkiem niezła liczna, ale nie dla gry kosztującej 140 mln dolarów.
Undawn to survivalowa strzelanka w otwartym świecie, stworzona przez LightSpeed, studio Tencentu z Los Angeles, z doświadczeniem choćby przy PUBG Mobile. Akcję osadzono w postapokaliptycznym świecie pełnym mutantów, z elementami budowania osad i rzemiosłem. Will Smith wciela się w rolę Treya Jonesa, który jest przewodnikiem gracza i pomaga przetrwać się w zrujnowanym świecie.